Helmy jsou nedílnou součástí každého motorkáře. Každá značka a potažmo firma chce dodat na trh co nejlepší zboží a pokud má za zády hvězdu světového formátu je to o poznání snažší.
Historie značka AGV (Amisano Gino Valenza) se začala psát kolem roku 1946 kdy se firma začala zabývat výrobou kožených sedaček a sedadel na kola. Teprve následující rok 1947 byl spjatý se vstupem firmy do motocyklového průmyslu a z fabriky začaly vycházet první helmy. Byl to krok správným směrem, protože ihned od začátku se firma uchytila a o výrobky byl velký zájem. 1949 byla vyrobena první otevřená helma, která s koženou skořepinou, tak jak ji známe ze starých černobílých filmů. 1953 se začala vyrábět do té doby neznámá skupina helem, které měly základ ve skelném vláknu a skořepina se začala ihned prodávat. 1954 AGV vyrobilo první 100% skllovláknovou otevřenou helmu. O pár let později se zúročuje zkušenost z motocyklového sportu a fima vstupuje do odvětví spojené s lyžováním a vyrábí speciální helmy pro sjezdové lyžování.
1977 AGV investuje do vývoje lepších bezpečnostních prvků, tak aby byly eliminovány zranění při pádech. V tomto spolupracuje s klinikami po celé Itálii a snaží se mapovat závažnost poranění, tak aby jim bylo předcházeno. Tato spolupráce pokračuje v podstatě dodnes. 1985 Nelson Piquet drží první vítězství ve Formuli 1 s novou helmou AGV z kevlar/dupntového vlákna a tato helma byla plně uzavřená s plexištítkem tak jako vypadají helmy dnes. 1988 AGV kompletuje svoji výrobní řadu v motocyklových závodech. V této době je to značka, která se v krátké době prosadila na trhu způsobem jaký nebyl v této brandži vídaný. Helmy vykazovali velmi dobré bezpečnostní prvky a ve světě sportu se AGV prosadila v off-road kategoriích získáním titulů talentovaných jezdců Pekka Vehkonena a Daveho Thorpea.
1996 - 2008 Valentino Rossi startuje s výbavou od AGV. Stejně jako v jiných případech vsadila firma na obrovský talent, který se jí mnohonásobně vrátil, protože Rossi získal v helmě od "ágévéčka" několik mistrovských titulů skrz všechny kubatury silničních motocyklů. Celá tato čaová etapa je spojena hlavně s Rossim, který hlavně po roce 2000 přinesl do závodu obrovskou popularitu, ze které AGV čerpá dodnes a bude zřejmě i v budoucnu. Historie AGV je spojena s celou řadou úspěšných jezdců jak motocyklového, tak automobilového odvětví. Jen namátkou vzpomeňme: Giacomo Agostini, Barry Sheene, Kenny Roberts, Johnny Cecotto, Angel Nieto, Marco Lucchinelli, Franco Uncini, Fausto Gresini, Niki Lauda, Emerson Fittipaldi Randy Mamola and Luca Cadalora. Tato kooperace mezi AGV a jezdci přinesla oběma stranám více než 130 mistrovských titulů a firma se poprávu pyšní nálepkou mezinárodně úspěšnou!
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?