KYALAMI, SUPERPOLE; Motocyklista Jakub Smrž obsadil v sobotním superpole před šestým závodem mistrovství světa superbiků, který se jede v neděli v jihoafrickém Kyalami, šesté místo. Vítězem bitvy o první pozici na startovním roštu se stal Spies z USA o jedinou tisícinu sekundy před Italem Fabriziem.
Superpole vyšla na výbornou českému motocyklistovi Jakubu Smržovi, který zajel šestý nejlepší čas a zajistil si místo ve druhé řadě startovního roštu. Před ním v první linii vyjedou do nedělního závodu vedle Spiese a Fabrizia také Ital Biaggi a Japonec Haga.
Superpole MS superbiků - Kyalami: 1. Spies (USA/Yamaha) 1:37,288 2. Fabrizio (It./Ducati) 1:37,289 3. Biaggi (It.) 1:37:466 4. Haga (Jap./Ducati) 1:37,544 5. Rea (Brit./Honda) 1:37,634 6. SMRŽ (ČR/Ducati) 1:37,677 7. Checa (Šp./Honda) 1:37.940 8. Sykes (Brit./Yamaha) 1:38,241.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.