VALENCIE: Českému motocyklistovi Jakubu Smržovi se v neděli při dvou závodech mistrovství světa superbiků ve španělské Valencii příliš nedařilo. Zatímco první měření sil kvůli pádu nedokončil, v tom druhém zajel čtrnáctý čas.
Suverénem dne se stal Japonec Norijuki Haga s Ducati, který zvítězil v obou závodech. Dobře si vedl i Ital Michel Fabrizio, jenž dojel jednou druhý a jednou třetí. Druhé místo ve druhém klání pak obsadil vítěz sobotního superpole Ben Spies z USA.
Smrž se svým Ducati se v prvním závodě dlouho tlačil dopředu, v pátém okruhu ale spadl. Ve druhém měření sil pak ztratil na Hagu téměř půl minuty.
Výsledky závodů MS superbiků - Valencia: 1. závod: 1. Haga (Jap./Ducati) 36:44,766, 2. Fabrizio (It./Ducati) 36:48,443, 3. Neukirchner (Něm./Suzuki) 36:48,725, 4. Laconi (Fr./Ducati) 36:48,976, 5. Haslam (Brit./Honda) 36:58,590, 6. Kagajama (Jap./Suzuki)36:59,328, 7. Sykes (Brit./Yamaha) 36:59,921, 8. Biaggi (It./Aprilia) 37:01,082, 9. Byrne (Brit./Ducati) 37:05,127, 10. Parkes (Aus./Kawasaki) 37:08,644, ...SMRŽ (ČR/Ducati) nedokončil. 2. závod: 1. Haga (Jap./Ducati) 36:46,927, 2. Spies (USA/Yamaha) 36:52,032, 3. Fabrizio (It./Ducati) 36:53,313, 4. Laconi (Fr./Ducati) 36:53,500, 5. Haslam (Brit./Honda) 37:01,002, 6. Checa (Šp./Honda) 37:04,260, 7. Neukirchner (Něm./Suzuki) 37:06,134, 8. Biaggi (It./Aprilia) 37:07,624, 9. Kijonari (Jap./Honda) 37:07,942, 10. Sykes (Brit./Yamaha) 37:09,508, ...14. SMRŽ (ČR/Ducati) 37:16,204. EuroZprávy.CZ / mediafax
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.