MONZA, 1. JÍZDA; Český motocyklista Jakub Smrž obsadil v nedělní první jízdě na mistrovství světa superbiků v italské Monze dvanáctou příčku, nejrychlejší byl v závodě Michel Fabrizio z Itálie. Výsledky přinesly oficiální stránky závodu.
Šestadvacetiletý Smrž startoval do nedělního závodu z páté řady, když v sobotním superpole vybojoval až dvacátou pozici. Český motocyklista celých osmnáct kol na stroji značky Ducati zvládl v čase 32:20,303 a skončil dvanáctý. První byl v cíli Ital Fabrizio. Na druhém a třetím místě se seřadili Japonci Haga Norijuki a Kyjonari.
MS superbiků Monza, nedělní výsledky:
První závod: 1. Fabrizio (It./Ducati) 31:50,758. 2. Haga (Jap./Ducati) 31:50,997, 3. Kyjonari (Jap./Honda) 31:58,933, 4. Kagajama (Jap./Suzuki) 32:01,759, 5.Rea (Brit./Honda) 32:03,205 ... 12. SMRŽ (ČR/Ducati) 32:20,303.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.