Nedávno korunovaný šampión Valentino Rossi vkročí do najbližšieho súťažného víkendu vo Valencii ako čerstvý víťaz. Talian zaknihoval ďalší, v poradí už deviaty triumf sezóny na okruhu v Sepangu a preto je pred nasledujúcimi pretekmi optimisticky naladený. Cieľ je jasný - vo Valencii vyhrať.
Rossi tvrdí, že s traťou v Španielsku má nevyrovnané účty, nakoľko predošlé dve sezóny na nej nevyhral. V roku 2006 skončil trinásty, čím prenechal majstrovský titul Nickymu Haydenovi a v ďalšom roku dokonca nedokončil a v šampionáte klesol na konečné tretie miesto za Pedrosu.
Valentino by rád nadviazal na formu spred toho nešťastného obdobia, v rokoch 2003 a 2004 vo Valencii vyhral.
"Vo Valencii som zaznamenal dva zlé roky a odniesol si domov niekoľko nie práve najlepších spomienok. Vďaka dobrému výsledku v tejto sezóne by som na ne rád zabudol," uviedol Rossi.
"V roku 2006 som havaroval a stratil šancu na výhru v šampionáte, minulý rok som si zlomil ruku a prišiel o druhé miesto," spomína si Valentino na dvojicu posledných pretekov vo Valencii. "Nie je to pre nás práve najideálnejšia trať, ale s Yamahou som na nej vyhral už počas našej prvej spoločnej sezóny. Tento víkend by som to rád zopakoval."
Rossi tvrdí, že celková výhra v šampionáte nezabrzdila jeho motiváciu a stále má hlad po triumfoch.
"Je to skiutočne fantastická sezóna a aj nedeľné víťazstvo v Malajzii bolo skvelé. Ešte som však neskončil. Rád by som odmenil tím, Yamahu i Bridgestone za výbornú sezónu čo najlepším možným výsledkom v nasledujúcich pretekoch. Potom môžeme oslavovať a usporiadať veľkolepú párty," uzavrel 29-ročný šampión.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.