Peugeot Sport odhaluje svou novou identitu a nový pohled na kritéria výkonnosti. Nový vzhled určený do nové éry, éry „neo-performance“.
Peugeot si pro představení nového loga a hlavních informací o svém návratu do vytrvalostních závodů v roce 2022 vybral legendární okruh 24 hodin Le Mans, aby tak vzdal hold legendárnímu závodu, s nímž se pojí celá řada historických sportovních, lidských i technických úspěchů. Na 88. ročník závodu 24 hodin Le Mans bude u zatáčky Dunlop dohlížet monumentální lev Peugeot. Jeho vzhled bude kopírovat novou vizuální identitu divize Peugeot Sport, pečlivě sladěnou s grafickými prvky nové značky sportovních vozů vybavených elektromotorem - Peugeot Sport Engineered - do níž bylo vloženo veškeré know-how a odborné znalosti inženýrů zabývajících se motorsportem.
François Wales, ředitel divize Peugeot Sport: „Peugeot Sport vývojem nových technologií vysoce výkonného elektrického pohonu, které se opírají o know-how a odborné technické znalosti jeho týmů, otevírá novou stránku ve své historii. Konkrétním výsledkem je chystané představení vozu 508 Peugeot Sport Engineered a návrat do Světového vytrvalostního šampionátu sportovních vozů. Chtěli jsme, aby naše identita byla symbolem této nové kapitoly, do níž se Peugeot Sport pouští s veškerou silou a profesionalitou.“
Matthias Hossann, šéfdesigner Peugeot: „Nová grafická identita využívá diagonální drápy, které se u vozů Peugeot objevují opakovaně, poprvé u vozu Peugeot 504. V posledních více než 10 letech jsou pro světelný podpis našich vozů typické a jsou ztělesněním sportovního dědictví značky Peugeot a závodních vozů divize Peugeot Sport, které se během několika desetiletí zapsaly do historie motoristického sportu.“
Arnault Gournac, ředitel Peugeot Design Lab: „Představujeme novou vizuální identitu divize Peugeot Sport, která upouští od tradiční sportovní červené barvy a historické modré barvy typické pro Peugeot. Pro novou éru „neo-performance“ je typická černá a kryptonit Peugeot. Tyto barvy umožňují stínu či světlu zdůraznit výrazný charakter tohoto nového podpisu. Nová sportovní a současně moderní typografie s drápy splývá, dodává logu pohyb a dynamiku a zdůrazňuje inovativní moderní charakter divize.“
V pátek 18. září 2020 ve 14:00 představí generální ředitel značky Peugeot, Jean-Philippe Imparato, na okruhu 24 hodin Le Mans hlavní informace týkající se zapojení značky Peugeot (v úzké spolupráci se společností Total) do Světového vytrvalostního mistrovství sportovních vozů (WEC – World Endurance Championship) pro rok 2022.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?
Věroslav Cvrček měl loňskou sezonu takzvaně přestupovou. Z Fabie R5 přešel jezdec z Besedic do RS Rally2 a přestup si pochvaloval. Krásný strhující závěr sezony mohli fanoušci vidět právě v jeho podání, kdy na na posledním závodě po závěrečné erzetě vybojoval konečné 6. místo v celkovém pořadí MČR.