AGV proslavil hlavně Rossi

AGV proslavil hlavně Rossi
AGV proslavil hlavně Rossi, foto: www.agv.it
Martin Juřička 4. července 2008 14:30
Sdílej:

Helmy jsou nedílnou součástí každého motorkáře. Každá značka a potažmo firma chce dodat na trh co nejlepší zboží a pokud má za zády hvězdu světového formátu je to o poznání snažší.

Historie značka AGV (Amisano Gino Valenza) se začala psát kolem roku 1946 kdy se firma začala zabývat výrobou kožených sedaček a sedadel na kola. Teprve následující rok 1947 byl spjatý se vstupem firmy do motocyklového průmyslu a z fabriky začaly vycházet první helmy. Byl to krok správným směrem, protože ihned od začátku se firma uchytila a o výrobky byl velký zájem. 1949 byla vyrobena první otevřená helma, která s koženou skořepinou, tak jak ji známe ze starých černobílých filmů. 1953 se začala vyrábět do té doby neznámá skupina helem, které měly základ ve skelném vláknu a skořepina se začala ihned prodávat. 1954 AGV vyrobilo první 100% skllovláknovou otevřenou helmu. O pár let později se zúročuje zkušenost z motocyklového sportu a fima vstupuje do odvětví spojené s lyžováním a vyrábí speciální helmy pro sjezdové lyžování.

1977 AGV investuje do vývoje lepších bezpečnostních prvků, tak aby byly eliminovány zranění při pádech. V tomto spolupracuje s klinikami po celé Itálii a snaží se mapovat závažnost poranění, tak aby jim bylo předcházeno. Tato spolupráce pokračuje v podstatě dodnes. 1985 Nelson Piquet drží první vítězství ve Formuli 1 s novou helmou AGV z kevlar/dupntového vlákna a tato helma byla plně uzavřená s plexištítkem tak jako vypadají helmy dnes. 1988 AGV kompletuje svoji výrobní řadu v motocyklových závodech. V této době je to značka, která se v krátké době prosadila na trhu způsobem jaký nebyl v této brandži vídaný. Helmy vykazovali velmi dobré bezpečnostní prvky a ve světě sportu se AGV prosadila v off-road kategoriích získáním titulů talentovaných jezdců Pekka Vehkonena a Daveho Thorpea.

1996 - 2008 Valentino Rossi startuje s výbavou od AGV. Stejně jako v jiných případech vsadila firma na obrovský talent, který se jí mnohonásobně vrátil, protože Rossi získal v helmě od "ágévéčka" několik mistrovských titulů skrz všechny kubatury silničních motocyklů. Celá tato čaová etapa je spojena hlavně s Rossim, který hlavně po roce 2000 přinesl do závodu obrovskou popularitu, ze které AGV čerpá dodnes a bude zřejmě i v budoucnu. Historie AGV je spojena s celou řadou úspěšných jezdců jak motocyklového, tak automobilového odvětví. Jen namátkou vzpomeňme: Giacomo Agostini, Barry Sheene, Kenny Roberts, Johnny Cecotto, Angel Nieto, Marco Lucchinelli, Franco Uncini, Fausto Gresini, Niki Lauda, Emerson Fittipaldi Randy Mamola and Luca Cadalora. Tato kooperace mezi AGV a jezdci přinesla oběma stranám více než 130 mistrovských titulů a firma se poprávu pyšní nálepkou mezinárodně úspěšnou!

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?