LE MANS, 2. TRÉNINK; Na okruhu v Le Mans ve Francii pokračuje v sobotu dalšími tréninky čtvrtý podnik mistrovství světa silničních motocyklů. Český motocyklista Lukáš Šembera zajel ve druhém měřeném tréninku až 28. čas, nejrychlejší byl Brit Bradley Smith.
Šembera zaostal za nejrychlejším Smithem o téměř sedm vteřin. První tři místa obsadili jezdci Bancaja Aspar Teamu na motocyklech Aprilia.
Kvalifikace na Velkou cenu Francie se jede v sobotu odpoledne a samotné závody všech tří kubatur jsou na programu v neděli.
VC Francie - sobotní druhé volné tréninky: Do 125 ccm: 1. Smith (Brit./Aprilia) 1:45,895, 2. Gadea (Šp./Aprilia) + 0,654, 3. Simón (Šp./Aprilia) + 0,979.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.