Již tento víkend zakusíme první porci závodů ze seriálu mistrovství světa silničních motocyklů. První závod přivítá večerní závod v Qataru. Jak vstoupí do sezony obhájce titulu Rossi a jak se povede navrátilci Gibernauovi nebo nováčku Kalliovi?
Nedělní večer uvede všechny fanoušky motocyklového sportu do sezony, kterou přivítá okruh v Qataru. Tento první závod se vyznačuje zejména tím, že se jede na osvětlené trati a tudíž ne každý je na tyto specifické podmínky zvyklý. Jak se podaří odstartovat nejlepším v třídě MotoGP a nebo našim Peškovi a Abrhámovi na to musíme počkat do zítra. V letošním roce se v Moto GP předvede navrátilec z minulých let Sete Gibernau, který sváděl urputné boje s Rossim v barvách Telefonica Movistar. Letos pojede ve stáji Grupo Francisco Hernando. Nováčci budou letos Kallio a Canepa pro které to bude první konfrontace s absolutní světovou špičkou. Sobotní večerní kvalifikace vyzněla nejlépe pro Australana Stonera, který nenechal nikoho na pochybách stejně jako před rokem a vyjel si absolutně nejrychlejší čas: 1,55,288. Druhý dojel Rossi, který po celou dobu kvalifikace byl až v hloubi pole a nejrychlejší kolo zajel až před ukončením kvalifikace. Ošklivý pád měl na konci kvalifiakce Hayden, kterého ve výjezdu ze zatáčky nakopla motorka snad dva metry vysoko a po ošklivém pádu na záda byl v ošetřování lékářů. To jestli pojede nedělní závod se uvidí až v průběhu noci a zítřka. Kvalifikace GP Qatar 2009 1. Stoner 2. Rossi 3. Lorenzo 4. Dovizioso 5. Capirossi 6. Edwards 7. dePuniet 8. Vermeulen 9. deAngelis 10. Kallio Televizní přenos přenáší Nova sport v neděli večer: 19:00 125ccm 20:10 250ccm 21:55 MotoGP Jezdci MotoGP 3. Toni Pedrosa - Repsol Honda Team 4. Andrea Dovizioso - Repsol Honda Team 5. Colin Edwards - Monster Yamaha Tech3 7. Chris Vermeulen - Rizla Suzuki MotoGP 14. Randy de Puniet - LCR Honda MotoGP 15. Alex de Angelis - San Carlo Honda Gresini 24. Toni Elias - San Carlo Honda Gresini 27. Casey Stoner - Ducati Marlboro Team 33. Marco Melandri - Hayate Racing Team 36. Mika Kallio - Pramac Racing 46. Valentino Rossi - Fiat Yamaha Team 52. James Toseland - Monster Yamaha Tech3 59. Sete Gibernau - Grupo Francisco Hernando 65. Loris Capirossi - Rizla Suzuki MotoGP 69. Nicky Hayden - Ducati Marlboro Team 72. Yuki Takahashi - Scot Racing Team MotoGP 88. Niccolo Canepa - Pramac Racing 99. Jorge Lorenzo - Fiat Yamaha Team
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.