Italský tříválec Benelli Cafe Racer 08

Italský tříválec Benelli Cafe Racer 08
Italský tříválec Benelli Cafe Racer 08, foto: Archiv MOTO365.cz
Martin Juřička 2. června 2008 10:53
Sdílej:

Velmi krásně futuristicky provedená motorka z italské produkce Benelli se v roce 2008 ukázala s designem, se kterým by uspěla i za několik let....

První Cafe Racer byl postaven na základě velmi oblíbené verze od Benelli a to typu TNT. Sofistikovaně vyrobená TNT splňovala již před 2 lety ty nejpřísnější kritéria designu, což se nakonec projevilo v prodejnosti a celkové oblíbenosti tohoto modelu. Základem Café Raceru byly rysy od TNT. Extraordinérní tvary poskytující jednomu požitek z jízdy a dostatečné pohodlí a pro dva spíše nutnou přepravu. Poměrně hodně se inženýři v Benelli pohráli z aerodynamikou a celkový vzhled o tom jasně vypovídá. Ve smyslu akcelerace tvořený světlomet, zpětné zrctátka, profil nádrže a celkový vzhled vypovídá, že požitek ze zrychlení bude hodně silný a vlastně i důvodem proč takovou motorku mít.    Jak bylo zmíněno na začátku, základem pro stavbu bylo TNT. Co se týče motoru, tak je tady opět historie v tomto modelu. Nicméně aby nebylo úplně všechno stejné s TNT, tak Café Racer má modifikovanou verzi motoru z roku 2005 a upravené technické parametry. Lépe elektronicky řízená pohonná jednotka potom vykazuje lepší výkon a kroutící moment. Ve finále je garantovaná i snížená spotřeba o 10 - 20 %. Velmi dlouho se třívalcovými motory prezentoval anglický Triumph, ale poté co bylo potřeba udělat změny v motorické části motorek, došlo na "třívalcový styl" i u ïtalských motorek. Vynikající předpoklady pro převážně městský provoz tak může tento motocykl uplatnit ve velkém stylu, protože design a dobrá pohonná jednotka je základem konkurenceschopnosti mezi velmi početnou skupinou "streetfighterů". Cena se u tohoto modelu pohybuje kolem hodnoty 350 000,- Kč včetně DPH. Technická data MOTOR Typ motoru:               vodou chlazený řadový tříválec, 4 ventily na válec  Obsah:                       1130 ccm Vrtání x zdvih:             88 x 62 mm Kompresní poměr:   11,5 : 1 Výkon motoru:            101 kW / 9250 rpm Kroutící moment:       117 Nm / 6750 rpm Vstřikování:                 elektronické, 1 jehla na válec  Výfuky:                         ocelová koncovka Převodovka:               6 stupňová Spojka:                        v olejové lázni

PODVOZEK Rám:                              z ocelových trubek Přední odpružení:        43 mm Marzocchi upside-down vidlice Zdvih předního kola:    127 mm Přední ráfek:                  litý Brembo, 3,50 x 17 Přední pneu:                 120/70 R17 Zadní odpružení:          nastavitelný tlumič, jednoramenná kyvka Zadní ráfek:                   litý Brembo, 6,00 x 17 Zadní pneu:                  190/55 R17 Přední brzdy:                poloplovoucí 2 x 320 mm kotouče, čtyřpístkový Brembo třmeny Zadní brzda:                240 mm  kotouč, dvoupístková

OSTATNÍ ÚDAJE Suchá váha:                199 Kg Výška sedla:                780 mm Rozvor:                          1490 mm Přístroje:           digitální multifunkční display:  tachometr, otáčkoměr, kontrolka servisu,                     kontrolka paliva, kontrolka teploty oleje, kontrolka rezervy, kontrolka                   neutrálu, blinkrů, Záruka:                         2 roky bez omezení počtu najetých Km Verze:                           dvoumístná Barevná provedení:   zlatá metalíza s vínovým rámem Cena:                           346 000 Kč vč. DPH  

 

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.