Italský tříválec Benelli Cafe Racer 08

Italský tříválec Benelli Cafe Racer 08
Italský tříválec Benelli Cafe Racer 08, foto: Archiv MOTO365.cz
Martin Juřička 2. června 2008 10:53
Sdílej:

Velmi krásně futuristicky provedená motorka z italské produkce Benelli se v roce 2008 ukázala s designem, se kterým by uspěla i za několik let....

První Cafe Racer byl postaven na základě velmi oblíbené verze od Benelli a to typu TNT. Sofistikovaně vyrobená TNT splňovala již před 2 lety ty nejpřísnější kritéria designu, což se nakonec projevilo v prodejnosti a celkové oblíbenosti tohoto modelu. Základem Café Raceru byly rysy od TNT. Extraordinérní tvary poskytující jednomu požitek z jízdy a dostatečné pohodlí a pro dva spíše nutnou přepravu. Poměrně hodně se inženýři v Benelli pohráli z aerodynamikou a celkový vzhled o tom jasně vypovídá. Ve smyslu akcelerace tvořený světlomet, zpětné zrctátka, profil nádrže a celkový vzhled vypovídá, že požitek ze zrychlení bude hodně silný a vlastně i důvodem proč takovou motorku mít.    Jak bylo zmíněno na začátku, základem pro stavbu bylo TNT. Co se týče motoru, tak je tady opět historie v tomto modelu. Nicméně aby nebylo úplně všechno stejné s TNT, tak Café Racer má modifikovanou verzi motoru z roku 2005 a upravené technické parametry. Lépe elektronicky řízená pohonná jednotka potom vykazuje lepší výkon a kroutící moment. Ve finále je garantovaná i snížená spotřeba o 10 - 20 %. Velmi dlouho se třívalcovými motory prezentoval anglický Triumph, ale poté co bylo potřeba udělat změny v motorické části motorek, došlo na "třívalcový styl" i u ïtalských motorek. Vynikající předpoklady pro převážně městský provoz tak může tento motocykl uplatnit ve velkém stylu, protože design a dobrá pohonná jednotka je základem konkurenceschopnosti mezi velmi početnou skupinou "streetfighterů". Cena se u tohoto modelu pohybuje kolem hodnoty 350 000,- Kč včetně DPH. Technická data MOTOR Typ motoru:               vodou chlazený řadový tříválec, 4 ventily na válec  Obsah:                       1130 ccm Vrtání x zdvih:             88 x 62 mm Kompresní poměr:   11,5 : 1 Výkon motoru:            101 kW / 9250 rpm Kroutící moment:       117 Nm / 6750 rpm Vstřikování:                 elektronické, 1 jehla na válec  Výfuky:                         ocelová koncovka Převodovka:               6 stupňová Spojka:                        v olejové lázni

PODVOZEK Rám:                              z ocelových trubek Přední odpružení:        43 mm Marzocchi upside-down vidlice Zdvih předního kola:    127 mm Přední ráfek:                  litý Brembo, 3,50 x 17 Přední pneu:                 120/70 R17 Zadní odpružení:          nastavitelný tlumič, jednoramenná kyvka Zadní ráfek:                   litý Brembo, 6,00 x 17 Zadní pneu:                  190/55 R17 Přední brzdy:                poloplovoucí 2 x 320 mm kotouče, čtyřpístkový Brembo třmeny Zadní brzda:                240 mm  kotouč, dvoupístková

OSTATNÍ ÚDAJE Suchá váha:                199 Kg Výška sedla:                780 mm Rozvor:                          1490 mm Přístroje:           digitální multifunkční display:  tachometr, otáčkoměr, kontrolka servisu,                     kontrolka paliva, kontrolka teploty oleje, kontrolka rezervy, kontrolka                   neutrálu, blinkrů, Záruka:                         2 roky bez omezení počtu najetých Km Verze:                           dvoumístná Barevná provedení:   zlatá metalíza s vínovým rámem Cena:                           346 000 Kč vč. DPH  

 

Témata: