Konečně první den volna si mohli dopřát všichni, kteří se účastní letošního Dakaru. Kromě motocyklistů si dopřáli volna také závodníci vozidel i kamiónů. Většina trávila čas regenerací nebo opravami na svých strojích. Letošní rally je opravdu náročná jak pro závodníky, tak pro techniky a stroje.
Konečně se závodníci dočkali prvního volna na Dakaru a mohli využít volný den na údržbu lidského potenciálu. Jelikož se jede letošní Dakar v Jižní Americe a jedná se o úplně jiný závod, tak jak lidé, tak technika dostává pořádně zabrat. Po sedmé etapě si skutečně vydechli všichni, kteří se pohybují v průběžném pořadí. Terén je nesmírně náročný, protože se jede v prašných cestách, které nejsou vždy úplně přesně značené a navigace hraje mimořádně důležitou roli a jakákoliv chybička v navigaci může závodíka vyhnat o několik kilometrů mimo plánovanou trasu a v konečném účtování to stojí drahocenný čas. Nejvíce si oddychnou tovární jezdci, o které se starají týmy techniků a tím ušetří drahocenný čas motocyklistů na regenraci, masáži, odpočinek a také léčení šřámů. Hůře jsou na tom jezdci soukromníci, kteří se musí o svoji motorku postarat sami a tím si "čas pro sebe" zkrátí. Nicméně ani technici nejsou zcela bez odopočinku, protože v etapách jsou mechanici zaměstaní prakticky přes noc a přes den se přesunují se servisem do dalšího bivaku kde čekají na závodníky! Koneckonců kdo by si myslel, že se jedná o lehkou rally, tak se hluboce plete. Většina těch, kteří nejedou Dakar poprvé se shodla, že letošní závod je o dost těžší než ten africký. V neděli pokračuje Dakar 8. etapou, která vede z Valparaiso do La Sereny, která měří celkově cca 650 km ale měřený úsek je 294 km, ostatní kilometry jsou spojovací cesty k RZ a do bivaku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.