Jezdec brněnského týmu Cardion AB Motoracing, Karel Abraham, pojede v sezóně 2009 na továrním motocyklu Aprilia. Zařadí se tak mezi sedm elitních jezdců Mistrovství světa silničních motocyklů třídy 250ccm s tovární podporou Aprilie.
„Na základě nově podepsané smlouvy bude mít náš tým k dispozici dva tovární motocykly Aprilia s náhradními díly i technickým dozorem. Kromě motorek a dílů tedy navíc dostaneme přiděleného inženýra, který se o naše motorky bude starat,“ uvedl majitel závodního týmu Cardion AB Motoracing, Karel Abraham starší. „Tovární motocykl je to nejlepší, co můžeme dostat. Proto se na novou sezónu velmi těšíme. První stoj bychom měli mít k dispozici již v lednu před prvními testy, druhý stroj pak přijde v únoru či březnu. Úvodní testy v sezóně 2009 ještě asi absolvujeme bez některých nových dílů, protože ty se budou teprve vyrábět,“ dodal Abraham.
Jezdec Karel Abraham neskrývá radost z uzavření smlouvy: „Jsem moc rád, že jsme smlouvu podepsali. Už se těším a zároveň jsem moc zvědavý, jak se mi bude na tovární motorce jezdit. Rozdíly se určitě projeví už při prvních testech v lednu.“
Kromě nové posily od Aprilie zůstane složení brněnského týmu stejné jako v letošní sezóně: Karel Abraham starší - majitel Karel Abraham mladší – jezdec Didier Langouet – šéfmechanik Marco Grana – telemetrik Yannis Maigret – mechanik Pietro Berti – mechanik Martin Havlíček – mechanik Martin Nesvadba – mechanik
Tovární motocykly od Aprilie dostanou ve třídě 250ccm také Alvaro Bautista, Hector Barbera, Marco Simoncelli, Thomas Lüthi a pravděpodobně i Gabor Talmacsi a Mattia Pasini. - Lenka Nestrojilová -
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.