TEST: Kawasaki ER-6n

TEST: Kawasaki ER-6n
TEST: Kawasaki ER-6n, foto: www.moto365.cz | Jan Fiala
Jan Fiala 30. srpna 2008 19:00
Sdílej:

REDAKČNÍ TEST: Před dvěma lety nahradil v nabídce Kawasaki oblíbenou pětistovku ER-5 nástupce s podobným názvem, Kawasaki ER-6. Ten se vyrábí ve dvou provedeních - N jako klasický naháč a F s celokapotáží. Protože klasický model ER-5 byl také naháč,

zvolili jsme pro test jaho nástupce právě verzi ER-6N.

Koncepce motoru je stále stejná - jde o řadový dvouválec, který vyniká silným zátahem od nízkých otáček a přitom kultivovaným chodem. Zdvihový objem motoru ale z hodnoty 499ccm narostl na 649ccm a tomu odpovídá i nárůst výkonu - zatímco ER-5 dosahovala výkonu 50 k, ER-6 již disponuje výkonem 72 k.

Motor je stále spřažen s šestirychlostní převodovkou a zadní kolo je poháněno řetězem. K výrazným změnám však došlo na výfukovém systému a podvozku. ER-6 totiž nemá klasický tubus výfuku jako její předchůdce, ale konstruktérům se podařilo opticky schovat výfuk pod motor a rám, takže nyní končí v ose kol pod nastavitelnou centální tlimucí a pružicí jednotkou.

A právě ta je druhou zásadní změnou - zastaralou klasickou jednoduchou koncepci dvou pružin a tlumičů, které umožňovaly pouze ruční změnu předpětí pružin, nahradila právě centrální pružicí a tlumicí jednotka, umístěná pod sedlem na pravé straně kyvné vidlice.

Suchá hmotnost 174 kg i nízké sedlo (výška 785mm) přímo předurčují motocykl jezdcům a pilotkám nižších postav a také začátečníkům. Tomu nahrávají rovněž skvělé jízdní vlastnosti, a to ať již při překlápění v zatáčkách, jistotě držení jízdní stopy v táhlých obloucích i při jízdě rovně, ale i neutrální chování při brzdění. To se mimochodem také zlepšilo montáží předního dvoukotouče.

ER-6 však nelze brát jen jako motorku pro začátečníky - i zkušeným jezdcům nabízí dostatek výkonu a umožňuje vychutnávat si jízdu především na zatáčkovitých silnicích. Za plynem jde dvouválec skvěle, a přitom ho není nutné permanentně vytáčet - již okolo 4000 otáček má dostatek síly na plynulé zrychlování. To se také projevuje ve vynikající spotřebě paliva okolo 5 litrů naturalu na 100 kilometrů jízdy.

Co nelze zapomenout je design. Ten je výrazně avantgardní - přední maska obsahuje dvě nad sebou umístěné paraboly pro potkávací i dálkové světlo, přední blinkry jsou integrovány do rohů krytu motoru a chladiče, palubní ukazatel disponuje analogovým atáčkoměrem a digitálním rychloměrem.

Motorka budí oprávněný zájem a líbí se na první pohled - zvláště v typické zelené barvě Kawasaki.

Co říci závěrem? Kawasaki ER-6 má nepochybný potenciál stát se legendou. Výkonný a kultivovaný motor, plnící emisní normu Euro III, s příjemným, lehce agresivním zvukem, vynikající jízdní vlastnosti, skvělou ergonomii, nízkou výšku a hmotnost a osloví tak širokou škálu zájemců. A přitom je nabízen za opravdu nízkou cenu - pouhých 169 tisíc korun.

Za laskavé zapůjčení děkujeme brněnskému zastoupení Kawasaki, společnosti ASKO KC s.r.o.

Zdroj: www.moto365.cz

Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.