REDAKČNÍ TEST: Před dvěma lety nahradil v nabídce Kawasaki oblíbenou pětistovku ER-5 nástupce s podobným názvem, Kawasaki ER-6. Ten se vyrábí ve dvou provedeních - N jako klasický naháč a F s celokapotáží. Protože klasický model ER-5 byl také naháč,
zvolili jsme pro test jaho nástupce právě verzi ER-6N.
Koncepce motoru je stále stejná - jde o řadový dvouválec, který vyniká silným zátahem od nízkých otáček a přitom kultivovaným chodem. Zdvihový objem motoru ale z hodnoty 499ccm narostl na 649ccm a tomu odpovídá i nárůst výkonu - zatímco ER-5 dosahovala výkonu 50 k, ER-6 již disponuje výkonem 72 k.
Motor je stále spřažen s šestirychlostní převodovkou a zadní kolo je poháněno řetězem. K výrazným změnám však došlo na výfukovém systému a podvozku. ER-6 totiž nemá klasický tubus výfuku jako její předchůdce, ale konstruktérům se podařilo opticky schovat výfuk pod motor a rám, takže nyní končí v ose kol pod nastavitelnou centální tlimucí a pružicí jednotkou.
A právě ta je druhou zásadní změnou - zastaralou klasickou jednoduchou koncepci dvou pružin a tlumičů, které umožňovaly pouze ruční změnu předpětí pružin, nahradila právě centrální pružicí a tlumicí jednotka, umístěná pod sedlem na pravé straně kyvné vidlice.
Suchá hmotnost 174 kg i nízké sedlo (výška 785mm) přímo předurčují motocykl jezdcům a pilotkám nižších postav a také začátečníkům. Tomu nahrávají rovněž skvělé jízdní vlastnosti, a to ať již při překlápění v zatáčkách, jistotě držení jízdní stopy v táhlých obloucích i při jízdě rovně, ale i neutrální chování při brzdění. To se mimochodem také zlepšilo montáží předního dvoukotouče.
ER-6 však nelze brát jen jako motorku pro začátečníky - i zkušeným jezdcům nabízí dostatek výkonu a umožňuje vychutnávat si jízdu především na zatáčkovitých silnicích. Za plynem jde dvouválec skvěle, a přitom ho není nutné permanentně vytáčet - již okolo 4000 otáček má dostatek síly na plynulé zrychlování. To se také projevuje ve vynikající spotřebě paliva okolo 5 litrů naturalu na 100 kilometrů jízdy.
Co nelze zapomenout je design. Ten je výrazně avantgardní - přední maska obsahuje dvě nad sebou umístěné paraboly pro potkávací i dálkové světlo, přední blinkry jsou integrovány do rohů krytu motoru a chladiče, palubní ukazatel disponuje analogovým atáčkoměrem a digitálním rychloměrem.
Motorka budí oprávněný zájem a líbí se na první pohled - zvláště v typické zelené barvě Kawasaki.
Co říci závěrem? Kawasaki ER-6 má nepochybný potenciál stát se legendou. Výkonný a kultivovaný motor, plnící emisní normu Euro III, s příjemným, lehce agresivním zvukem, vynikající jízdní vlastnosti, skvělou ergonomii, nízkou výšku a hmotnost a osloví tak širokou škálu zájemců. A přitom je nabízen za opravdu nízkou cenu - pouhých 169 tisíc korun.
Za laskavé zapůjčení děkujeme brněnskému zastoupení Kawasaki, společnosti ASKO KC s.r.o.
Zdroj: www.moto365.cz
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.