Valkensvaard - V nizozemském Valkenswaardu se v neděli uskutečnil čtvrtý závod motokrosového mistrovství světa MX1 a MX2. V čele průběžné klasifikace jsou v čele Ital Cairoli a Francouz Paulin, Češi Smitka a Michek v kategorii MX2 nebodovali.
V kategorii MX1 chyběl českým barvám Filip Neugebaer, jízdy pak ovládli Ital Antonio Cairoli a Španěl Jonathan Barrangan. V kategorii MX2 vyhráli závody Brit Shaun Simpson a Portugalec Rui Goncalves. Češi Petr Smitka a Martin Michek se na bodovaná místa nedostali. MX1: 1. jízda: 1. Cairoli (It./Yamaha) 39:47,158, 2. De Reuver (Ni./Honda) +4,286, 3. Barrangan (Šp./KTM) +7,183, 4. De Dycker (Bel./Suzuki) +8,550, 5. Leok (Est./Yamaha) +9,808. 2. jízda: 1. Barrangan 40:18,300, 2. Leok +6,449, 3. Cairoli +21,339, 4. Strijbos (Bel./Honda) +27,157, 5. Coppins (N.Zél./Yamaha) +37,250.
MX2: 1. jízda: 1. Simpson (Brit./KTM) 39:30,097, 2. Goncalves (Port./KTM) +19,692, 3. Guarneri (IT./Yamaha) +36,610 , 4. Osborne (USA/Yamaha) +40,292, 5. Aubin (Fr./Yamaha) +43,298, ... 25. SMITKA (ČR/KTM), 27. MICHEK (ČR/KTM) oba - 1 kolo. 2. jízda: 1. Goncalves 40:09,337, 2. Aubin +19,978, 3. Simpson +24,363, 4. Paulin (Fr./Kawasaki) +32,063, 5. Van Horebeek (Bel./KTM) +34,490, ... 27. SMITKA (ČR/KTM) - 1 kolo, 34. MICHEK (ČR/KTM) nedokončil.
Průběžné pořadí mistrovství světa: MX1: 1. Cairoli 143, 2. Barragan 128, 3. De Dycker 124, 4. Philppaerts (It./Yamaha) 118, 5. Coppins 112, ... 27. NEUGEBAUER (ČR) 7 MX2: 1. Paulin 140 bodů, 2. Musquin (Fr./Honda) 125, 3. Guarneri 111, 4. Osborne 100, 5. Simpson 97.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.