První letošní ostré závody se nejvíce povedly Japonci Hagovi, který první jízdu SBK vyhrál a ve druhé dojel na druhém místě. V supersportech opět exceloval Turek Sofuoglu stejně jako v minulé sezoně. Náš Smrž v SBK dojel celkově devátý a Vostárek se Smržem v SS dojeli na 16 resp. 18 místě.
Konec zimního povalování v motocyklovém silničním sportu učinila v dnešních časných ranních hodinách Velká cena SBK v australském Phillip Islandu. Tradiční okruh na pokraji oceánu přinesl větrné ale slunečné počasí, které přivítalo diváky neméně zajímavými výsledky. Po včerejším vynikajícím výkonu američana Spiese se dalo čekat cokoliv, protože tento mladík odsunul na pozice za sebou všechny favority. Naproti tomu Haga, který jezdil minulou sezonu Yamahu po přestupu k Ducati ukázal všem, že jeho výkonnost nebyla náhodná a s motocyklem Ducati v týmu Xerox bude v letošní sezoně gradovat. V první jízdě se Haga popral o první místo s Němcem Noukirchnerem ale ve druhé nestačil právě na mladíka Spiese. Náš Jakub Smrž dojel v první jízdě na devátém a ve druhé jízdě na sedmém místě. Letos se rozjela také sezona supersportů, ve které ihned od začátku začali udávat tempo jak dnešnímu závodu, tak zřejmě i celkovému šampionátu dva staří známí. Turek Sofuoglu a domácí závodník Australan Pitt se rozdělili o první dvě místa a o body za letošní závod v kategorii SS. Smrž ml. a Vostárek dojeli až na 16 a 18 místě. 1. jízda - SBK 1. 41 Haga N. (JPN) Ducati 1098R 34'22.631 (170,677 kph) 2. 76 Neukirchner M. (GER) Suzuki GSX-R 1000 K9 0.032 3. 71 Kagayama Y. (JPN) Suzuki GSX-R 1000 K9 5.347 4. 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 6.587 5. 65 Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 8.491 6. 91 Haslam L. (GBR) Honda CBR1000RR 8.523 7. 55 Laconi R. (FRA) Ducati 1098 RS 09 8.766 8. 11 Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 11.589 9. 96 Smrz J. (CZE) Ducati 1098R 11.721 10. 66 Sykes T. (GBR) Yamaha YZF R1 11.761 11. 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 12.609 12. 7 Checa C. (ESP) Honda CBR1000RR 19.096 13. 44 Rolfo R. (ITA) Honda CBR1000RR 24.149 14. 33 Hill T. (GBR) Honda CBR1000RR 27.416 15. 56 Nakano S. (JPN) Aprilia RSV4 28.173 16. 19 Spies B. (USA) Yamaha YZF R1 28.235 17. 24 Roberts B. (AUS) Ducati 1098R 37.348 18. 100 Tamada M. (JPN) Kawasaki ZX 10R 37.401 19. 111 Xaus R. (ESP) BMW S1000 RR 42.614 20. 99 Scassa L. (ITA) Kawasaki ZX 10R 1'03.794 21. 25 Salom D. (ESP) Kawasaki ZX 10R RET 15 Baiocco M. (ITA) Kawasaki ZX 10R RET 23 Parkes B. (AUS) Kawasaki ZX 10R RET 77 Iannuzzo V. (ITA) Honda CBR1000RR RET 67 Byrne S. (GBR) Ducati 1098R RET 31 Muggeridge K. (AUS) Suzuki GSX-R 1000 K9 RET 9 Kiyonari R. (JPN) Honda CBR1000RR 2. jízda - SBK 1. 19 Spies B. (USA) Yamaha YZF R1 34'20.457 (170,857 kph) 2. 41 Haga N. (JPN) Ducati 1098R 1.286 3. 91 Haslam L. (GBR) Honda CBR1000RR 4.213 4. 55 Laconi R. (FRA) Ducati 1098 RS 09 4.490 5. 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 6.045 6. 76 Neukirchner M. (GER) Suzuki GSX-R 1000 K9 9.947 7. 