Letošní motokrosová sezona je u konce a tak se pracuje se statistikami uplynulých závodů. Stejně tak v továrním týmu Suzuki, kde se o titul snažil do poslední chvíle Belgičani Steve Ramon a Ken de Dycker. A protože sezona byla vyrovnanější než obvykle je umístění obou jezdců vynikající...
Oba jezdci letos hájili žluté barvy továrního týmu Suzuki v MX1 a právě značka Suzuki získala prvenství v bodování co se týče značek. V letošní sezoně k titulu měl blíže Steve Ramon, kterému k získání mistra světa stačilo skutečně málo. Na prvního Itala Philippaertse mu scházelo celých 14. bodů, což je při zisku 509 bodů Itala v sérii závodů skutečně "troška". Jenže i třetí v pořadí celkového mistrovství a tím byl právě Ken de Dycker nemohl být úplně spokojený, prototože jestliže Ramonovi scházelo 14 bodů, tak de Dyckerovi 19! V pořadí se tedy tito dva Belgičané umístili na druhém respektive třetím místě a to jistě značí o jejich kvalitách. Nehledě na to, že jim k prvnímu místu celkově chybělo opravdu málo. Steve Ramon začal závodit od roku 1997 v třídě do 125ccm. V letech 1999 a 2000 se stal mistrem Belgie této kategorie a následující roky se již objevoval v mistrovství světa 125ccm. Rok 2003 se stal pro Ramona vynikajícím a získal titul mistra světa do 125ccm a následoval postup do MX1 kde v roce 2007 získal titul mistgra světa. Po odchodu fenomenálního Evertse to byl právě on kdo si uzmul první titul po Stefanově éře. Letos z toho bylo 2. místo v MX1! Ken de Dycker je mladší než Ramon o pět let ale při jeho výšce 191cm a váze 85kg není na motorce k přehlédnutí. Do světa motokrosu vstoupil na jedničku když už v patnácti letech vyhrál mistrovství světa Lucemburska do 125ccm. Vloni získal páté místo v třídě MX1 a letos byl třetí! SUZUKI 08 RM-Z450 WS Motor: čtyřdobý, kapalinou chlazený jednoválec Objem: 499ccm Výkon: neudán Rozvod: 2x OHC, 4ventily Příprava směsi: vstřikování paliva Keihin Mazání: polosuchá skříň Spojka: vícelamelová Hinson/FCC Převodovka: pětistupňová Rám: duralový dvojitý Přední vidlice: teleskopická Kayaba USD Zadní pérování: Kayaba Pneu: Pirelli Brzdy: Nissin/Braking Délka: 2185mm Šířka: 830mm Výška: 1260mm Rozvor: 1480mm Hmotnost: 102kg Nádrž: 7litrů
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.