V návaznosti na 750cc stroje zavedly v loňském roce v Miláně verze 1100cc. Hlavní podstata motocyklu je hlavně jednoduchost a líbivý se design,...
který má všechny předpoklady uspět v dnešní dravé konkurenci. Breva V 1100 je určena pro všechny druhy použití jak po městě tak i na cesty.
A o co vlastně jde? Jedná se o vzduchem chlazený dvouválec, na rozdíl od staré verze má Breva nový alternátor, lehčí písty, dvojité zapalování svíčky na válec, nový systém vstřikování paliva a celou řadu dalších vymožeností.
Breva 1100 má zdvih předních vidlic 45mm, dvě přední čtyř pístové kotoučové brzdy (Brembo) a zadní kotoučovou brzdu o rozměru 282mm. Mezi velké plus lze jednoznačně zařadit dobré ovládání přístrojů motocyklu bez toho aniž bychom museli pustit ruce z řízení. Pomocí počítače si můžeme navolit celou řadu funkcí jako například při kolika otáčkách má kontrolka upozornit přeřazení, nebo v jakých jednotkách se mají dané údaje zobrazovat.
Sedadlo je umístěno tak, že je umožněná jízda ve vzpřímené poloze a nenechává téměř žádnou váhu na rukou. Tento motocykl jednoznačně vystihují slova pohodlí, snadná jízda a velký technický pokrok.
Technické údaje: MOTOR
Typ
90° V-Twin, čtyřdobý OHV, 2 ventily
Chlazení
vzduchem
Objem
1.064 cc
Vrtání x zdvih
92 x 80 mm
Kompresní poměr
9,8 : 1
Max. výkon
63 kW (86 k) při 7.800 ot/min
Max. moment
86.5 Nm při 6.000 ot/min
Palivový systém
elektronické vstřikování Weber Marelli s krokovým motorem
Startování
elektrické
Zapalování
elektronické digitální, twin spark (2 svíčky na válec)
Výfukový systém
z nerez oceli 2-1, 3-cestný katalyzátor s lambda sondou, EURO 3
RÁM
Typ
dvojitý kolébkový, z vysokopevnostní oceli
Rozvor
1.495 mm
Stopa
120 mm
Úhel hlavy řízení
25°30’
Úhel řízení
32°
Přední zavěšení
plně nastavitelná teleskopická vidlice Ø 45 mm, zdvih kola 120mm
Zadní zavěšení
jednostranná kyvná vidlice s progresivním tlumením, plně nastavitelný hydraulický tlumič, zdvih kola 140mm
Přední brzda
dvojitý ocelový plovoucí kotouč Ø 320 mm, 4-pístkové brzdiče
Zadní brzda
jednoduchý ocelový kotouč, Ø 282 mm, 2-pístkový brzdič
Kola
3-paprsková z lehkých slitin
ABS
dvoukanálový antiblokovací systém (volitená výbava)
Přední kolo
3.50” x 17”
Zadní kolo
5.50” x 17”
Přední pneu
120/70 ZR17”
Zadní pneu
180/55 ZR17”
ROZMĚRY
Délka
2.195 mm
Šířka
870 mm
Výška
1.125 mm
Výška sedla
800 mm
Světlá výška
185 mm
Suchá hmotnost
231 kg
Nádrž
23 litry
Rezerva
4 litry
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?