96 Smrz J. (CZE) Ducati 1098R 10.174 8. 71 Kagayama Y. (JPN) Suzuki GSX-R 1000 K9 12.100 9. 65 Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 12.742 10. 66 Sykes T. (GBR) Yamaha YZF R1 20.061 11. 111 Xaus R. (ESP) BMW S1000 RR 24.854 12. 56 Nakano S. (JPN) Aprilia RSV4 25.192 13. 7 Checa C. (ESP) Honda CBR1000RR 27.162 14. 33 Hill T. (GBR) Honda CBR1000RR 29.737 15. 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 30.036 16. 44 Rolfo R. (ITA) Honda CBR1000RR 38.458 17. 100 Tamada M. (JPN) Kawasaki ZX 10R 44.453 18. 23 Parkes B. (AUS) Kawasaki ZX 10R 45.486 19. 24 Roberts B. (AUS) Ducati 1098R 46.198 20. 99 Scassa L. (ITA) Kawasaki ZX 10R 57.921 21. 31 Muggeridge K. (AUS) Suzuki GSX-R 1000 K9 57.989 22. 11 Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 1'00.093 23. 9 Kiyonari R. (JPN) Honda CBR1000RR 1'07.820 24. 15 Baiocco M. (ITA) Kawasaki ZX 10R 1'21.224 25. 25 Salom D. (ESP) Kawasaki ZX 10R 1'21.276 RET 67 Byrne S. (GBR) Ducati 1098R RET 77 Iannuzzo V. (ITA) Honda CBR1000RR Celkově SBK 1. Haga JPN 45 2. Neukirchner GER 30 3. Haslam GBR 26 4. Spies USA 25 5. Kagayama JPN 24 6. Fabrizio ITA 24 7. Laconi FRA 22 8. Rea GBR 18 9. Smrz CZE 16 10. Sykes GBR 12 11. Corser AUS 8 12. Checa ESP 7 13. Biaggi ITA 6 14. Xaus ESP 5 15. Nakano JPN 5 16. Hill GBR 4 17. Rolfo ITA 3 Supersport (SS) - AUS 1. 54 Sofuoglu K. (TUR) Honda CBR600RR 33'42.156 (166,18 kph) 2. 1 Pitt A. (AUS) Honda CBR600RR 0.060 3. 13 West A. (AUS) Honda CBR600RR 0.153 4. 35 Crutchlow C. (GBR) Yamaha YZF R6 1.097 5. 50 Laverty E. (IRL) Honda CBR600RR 1.098 6. 8 Aitchison M. (AUS) Honda CBR600RR 3.631 7. 99 Foret F. (FRA) Yamaha YZF R6 5.023 8. 26 Lascorz J. (ESP) Kawasaki ZX-6R 9.540 9. 55 Roccoli M. (ITA) Honda CBR600RR 14.099 10. 69 Nannelli G. (ITA) Triumph Daytona 675 14.202 11. 14 Lagrive M. (FRA) Honda CBR600RR 15.110 12. 51 Pirro M. (ITA) Yamaha YZF R6 15.204 13. 77 Veneman B. (NED) Suzuki GSX-R600 15.263 14. 24 McCoy G. (AUS) Triumph Daytona 675 26.607 15. 127 Harms R. (DEN) Honda CBR600RR 29.707 16. 96 Smrz M. (CZE) Triumph Daytona 675 29.876 17. 21 Fujiwara K. (JPN) Kawasaki ZX-6R 30.157 18. 7 Vostárek P. (CZE) Honda CBR600RR 36.918 19. 83 Holland R. (AUS) Honda CBR600RR 42.324 20. 30 Günther J. (GER) Honda CBR600RR 45.388 21. 9 Dell'Omo D. (ITA) Honda CBR600RR 1'01.742 22. 28 Vos A. (NED) Honda CBR600RR 1'02.450 23. 78 Geronimi S. (AUS) Suzuki GSX-R600 1'09.795 24. 32 Lai F. (ITA) Honda CBR600RR 1'09.839 25. 88 Guerra Y. (ESP) Yamaha YZF R6 1'19.097 RET 71 Morillas J. (ESP) Yamaha YZF R6 RET 105 Vizziello G. (ITA) Honda CBR600RR RET 117 Praia M. (POR) Honda CBR600RR RET 5 Pradita T. (INA) Yamaha YZF R6 RET 19 Szkopek P. (POL) Triumph Daytona 675 Celkově supersporty 1. Sofuoglu TUR 25 2. Pitt AUS 20 3. West AUS 16 4. Crutchlow GBR 13 5. Laverty IRL 11 6. Aitchison AUS 10 7. Foret FRA 9 8. Lascorz ESP 8 9. Roccoli ITA 7 10. Nannelli ITA 6 11. Lagrive FRA 5 12. Pirro ITA 4 13. Veneman NED 3 14. McCoy AUS 2 15. Harms DEN 1
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.