Na okruhu Motegi v Japonsku začal v pátek ráno úvodními tréninky druhý podnik mistrovství světa silničních motocyklů. Český motocyklista Lukáš Šembera zajel v prvním měřeném tréninku až 33. čas, nejrychlejší byl Ital Andrea Iannone.
Šembera zaostal za nejrychlejším Iannonem o více než šest vteřin. Mezi první pěticí je trio Španělů s motocykly Aprilia.
Kvalifikace na Velkou cenu Japonska se jede v sobotu a samotné závody všech tří kubatur jsou na programu v neděli.
Velká cena Japonska - páteční první volné tréninky: Do 125 ccm: 1. Iannone (It./Aprilia) 2:00,685 2. Simón (Šp./Aprilia) + 0,179 3. Bradl (Něm./Aprilia) + 0,344 4. Rabat (Šp./Aprilia) + 0,687 5. Terol (Šp./Aprilia) +0,864 6. Aegerter (Švýc./Derbi) + 0,880, ... 33. ŠEMBERA (ČR/Aprilia) + 6,667
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.