Velmi krásně futuristicky provedená motorka z italské produkce Benelli se v roce 2008 ukázala s designem, se kterým by uspěla i za několik let....
První Cafe Racer byl postaven na základě velmi oblíbené verze od Benelli a to typu TNT. Sofistikovaně vyrobená TNT splňovala již před 2 lety ty nejpřísnější kritéria designu, což se nakonec projevilo v prodejnosti a celkové oblíbenosti tohoto modelu. Základem Café Raceru byly rysy od TNT. Extraordinérní tvary poskytující jednomu požitek z jízdy a dostatečné pohodlí a pro dva spíše nutnou přepravu. Poměrně hodně se inženýři v Benelli pohráli z aerodynamikou a celkový vzhled o tom jasně vypovídá. Ve smyslu akcelerace tvořený světlomet, zpětné zrctátka, profil nádrže a celkový vzhled vypovídá, že požitek ze zrychlení bude hodně silný a vlastně i důvodem proč takovou motorku mít. Jak bylo zmíněno na začátku, základem pro stavbu bylo TNT. Co se týče motoru, tak je tady opět historie v tomto modelu. Nicméně aby nebylo úplně všechno stejné s TNT, tak Café Racer má modifikovanou verzi motoru z roku 2005 a upravené technické parametry. Lépe elektronicky řízená pohonná jednotka potom vykazuje lepší výkon a kroutící moment. Ve finále je garantovaná i snížená spotřeba o 10 - 20 %. Velmi dlouho se třívalcovými motory prezentoval anglický Triumph, ale poté co bylo potřeba udělat změny v motorické části motorek, došlo na "třívalcový styl" i u ïtalských motorek. Vynikající předpoklady pro převážně městský provoz tak může tento motocykl uplatnit ve velkém stylu, protože design a dobrá pohonná jednotka je základem konkurenceschopnosti mezi velmi početnou skupinou "streetfighterů". Cena se u tohoto modelu pohybuje kolem hodnoty 350 000,- Kč včetně DPH. Technická data MOTOR Typ motoru: vodou chlazený řadový tříválec, 4 ventily na válec Obsah: 1130 ccm Vrtání x zdvih: 88 x 62 mm Kompresní poměr: 11,5 : 1 Výkon motoru: 101 kW / 9250 rpm Kroutící moment: 117 Nm / 6750 rpm Vstřikování: elektronické, 1 jehla na válec Výfuky: ocelová koncovka Převodovka: 6 stupňová Spojka: v olejové lázni
PODVOZEK Rám: z ocelových trubek Přední odpružení: 43 mm Marzocchi upside-down vidlice Zdvih předního kola: 127 mm Přední ráfek: litý Brembo, 3,50 x 17 Přední pneu: 120/70 R17 Zadní odpružení: nastavitelný tlumič, jednoramenná kyvka Zadní ráfek: litý Brembo, 6,00 x 17 Zadní pneu: 190/55 R17 Přední brzdy: poloplovoucí 2 x 320 mm kotouče, čtyřpístkový Brembo třmeny Zadní brzda: 240 mm kotouč, dvoupístková
OSTATNÍ ÚDAJE Suchá váha: 199 Kg Výška sedla: 780 mm Rozvor: 1490 mm Přístroje: digitální multifunkční display: tachometr, otáčkoměr, kontrolka servisu, kontrolka paliva, kontrolka teploty oleje, kontrolka rezervy, kontrolka neutrálu, blinkrů, Záruka: 2 roky bez omezení počtu najetých Km Verze: dvoumístná Barevná provedení: zlatá metalíza s vínovým rámem Cena: 346 000 Kč vč. DPH
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.