VALENCIA - 1. TRÉNING; V piatok sa začali prvé tréningy pred záverečným podujatím vo španielskej Valencii. Jazdcov privítalo chladné počasie a poriadne mokrá trať. V náročných podmienkach sa najlepšie orientoval ako už niekoľkýkrát v tejto sezóne Nicky Hayden.
Američan vstúpil do súťažného víkendu vo veľkom štýle a súpera na druhom mieste porazil o viac než 7 desatín sekundy. Za jazdcom Hondy sa umiestnil minuloročný víťaz šampionátu Casey Stoner.
Tretí najlrýchlejší bol Jorge Lorenzo, ktorý sa predstavil s novou farebnou schémou motorky Yamaha a štvrtia priečka pripadla držiteľovi Pole Position z Malajzie Danimu Pedrosovi.
Špecialista na mokré podmienky Sylvain Guintoli zaznamenal 5. miesto, Francúz sa tento víkend poslednýkrát objaví vo farbách súčasného zamestnávateľa Alice Ducati Team.
Na ďalšom mieste sa objavil Texasan Colin Edwards na Yamahe, ten sa dokonca odvážil vyjsť na trať aj v neskorších fázach tréningu. V tom čase už väčšina jazdcov svoje snahy na zlepšenie času vzdala. Medzi nich patril aj nedávno korunovaný šampión Valentino Rossi, ktorý strávil väčšiu časť hodinovky v garáži, kde sa zhováral s mechanikmi Yamahy.
Výsledky:
1. Nicky Hayden, Honda (M) 1:47.694 2. Casey Stoner, Ducati (B) 1:48.469 + 0.775 3. Jorge Lorenzo, Yamaha (M) 1:49.037 + 1.343 4. Daniel Pedrosa, Honda (B) 1:49.580 + 1.886 5. Sylvain Guintoli, Ducati (B) 1:49.887 + 2.193 6. Colin Edwards, Yamaha (M) 1:50.077 + 2.383 7. Anthony West, Kawasaki (B) 1:50.397 + 2.703 8. Chris Vermeulen, Suzuki (B) 1:50.760 + 3.066 9. Shinya Nakano, Honda (B) 1:50.879 + 3.185 10. Andrea Dovizioso, Honda (M) 1:51.098 + 3.404 11. James Toseland, Yamaha (M) 1:51.210 + 3.516 12. Loris Capirossi, Suzuki (B) 1:51.251 + 3.557 13. Valentino Rossi, Yamaha (B) 1:51.721 + 4.027 14. John Hopkins, Kawasaki (B ) 1:52.798 + 5.104 15. Alex de Angelis, Honda (B) 1:52.960 + 5.266 16. Marco Melandri, Ducati (B) 1:53.083 + 5.389 17. Toni Elías, Ducati (B) 1:53.119 + 5.425 18. Randy de Puniet, Honda (B) 1:54.199 + 6.505
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.