Moto Guzzi Breva 1100 - Breva Plus

Moto Guzzi Breva 1100 - Breva Plus
Moto Guzzi Breva 1100 - Breva Plus, foto: Moto Guzzi
Marek Štíbal 3. března 2009 19:56
Sdílej:

V návaznosti na 750cc stroje zavedly v loňském roce v  Miláně verze 1100cc. Hlavní podstata motocyklu je hlavně jednoduchost a líbivý se design,...

který má všechny předpoklady uspět v dnešní dravé konkurenci. Breva V 1100 je určena pro všechny druhy použití jak po městě tak i na cesty.

A o co vlastně jde? Jedná se o vzduchem chlazený dvouválec, na rozdíl od staré verze má Breva nový alternátor, lehčí písty, dvojité zapalování svíčky na válec, nový systém vstřikování paliva a celou řadu dalších vymožeností.

Breva 1100 má zdvih předních vidlic 45mm, dvě přední čtyř pístové kotoučové brzdy (Brembo) a zadní kotoučovou brzdu o rozměru 282mm. Mezi velké plus lze jednoznačně zařadit dobré ovládání přístrojů motocyklu bez toho aniž bychom museli pustit ruce z řízení. Pomocí počítače si můžeme navolit celou řadu funkcí jako například při kolika otáčkách má kontrolka upozornit přeřazení, nebo v jakých jednotkách se mají dané údaje zobrazovat.

Sedadlo je umístěno tak, že je umožněná jízda ve vzpřímené poloze a nenechává téměř žádnou váhu na rukou. Tento motocykl jednoznačně vystihují slova pohodlí, snadná jízda a velký technický pokrok.

Technické údaje: MOTOR

Typ

90° V-Twin, čtyřdobý OHV, 2 ventily

Chlazení

vzduchem

Objem

1.064 cc

Vrtání x zdvih

92 x 80 mm

Kompresní poměr

9,8 : 1

Max. výkon

63 kW (86 k) při 7.800 ot/min

Max. moment

86.5 Nm při 6.000 ot/min

Palivový systém

elektronické vstřikování Weber Marelli s krokovým motorem

Startování

elektrické

Zapalování

elektronické digitální, twin spark (2 svíčky na válec)

Výfukový systém

z nerez oceli 2-1, 3-cestný katalyzátor s lambda sondou, EURO 3

RÁM

Typ

dvojitý kolébkový, z vysokopevnostní oceli

Rozvor

1.495 mm

Stopa

120 mm

Úhel hlavy řízení

25°30’

Úhel řízení

32°

Přední zavěšení

plně nastavitelná teleskopická vidlice Ø 45 mm, zdvih kola 120mm

Zadní zavěšení

jednostranná kyvná vidlice s progresivním tlumením, plně nastavitelný hydraulický tlumič, zdvih kola 140mm

Přední brzda

dvojitý ocelový plovoucí kotouč Ø 320 mm, 4-pístkové brzdiče

Zadní brzda

jednoduchý ocelový kotouč, Ø 282 mm, 2-pístkový brzdič

Kola

3-paprsková z lehkých slitin

ABS

dvoukanálový antiblokovací systém (volitená výbava)

Přední kolo

3.50” x 17”

Zadní kolo

5.50” x 17”

Přední pneu

120/70 ZR17”

Zadní pneu

180/55 ZR17”

ROZMĚRY

Délka

2.195 mm

Šířka

870 mm

Výška

1.125 mm

Výška sedla

800 mm

Světlá výška

185 mm

Suchá hmotnost

231 kg

Nádrž

23 litry

Rezerva

4 litry

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.