Na letošním Intermotu se představila spousta motocyklů a mezi nimi nechyběla bavorská značka BMW. Tato představila svoji "královskou třídu" pod označením 1300S, která v sobě kombinuje sport a pohodlné cestování.
Krátkým povídáním vám představíme model, který se řadí ke královské třídě německé značky BMW původem z části Bavor, a která představila tento model jako součást tria k 25. výročí těchto motocyklů. Konkrétně se jedná o modely K1300S, K1300R a K1300GT. Verze S je sportovně cestovní typ, který by měl zaštítit sportovně-cestovní kategorii vyznavačů jednostopých strojů. To co je důležité pro zájemce o tento motocykl je výkon, který je 175 koní při 9250 ot./min. A to co bude hodně zajímavé bude korutící moment, který je v motoru konstruován na hodnotu 140 Nm. Aby byl motocykl dostatečně ovaldatelný je možnost aplikace dalších doplňků jako je ABS a brzdy jsou velice výkonné. Design je samozřejmě z dílny BMW, na kterém se vyřádili inženýři tak, aby si vyznavači modrobílé vrtulky přišli na své. Lehké křivky, které jsou klasického zaměření ale stejně tak jdoucí kupředu a v rytmu japonských motocyklů. Ergonomicky vytvořené sedlo dává dostatečný prostor jak jezdci, tak spolujezdci při sportovní ale také u dlouhých vyjížděk. Co se týče ceny, tak ta bude stanovena pro náš trh na přelomu roku, protože celosvětová krize bude mít vliv i na vývoj cen v motocyklovém průmyslu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?