LEMANS, 250ccm ZÁVOD: Lukáš Pešek dojel v nedělní Velké ceně Francie ve třídě do 250 ccm sedmý a o jedno místo tak vylepšil svou pozici z kvalifikace, Karel Abraham skončil dvanáctý. Vítězem se stal Ital Marco Simoncelli, který jako obhájce titulu letos poprvé uspěl.
Pešek se sice v průběhu závodu propadl do druhé desítky, ovšem ve druhé polovině se dokázal vrátit mezi nejlepší a sedmým místem vyrovnal své letošní maximum z Japonska. Abraham se oproti kvalifikaci zlepšil o tři pozice. Dosavadní lídr čtvrtlitrů Japonec Aojama dojel až za Peškem osmý.
Další závod mistrovství světa silničních motocyklů se jede 31. května v italském Mugellu.
VC Francie - do 250 ccm: 1. Simoncelli (It./Gilera) 49:07,591 2. Faubel (Šp./Honda) +18,128 3. Locatelli (It./Gilera) +21,642 4. Bautista (Šp./Aprilia) +31,087 5. Wilairot (Thaj./Honda) +50,497 6. De Rosa (It./Honda) +56,366 7. PEŠEK (ČR/Aprilia) +1:16,025 12. ABRAHAM (ČR/Aprilia) +1 kolo.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.