FIM zveřejnila program závodů třídy MotoGP, 250ccm a 125ccm na kalendářní rok 2009. Sezóna bude o maličko delší než ta letošní a bude se končit až 8. listopadu ve španělské Valencii.
Fanoušci se mohou stejně jako letos těšit na stejnou porci závodů jako letos. První závod se pojede tradičně v Qataru za umělého osvětlení. Jen připomeňme, že první závod pod umělým osvětlením vyhrál letos Australan Casey Stoner a celkově bude obhajovat svůj titul Rossi (MotoGP), Simoncelli (250ccm) a diMeglio (125ccm). Datum - Země - Město 12. duben* - Qatar - Losail 26. duben - Japan - Motegi 3. května - Spain - Jerez 17. května - France - Le Mans 31. května - Italy - Mugello 14. června - Catalunya - Catalunya 27. června** - Netherlands - Assen 5. července*** - United States - Laguna Seca 19. července - Germany - Sachsenring 26. července - Great Britain - Donington Park 16. srpna - Czech Republic - Brno 30. srpna - Indianapolis - Indianapolis 6. září - San Marino & Riviera di Rimini - Misano 20. září - Hungary - Balaton 4. října - Portugal - Estoril 8. října - Australia - Phillip Island 25. října - Malaysia - Sepang 8. listopadu - Valencia Ricardo Tormo - Valencia
* večerní jízda ** sobotní jízda *** pouze třída MotoGP
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.