LE MANS, KVALIFIKACE; Velkou cenou Francie pokračuje v neděli seriál mistrovství světa silničních motocyklů. Ve třídě do 250 kubických centimetrů odstartuje z nadějné pozice ve druhé řadě český jezdec Lukáš Pešek.
Pešek obsadil v sobotní kvalifikaci osmé místo, Karel Abraham skončil patnáctý. Na okruhu v Le Mans se představí ještě Lukáš Šembera, kterého čeká závod ve třídě do 125 ccm.
Nejlepší pozici na startu si v nejprestižnější kategorii MotoGP vyjel Španěl Dani Pedrosa a i ve zbývajících dvou závodech je na pole position španělský jezdec. Ve "stopětadvacítkách" vyrazí z prvního místa Marc Marquez a v kubatuře do 250 ccm pak Alvaro Bautista.
Nedělní program závodů začne v Le Mans v 11 hodin, kdy se na trať vydají závodníci ve třídě do 125 ccm. Ve 12.15 odstartují "dvěstěpadesátky", ve 14 hodin začne hlavní závod dne v královské kubatuře MotoGP.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.