Mistr světa Valentino Rossi byl nejrychlejší v pátečním tréninku na Velkou cenu Španělska v Jerezu třídy MotoGP, v kubatuře do 250 ccm obsadil šesté místo český závodník Karel Abraham.
Trénink "dvěstěpadesátek" vyhrál Španěl Alvaro Bautista, na třináctém místě skončil druhý český závodník Lukáš Pešek. V kubatuře do 125 kubických centimetrů byl nejrychlejší Brit Bradley Smith. Velká cena Španělska pokračuje v sobotu druhým tréninkem a kvalifikací na nedělní závod.
Velká cena Španělska, 1. trénink - MotoGP: 1. Rossi (It./Yamaha) 1:39,647, 2. Capirossi (It./Suzuki) +0,364, 3. Stoner (Aus./Ducati) +0,621, 4. Lorenzo (Šp./Yamaha) +0,794, 5. Dovizioso (It./Honda) +0,954.
Do 250 ccm: 1. Bautista (Šp./Aprilia) 1:43,429, 2. Aojama (Jap./Honda) +0,109, 3. Lüthi (Švýc./Aprilia) +0,520, 4. Pasini (It./Aprilia) +0,633, 5. Talmacsi (Maď./Aprilia) +0,849, 6. ABRAHAM (ČR/Aprilia) +0,939, ... 13. PEŠEK (ČR/Aprilia) +1,501.
Do 125 ccm: 1. Smith (Brit./Aprilia) 1:47,385, 2. Simon (Šp./Aprilia) +0,304, 3. Iannone (It./Aprilia) +0,666, 4. Cortese (Něm./Derbi) +1,231, 5. Gadea (Šp./Aprilia) +1,337, ... 28. ŠEMBERA (ČR/Aprilia) +5,334.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.