ZÁVOD - MOTEGI; Čeští motocykloví závodníci na sebe výrazně upozornili při druhém podniku mistrovství světa v závodech silničních motocyklů, jímž byla v neděli Velká cena Japonska na okruhu v Motegi.
Ve třídě do 250 ccm skončili oba Češi v první desítce, Lukáš Pešek dojel na sedmém místě a Karel Abraham na devátém.
Velké ceně Japonska na okruhu v Motegi v neděli počasí přálo, neopakovaly se sobotní komplikace s počasím, které donutily pořadatele Velké ceny Japonska nejprve odložit a poté nakonec zrušit kvalifikaci kvůli silnému dešti. Trať byla pod vodou a z hlediska bezpečnosti jezdců nebyla "jezditelná", jak se vyjádřil italský šampion ve třídě MotoGP Ital Valentino Rossi. Třídu do 125 ccm vyhrál Ital Andreda Iannone, který zopakoval své prvenství z prvního závodu, jímž byla Velká cena Kataru v Dauhá. Startoval z první pozice a na ní přijel do cíle. Lukáš Šembera, který ve své první sezoně v mistrovství světa sbírá především zkušenosti, dojel na 23. pozici.
Ve třídě do 250 ccm zvítězil jasně Španěl Alvaro Bautista, který šest kol před cílem předjel Japonce Hirošiho Aojamu a nakonec ho porazil o více než šest sekund. Lukáš Pešek startoval ze třetí řady a Karel Abraham dokonce až ze čtvrté, ale oba se propracovali do elitní desítky.
V královské kubatuře MotoGP odstartoval z první pozice Ital Valentino Rossi, ale postavení nakonec neudržel a z vítězství se radoval Španěl Jorge Lorenzo, který o jeden bod předstihl Rossiho v celkové klasifikaci mistrovství světa.
Velká cena Japonska v MS silničních motocyklů - výsledky:
Třída do 125 ccm: 1. Andrea Iannone (It./Aprilia) 42:23,716 min., 2. Julian Simon (Šp./Aprilia) +1,346, 3. Pol Espargaro (Šp./Derbi) + 5,039, 4. Stefan Bradl (Něm./Aprilia) +6,904, 5. Marc Marquez (Šp./KTM) +13,061, 6. Sandro Cortese (Něm./Derbi) +14,841, 7. Joan Olive (Šp./Derbi) +16,420, 8. Jonas Folger (Něm./Aprilia) +16,483, 9. Dominique Aegerter (Švýc./Derbi)+ 27,500, 10. Bradley Smith (Brit.(Aprilia) +30,359, ... 23. Lukáš ŠEMBERA (ČRAprilia) +2:07,124. Klasifikováno bylo 29 jezdců. MS celkově po dvou závodech: 1. Iannone 37,5 b., 2. Simon 30, 3. Espargaro 22,5, 4. Cortese 18, 5. Bradl 17, 6. Fogler (Něm./Aprilia) 13. Lukáš ŠEMBERA je zatím bez bodu.
Třída do 250 ccm: 1. Alvaro Bautista (Šp./Aprilia) 44:06,488 min. , 2. Hiroši Aojama (Jap./Honda) +5, 889, 3. Mattia Pasini (It./Aprilia) +21,832, 4. Gabor Talmacsi (Maď./Aprilia) +25,906. 5. Alex Debon (Šp./Aprilia) +30,785, 6. Šuei Aojama (Jap./Honda) +33,788, 7. Lukáě PEŠEK (ČR/Aprilia) +36,972, 8. Thomas Lüthi (Švýc./Aprilia) + 41,018, 9. Karel ABRAHAM (ČR/Aprilia) +41,649, 10. Šoja Tomizawa (Jap./Honda) +52,863. Klasifikováno bylo 18 jezdců. MS celkově po dvou závodech: 1. Bautista 34, 2. H. Aojama 33, 3. Barbera (Šp./Aprilia) 30, 4. Cluzel (Fr./Aprilia) 20, 5. Talmacsi 19, 6. Lüthi (Švýc./Aprilia) 18, ...11. PEŠEK 12, 15. ABRAHAM 7.
Třída MotoGP: 1. Jorge Lorenzo (Šp./Yamaha) 43:47,238 min., 2. Valentino Rossi (It./Yamaha) +1,304, 3. Dani Pedrosa (Šp./Honda) +3,763, 4. Casey Stoner (Austr./Ducati) +5,691, 5. Andrea Dovizioso (It./Honda) +9,207, 6. Marco Melandri (It./Kawasaki) +30,555, 7. Loris Capirossi (It./Suzuki) +32,756, 8. Mika Kallio (Fin./Ducati) +39,416, 9. James Toseland (Brit./Yamaha) +43, 106, 10. Chris Vermeulen (Austr./Suzuki) +43,245. Klasifikováno bylo 15 jezdců. MS celkově po 2 závodech: 1. Lorenzo 41, 2. Rossi 40, 3. Stoner 38, 4. Dovizioso 22, 5. Pedrosa 21, 6. Edwards (USA/Yamaha) 17.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.