Mezinárodní motocyklová federace (FIM) včera oznámila změny v pravidlech seriálu Mistrovství světa silničních motocyklů. Od letošní sezóny se výrazně mění časový harmonogram závodních víkendů.
Na včerejším jednání Komise Grand Prix se její členové, Carmelo Ezpeleta (Prezident Dorny), Claude Danis (FIM), Hervé Poncharal (Prezident IRTA) a Takano Tsubouchi (Motorcycle Sports Manufacturers’ Association), společně s Prezidentem FIM Vito Ippolitem, sportovním ředitelem FIM Ignaciem Vernedou a výkonným ředitelem Dorny Javierem Alonsem shodli na změnách pravidel v seriálu MotoGP pro sezónu 2009. Nejvýraznější změnu přinese úprava časového harmonogramu všech Grand Prix sezóny, ze kterého zmizí páteční dopolední tréninky.
Časový harmonogram Grand Prix
Pátek 13:05 – 13:45 125ccm Volný trénink 1 14:05 – 14:50 MotoGP Volný trénink 1 15:05 – 15:50 250ccm Volný trénink 1
Sobota 9:05 – 9:45 125ccm Volný trénink 2 10:05 – 10:50 MotoGP Volný trénink 2 11:05 – 11:50 250ccm Volný trénink 2 13:05 – 13:45 125ccm Kvalifikace 14:05 – 14:50 MotoGP Kvalifikace 15:05 – 15:50 250ccm Kvalifikace
Neděle 8:40 – 9:00 125ccm Warm-up 9:10 – 9:30 250ccm Warm-up 9:40 – 10:00 MotoGP Warm-up 11:00 125ccm Závod 12:15 250ccm Závod 14:00 MotoGP Závod
Časový harmonogram Cardion ab Grand Prix bude doplněn o tréninky a závody seriálu Red Bull MotoGP Rookies Cup.
Další odsouhlasené změny vejdou v platnost od Cardion ab Grand Prix České republiky: - V průběhu osmi závodů sezóny může být použito maximálně pět motorů. Není povolena žádná výměna dílů s výjimkou běžné údržby. - Brzdové kotouče ani destičky nesmí být z kompozitních keramických materiálů - Je zakázáno používat systém řízení startu (launch control) - Je zakázáno používat elektronicky nastavitelný podvozek - Během sezóny jsou povoleny pouze dva testy s využitím testovacích jezdců – po závodě v Barceloně a po závodě v Brně. - Lenka Nestrojilová -
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.