Na okruhu Motegi v Japonsku začal v pátek ráno úvodními volnými tréninky druhý podnik mistrovství světa silničních motocyklů. V královské disciplíně MotoGP měl nejlepší časy Ital Valentino Rossi.
Rossi se v prvním měřeném tréninku dostal před svého tradičního rivala Australana Caseyho Stonera jen těsně. Oba jezdce dělilo necelých šest setin vteřiny.
Kvalifikace na Velkou cenu Japonska se jede v sobotu a samotné závody všech tří kubatur jsou na programu v neděli.
Velká cena Japonska - páteční první volné tréninky: MotoGP: 1. Rossi (It./Yamaha) 1:48,545 2. Stoner (Aus./Ducati) +0,056 3. Lorenzo (Šp./Yamaha) +0,420 4. Vermeulen (Austr./Suzuki) +0,837 5. Edwards (USA/Yamaha) +1,152 6. Capirossi (It./Suzuki) +1,435
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.