Nicky Hayden už pred víkendom v Španielsku avízoval, že aktuálnu sezónu chce zakončiť skvelým výsledkom. Majstrovi sezóny 2006 zatiaľ plány vychádzajú, po skvelom úvode v 1. meranom tréningu sa tešil z prvenstva i popoludní.
Vozovka ostala mokrá, podmienky teda opäť neboli ideálne. Hayden sa s nimi ale dokázal perfektne vysporiadať a po polovičke časového limitu svietilo jeho meno na čele priebežného poradia. Jazdec Hondy sa nevzdal ani potom a zdalo sa, že v závere sa ešte zlepší. Chyba v poslednom sektore však jeho šance zmarila.
Z druhého miesta mal určite radosť domáci Dani Pedrosa, tretia priečka zrejme nesklamala Jorgeho Lorenza na Yamahe.
Oproti predpoludniu si výrazne polepšil šampión Valentino Rossi, ktorý poskočil na konečnú 4. pozíciu. 29-ročný Talian však skončil so svojim motocyklom Yamaha 20 minút pred koncom v štrku. Nehoda sa udiala v záverečnom úseku trate, no našťastie si nevyžiadala žiadne zranenia.
Casey Stoner zakončil tréning hneď za svojim tohtoročným rivalom, hoci v úvode hodinovky viedol. Nádejne sa javil aj Austrálčanov záverečný pokus, ale strata v strednom sektore napokon narástla na 0,4 sekundy a k výraznému zlepšeniu už nedošlo.
Šiesty sa umiestnil Andrea Dovizioso, ktorý v budúcom roku mení zamestnávateľa, ako siedmy bol klasifikovaný de Puniet. Francúzovi sa podarilo prekonať svojho krajana Guintoliho, ten absolvoval v záverečných 10 minútach tréningu nehodu. Bolo oznámené, že jazdec Ducati si poranil ľavé koleno.
Výsledky: 1. Nicky Hayden, Honda (M) 1'45.777 2. Daniel Pedrosa, Honda (B) 1'45.864 + 0.087 3. Jorge Lorenzo, Yamaha (M) 1'45.959 + 0.182 4. Valentino Rossi, Yamaha (B) 1'46.070 + 0.293 5. Casey Stoner, Ducati (B) 1'46.260 + 0.483 6. Andrea Dovizioso, Honda (M) 1'46.522 + 0.745 7. Randy de Puniet, Honda (B) 1'46.807 + 1.030 8. Sylvain Guintoli, Ducati (B) 1'47.055 + 1.278 9. Colin Edwards, Yamaha (M) 1'47.314 + 1.537 10. Shinya Nakano, Honda (B) 1'47.483 + 1.706 11. Chris Vermeulen, Suzuki (B) 1'47.620 + 1.843 12. Alex de Angelis, Honda (B) 1'48.015 + 2.238 13. Marco Melandri, Ducati (B) 1'48.437 + 2.660 14. John Hopkins, Kawasaki (B) 1'48.469 + 2.692 15. Anthony West, Kawasaki (B) 1'48.504 + 2.727 16. James Toseland, Yamaha (M) 1'48.771 + 2.994 17. Loris Capirossi, Suzuki (B) 1'49.092 + 3.315 18. Toni Elías, Ducati (B) 1'51.871 + 6.094
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.