Další výrobce motocyklů ze země vycházejícího slunce přináší motocyklovému světu model ZX-6R z dílny Kawasaki. Novým kabátem se bude tento nižší supersport pyšnit v roce 2009 s tradičními barvami.
Novým tvarem ze všech stran se představí tradiční model ZX-6R od Kawasaki. Jednak změnu poznala přední maska, která je podobná letošní ZX-10R a dominantní na vzhledu je také výfuk, který je tvaru trianglu a stejně jako ostatní supersporty i u Kawasaki vsadili na tento líbivý tvar. To má za následek čistější tvary pod sedlovkou, protože výfuk už není svedený pod sedlovkou ale vedle motoru. Motor jako takový změněný vyloženě není ale to co provází modely posledních let je to, že se motory ladí na vyšší kroutící moment nebo výkon pomocí výfuků, úpravou sání nebo jinými písty. Změn se dostalo také ergonomii sedla a celkové posezení řidiče, protože sklon řidítek je také pozměněn. Snížení hmotnosti na cca 190kg bylo docíleno lepšího poměru výkon - hmotnost. Co se týče ceny, tak pro americký trh byla stanovena na cca 10 000 USD, což je ve stejné cenové kategorii jako hlavní konkurenti na trhu a to R6 nebo CBR. Barvy, ve kterých bude možné model získat jsou tradiční zelená, mordrá a černá.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.