Za posledních pár let jsme si zvyknuli, že zima přichází poměrně pozdě, jestli vůbec přijde. V našich zeměpisných šířkách je počasí k motorkářům více a více ohleduplnější, přesto tento stav nelze přeceňovat.
Spousta analýz o globálním oteplování nebo názory světových meteorologů zabývajících se předpovědí klimatu na několik let dopředu, toto tady naštěstí neuslyšíte? I když jste si mohli všimnout, že zima už nebývá to co před několika lety, tak si s námi o to více hraje. Rychlé změny počasí z teplého na chladné počasí se mění stejně tak jako slunečné a deštivé. Před několika lety sníh napadl už koncem listopadu a měli jsme možnost si ho užít dosytosti. Toto zase navyhovovalo motorkářům, kteří museli své stroje zaparkovat a vyčkat, tak v kutlochu své garáže jako medvěd v doupěti při zimním spánku. Podzimní a zimní počasí je v dnešní podobě poměrně teplé a dle meteorologů jsou toto poslední dny, které budou kolem 5 stupňů tepla. S touto předpovědí se tento víkend zototžnili i někteří motorkáři, kteým to nedalo a vytáhnuli své stroje aby oprášili své letní vzpomínky a protáhly koníky svých strojů. Výhled do budoucna je spíše negativní pro zarputilé motorkáře, protože s celoročním ježděním ještě nebudeme moci počítat. Jednak z toho důvodu, že předpověď na dny kolem Nového roku jsou takové, že teplota bude kolem nuly a spíše bláto a chladný déšť místy sníh. Toto není úplně ideální počasí pro motorkáře-srdcaře a tak si každý bude muset tak jako tak zalézt na nějakou dobu pod peřinu a tento zimní čas přečkat. Doufáme, že najdete způsob jak si tento zimní nečas zpříjemnit a to zejména četbou našeho webu :-)
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.