Na přelomu roku 2008 a 09 se Yamaha obula pořádně do své propagace nejsilnější kubatury. Jedná se o tradiční R6 a R1, které mají nový design ale také ke stávajícím sériovkám přibyly repliky závodního motocyklu Valentina Rossiho.
Výborný základ celému koncernu, na kterém by mohl stavět kde kdo, položil letošním ziskem titula mistra světa silničních motocyklů Ital Valentiho Rossi. Díky těmto ohlasům se Yamaze prodávají motocykly snázeji než konkurenci. Letos si Yamaha připravila na sklonku roku tři perličky z kategorie toho nejrychlejšího do má skladem. Jedna je sériovou verzi modelu YZF-R1 a také dva modely replik v barvách Fiat Yamaha týmu, ve kterém startoval letos Ital Rossi. Kdo by měl zájem o YZF-R1 klasickou sériovku, tak ta se bude prodávat v základní modro-bílé barvě, černé ale také nově v bílé, kterou budou doplňovat stíny červené. Změnou budou hlavně výfuky, které budou umístěny pod sedlem spolujezdce a budou značně větších rozměrů než minule (konstrukce 4-2-1-2). Výkon, kterým bude možno manipulovat je 182 koní při 12 500 otáčkách. Krouťák naproti tomu bude na hodnotě 115 Nm při 10 000 otáčkách. Cena tohoto krasavce je stanovena na 14 895 Eur, otázkou zůstává jaký kurz právě bude... Další katergorii, kterou Yamaha připravila pro své zákazníky je replika ala Rossiho Fiat Yamaha týmu. Tyto stroje budou ve dvou verzích, jednak ve verzi R1 a R6. Nicméně tato kapotáž bude osazena na typu R1 a R6 z roku 2008. To co je důležitá informace je to, že se jedná o pár kusů těchto strojů a v České republice jich bude k dostání jen deset! Co se týče ceny, tak ta je pro model YZF-R1 MotoGP Replica 329 900,- Kč, model YZF-R6 MotoGP Replica za 275 000,- Kč.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.