V návaznosti na 750cc stroje zavedly v loňském roce v Miláně verze 1100cc. Hlavní podstata motocyklu je hlavně jednoduchost a líbivý se design,...
který má všechny předpoklady uspět v dnešní dravé konkurenci. Breva V 1100 je určena pro všechny druhy použití jak po městě tak i na cesty.
A o co vlastně jde? Jedná se o vzduchem chlazený dvouválec, na rozdíl od staré verze má Breva nový alternátor, lehčí písty, dvojité zapalování svíčky na válec, nový systém vstřikování paliva a celou řadu dalších vymožeností.
Breva 1100 má zdvih předních vidlic 45mm, dvě přední čtyř pístové kotoučové brzdy (Brembo) a zadní kotoučovou brzdu o rozměru 282mm. Mezi velké plus lze jednoznačně zařadit dobré ovládání přístrojů motocyklu bez toho aniž bychom museli pustit ruce z řízení. Pomocí počítače si můžeme navolit celou řadu funkcí jako například při kolika otáčkách má kontrolka upozornit přeřazení, nebo v jakých jednotkách se mají dané údaje zobrazovat.
Sedadlo je umístěno tak, že je umožněná jízda ve vzpřímené poloze a nenechává téměř žádnou váhu na rukou. Tento motocykl jednoznačně vystihují slova pohodlí, snadná jízda a velký technický pokrok.
Technické údaje: MOTOR
Typ
90° V-Twin, čtyřdobý OHV, 2 ventily
Chlazení
vzduchem
Objem
1.064 cc
Vrtání x zdvih
92 x 80 mm
Kompresní poměr
9,8 : 1
Max. výkon
63 kW (86 k) při 7.800 ot/min
Max. moment
86.5 Nm při 6.000 ot/min
Palivový systém
elektronické vstřikování Weber Marelli s krokovým motorem
Startování
elektrické
Zapalování
elektronické digitální, twin spark (2 svíčky na válec)
Výfukový systém
z nerez oceli 2-1, 3-cestný katalyzátor s lambda sondou, EURO 3
RÁM
Typ
dvojitý kolébkový, z vysokopevnostní oceli
Rozvor
1.495 mm
Stopa
120 mm
Úhel hlavy řízení
25°30’
Úhel řízení
32°
Přední zavěšení
plně nastavitelná teleskopická vidlice Ø 45 mm, zdvih kola 120mm
Zadní zavěšení
jednostranná kyvná vidlice s progresivním tlumením, plně nastavitelný hydraulický tlumič, zdvih kola 140mm
Přední brzda
dvojitý ocelový plovoucí kotouč Ø 320 mm, 4-pístkové brzdiče
Zadní brzda
jednoduchý ocelový kotouč, Ø 282 mm, 2-pístkový brzdič
Kola
3-paprsková z lehkých slitin
ABS
dvoukanálový antiblokovací systém (volitená výbava)
Přední kolo
3.50” x 17”
Zadní kolo
5.50” x 17”
Přední pneu
120/70 ZR17”
Zadní pneu
180/55 ZR17”
ROZMĚRY
Délka
2.195 mm
Šířka
870 mm
Výška
1.125 mm
Výška sedla
800 mm
Světlá výška
185 mm
Suchá hmotnost
231 kg
Nádrž
23 litry
Rezerva
4 litry
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.