LE MANS; MOTOGP ZÁVOD; Španělský motocyklista Jorge Lorenzo vyhrál suverénním způsobem nedělní Velkou cenu Francie ve třídě MotoGP a vyhoupl se do čela seriálu. Před druhým Markem Melandrim z Itálie měl v cíli náskok téměř 18 vteřin, třetí skončil další Španěl Dani Pedrosa.
Lorenzo si zadělal na slibný výsledek už v sobotní kvalifikaci, kde obsadil druhé místo. Po prvním kole se pak dvaadvacetiletý motocyklista dostal do čela závodu a na mokré trati, se kterou měla potíže většina jezdců, postupně navyšoval svůj náskok, až si dojel pro jasné vítězství, teprve třetí v kariéře.
Velká cena Francie se vůbec nepovedla úřadujícímu mistrovi světa Valentinu Rossimu z Itálie. Ten upadl a cílem projel na posledním místě. V průběžném hodnocení šampionátu mu tak patří druhá příčka o bod za Lorenzem.
Další závod mistrovství světa silničních motocyklů se jede 31. května v italském Mugellu.
VC Francie - MotoGP: 1. Lorenzo (Šp./Yamaha) 47:52,678 2. Melandri (It./Kawasaki) +17,710 3. Pedrosa (Šp./Honda) +19,893 4. Devizioso (It./Honda) +20,455 5. Stoner (Aus./Ducati) +30,539 6. Vermeulen (Aus./Suzuki) +37,462 7. Edwards (USA/Yamaha) +40,191
Pořadí MS po čtyřech závodech: 1. Lorenzo 66 b. 2. Rossi (It./Yamaha) 65 3. Stoner 65 4. Pedrosa 57 5 Melandri 43 6. Devizioso 43
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.