V návaznosti na 750cc stroje zavedly v loňském roce v Miláně verze 1100cc. Hlavní podstata motocyklu je hlavně jednoduchost a líbivý se design,...
který má všechny předpoklady uspět v dnešní dravé konkurenci. Breva V 1100 je určena pro všechny druhy použití jak po městě tak i na cesty.
A o co vlastně jde? Jedná se o vzduchem chlazený dvouválec, na rozdíl od staré verze má Breva nový alternátor, lehčí písty, dvojité zapalování svíčky na válec, nový systém vstřikování paliva a celou řadu dalších vymožeností.
Breva 1100 má zdvih předních vidlic 45mm, dvě přední čtyř pístové kotoučové brzdy (Brembo) a zadní kotoučovou brzdu o rozměru 282mm. Mezi velké plus lze jednoznačně zařadit dobré ovládání přístrojů motocyklu bez toho aniž bychom museli pustit ruce z řízení. Pomocí počítače si můžeme navolit celou řadu funkcí jako například při kolika otáčkách má kontrolka upozornit přeřazení, nebo v jakých jednotkách se mají dané údaje zobrazovat.
Sedadlo je umístěno tak, že je umožněná jízda ve vzpřímené poloze a nenechává téměř žádnou váhu na rukou. Tento motocykl jednoznačně vystihují slova pohodlí, snadná jízda a velký technický pokrok.
Technické údaje: MOTOR
Typ
90° V-Twin, čtyřdobý OHV, 2 ventily
Chlazení
vzduchem
Objem
1.064 cc
Vrtání x zdvih
92 x 80 mm
Kompresní poměr
9,8 : 1
Max. výkon
63 kW (86 k) při 7.800 ot/min
Max. moment
86.5 Nm při 6.000 ot/min
Palivový systém
elektronické vstřikování Weber Marelli s krokovým motorem
Startování
elektrické
Zapalování
elektronické digitální, twin spark (2 svíčky na válec)
Výfukový systém
z nerez oceli 2-1, 3-cestný katalyzátor s lambda sondou, EURO 3
RÁM
Typ
dvojitý kolébkový, z vysokopevnostní oceli
Rozvor
1.495 mm
Stopa
120 mm
Úhel hlavy řízení
25°30’
Úhel řízení
32°
Přední zavěšení
plně nastavitelná teleskopická vidlice Ø 45 mm, zdvih kola 120mm
Zadní zavěšení
jednostranná kyvná vidlice s progresivním tlumením, plně nastavitelný hydraulický tlumič, zdvih kola 140mm
Přední brzda
dvojitý ocelový plovoucí kotouč Ø 320 mm, 4-pístkové brzdiče
Zadní brzda
jednoduchý ocelový kotouč, Ø 282 mm, 2-pístkový brzdič
Kola
3-paprsková z lehkých slitin
ABS
dvoukanálový antiblokovací systém (volitená výbava)
Přední kolo
3.50” x 17”
Zadní kolo
5.50” x 17”
Přední pneu
120/70 ZR17”
Zadní pneu
180/55 ZR17”
ROZMĚRY
Délka
2.195 mm
Šířka
870 mm
Výška
1.125 mm
Výška sedla
800 mm
Světlá výška
185 mm
Suchá hmotnost
231 kg
Nádrž
23 litry
Rezerva
4 litry
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.