WSBK, MONZA - KVALIFIKACE; Český motocyklista Jakub Smrž obsadil v páteční první části kvalifikace na nedělní závody superbiků v italské Monze stejně jako v úvodním tréninku 13. místo.
Nejrychlejší byl Ital Michel Fabrizio, druhý skončil Brit Tom Sykes, třetí příčku uhájil vedoucí muž seriálu Norijuki Haga z Japonska.
Druhá část kvalifikace je na okruhu v Monze na programu v sobotu od 10.45. Pátý díl mistrovství světa superbiků pak vyvrcholí dvěma nedělními závody od 12 hodin a 15.30.
Výsledky první části kvalifikace na závod MS superbiků - Monza: 1. Fabrizio (It./Ducati) 1:45,447, 2. Sykes (Brit./Yamaha) 1:45,758, 3. Haga (Jap./Ducati) 1:45,790, 4. Rea (Brit./Honda) 1:45,919, 5. Neukirchner (Něm./Suzuki) 1:45,962, ...13. SMRŽ (ČR/Ducati) 1:46,363.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.