KYALAMI, 1. ZÁVOD; Motocyklista Jakub Smrž nedokázal v jihoafrickém Kyalami zopakovat výkon ze superpole a v nedělním prvním závodě mistrovství světa superbiků obsadil až 14. pozici. Vítězem se stal vedoucí muž šampionátu Norijuki Haga z Japonska.
Vítěz kvalifikace Američan Ben Spies dojel na třetí pozici, mezi něj a Hagu se dokázal vklínit Michel Fabrizio z Itálie, jenž za Japoncem zaostal o necelou vteřinu. Smrž si díky šestému nejlepšímu času v sobotním superpole zajistil šestou příčku a místo ve druhé řadě na startu, ovšem v průběhu závodu se propadl mimo elitní desítku. Za 14. místo získal dva body.
Druhý nedělní závod MS se v Kyalami jede od 15.30.
MS superbiků - Kyalami, 1. závod: 1. Haga (Jap./Ducati) 39:47,436 2. Fabrizio (It./Ducati) +0,950 3. Spies (USA/Yamaha) +3,391 4. Rea (Brit./Honda) +8,914 5. Biaggi (It.) +9,019 6. Checa (Šp./Honda) +14,812 14. SMRŽ (ČR/Ducati) +38,280.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.