WSBK, MONZA - SUPERPOLE; Český motocyklista Jakub Smrž obsadil v sobotním superpole superbiků v italské Monze až 20. místo a do nedělních závodů MS vyrazí z páté řady. Nejrychlejší byl Američan Ben Spies, druhý skončil Ital Michal Fabrizio a třetí příčku obsadil Rjuiči Kijonari z Japonska.
V úvodním Superpole se Smržovi nedařilo a mezi dvacítkou nejlepších z kvalifikace obsadil poslední příčku, takže nepostoupil do dalších bojů, které určily výhodné postavení na startu. Se Spiesem, Fabriziem a Kijonarim vyjede z první řady ještě Němec Max Neukirchner. Hned za nimi bude vedoucí muž šampionátu Norijuki Haga z Japonska.
Pátý díl mistrovství světa superbiků vyvrcholí dvěma nedělními jízdami o body od 12 hodin a od 15.30.
Výsledky superpole na závod MS superbiků - Monza: 1. Spies (USA/Yamaha) 1:44,073, 2. Fabrizio (It./Ducati) 1:44,270, 3. Kyjonari (Jap./Honda) 1:44,642, 4. Neukirchner (Něm./Suzuki) 1:44,900, 5. Haga (Jap./Ducati) 1:45,096, ...20. SMRŽ (ČR/Ducati) 1:46,522.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.