Značka Kawasaki podľa očakávania končí v seriáli MotoGP. Odchod z majstrovstiev možno považovať za odpoveď zo strany japonskej spoločnosti ako rapídne obmedziť výdavky kvôli pretrvávajúcej finančnej kríze.
Kawasaki Heavy Industries Ltd. je momentálne posledným z významných výrobcov, ktorý sa odhodlal ukončiť svoje aktivity v motoršporte. Minulý mesiac oznámili smutné správy ďalšie japonské značky - odstúpila Honda, zanechajúc napospas svoj pretekársky tím F1, ale aj Subaru a Suzuki, účastníci svetového šampionátu Rally.
"Fínalové rozhodnutie nepokračovať v MotoGp sa zrodilo včera," prezradil Katsuhiro Sato z Kawasaki pri rozhovore pre agentúru Reuters. "Je to však niečo, čo sme zvažovali už od polovice decembra."
Na otázky ohľadne prípadného návratu do MotoGP Sato odpovedať nevedel.
"Je veľmi náročné povedať, či sa ešte vrátime. Najmä, ak sa sa súčasná ekonomická klíma nezlepší."
Kawasaki súťažilo v najvyššej triede MotoGp od sezóny 2003 a každoročný rozpočet tímu sa pohyboval okolo sumy 4 bilióny yenov (43,8 milióna dolárov). Odchod japonského výrobcu skomplikoval situáciu Američanovi Johnovi Hopkinsovi a naposledy neúspešnému Talianovi Marcovi Melandrimu, ktorý prestúpil ku Kawasaki z Ducati. Aj napriek podpísaným zmluvám obaja ostali bez práce.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.