Na okruhu Motegi v Japonsku začal v pátek ráno úvodními tréninky druhý podnik mistrovství světa silničních motocyklů. V kubatuře do 250 ccm zajel Lukáš Pešek jedenáctý nejlepší čas, nejrychlejší byl Ital Simoncelli.
Lukáš Pešek zaostal za nejrychlejším Marcem Simoncellim o více než dvě vteřiny na kolo. Druhý český zástupce Karel Abrahám měl šestnáctý nejlepší čas.
Kvalifikace na Velkou cenu Japonska se jede v sobotu a samotné závody všech tří kubatur jsou na programu v neděli.
Velká cena Japonska - páteční první volné tréninky: Do 250 ccm: 1. Simoncelli (It./Gilda) 1:53,093 2. Aojama (Jap./Honda) +0,602 3. Bautista (Šp./Aprilia) +0,743 4. Pasini (It./Aprilia) +0,847 5. Barbera (Šp./Aprilia) +1,404 6. De Rosa (It./Honda) +1,491... 11. PEŠEK (ČR/Aprilia) +2,065, … 16. ABRAHAM (ČR/Aprilia) +2,631
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.