DTM oznámilo svůj kalendář pro rok 2019. Při pohledu do tabulky vidíme, že se nepotvrdily spekulace o tom, že by Donington měl nahradit Brands Hatch. Novým závodem je Zolder, Assen nahradil na pozici holandského závodu Zandvoort.
V kalendáři už nenajdeme na úkor těchto závodů Hungaroring a Red Bull Ring. Zolder se do kalendáře vrací po 16 letech. Určitě není bez zajímavosti, že na tomto okruhu se jel první závod předchůdce DTM, německého German Production Car Championship v roce 1984.
Zatím bylo oznámeno pouze 9 závodních víkendu, to je o jeden méně než letos. Ale na druhou stranu ještě nebyly definovány dva společné podniky s japonskými Super GT. Obě série se snaží co nejvíce sblížit. Čtyři z devíti závodních víkendů se jedou mimo Německo.
"Nabízíme vyvážený mix mezi nejlepšími okruhy v Německu a dalšími skvělými tratěmi po Evropě. V roce 2018 jsme se, po dlouhé době, vrátili do Itálie a Velké Británie. To jsou země s velkou motoristickou tradicí. Pro nás je velmi důležité získávat zde půdu a zvyšovat povědomí u fanoušků.
Já osobně se už velmi těším na závod v Assenu. Holandsko bylo tradiční destinací v rámci kalendáře DTM. V roce 2009 pojedeme poprvé na TT okruhu. Dalším velkým návratem je Zolder, který můžeme označit za rodiště DTM. Tento okruh má tedy pochopitelně velmi speciální charakter," řekl Achim Kostron, výkonný ředitel ITR, která DTM pořádá. Před sezonou se bude konat 4 denní test na Lausitzringu.
Kalendář DTM 2019:Hockenheim (3. - 5. května)Zolder (17. - 19. května)Misano (7. - 9. června) Norisring (5. - 7. července) Assen (19. - 21. července) Brands Hatch (10. - 11. srpna) Lausitzring (23. - 25. srpna) Nürburgring (13. - 15. září)Hockenheim (4. - 6. října)
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?