DTM oznámilo svůj kalendář - nově se pojede v Zolderu a Assenu

DTM míří do nových destinací
DTM míří do nových destinací, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
-haj , iMotorSport.cz 12. října 2018 23:00
Sdílej:

DTM oznámilo svůj kalendář pro rok 2019. Při pohledu do tabulky vidíme, že se nepotvrdily spekulace o tom, že by Donington měl nahradit Brands Hatch. Novým závodem je Zolder, Assen nahradil na pozici holandského závodu Zandvoort.

V kalendáři už nenajdeme na úkor těchto závodů Hungaroring a Red Bull Ring. Zolder se do kalendáře vrací po 16 letech. Určitě není bez zajímavosti, že na tomto okruhu se jel první závod předchůdce DTM, německého German Production Car Championship v roce 1984. 

Zatím bylo oznámeno pouze 9 závodních víkendu, to je o jeden méně než letos. Ale na druhou stranu ještě nebyly definovány dva společné podniky s japonskými Super GT. Obě série se snaží co nejvíce sblížit. Čtyři z devíti závodních víkendů se jedou mimo Německo.

"Nabízíme vyvážený mix mezi nejlepšími okruhy v Německu a dalšími skvělými tratěmi po Evropě. V roce 2018 jsme se, po dlouhé době, vrátili do Itálie a Velké Británie. To jsou země s velkou motoristickou tradicí. Pro nás je velmi důležité získávat zde půdu a zvyšovat povědomí u fanoušků.

Já osobně se už velmi těším na závod v Assenu. Holandsko bylo tradiční destinací v rámci kalendáře DTM. V roce 2009 pojedeme poprvé na TT okruhu. Dalším velkým návratem je Zolder, který můžeme označit za rodiště DTM. Tento okruh má tedy pochopitelně velmi speciální charakter," řekl Achim Kostron, výkonný ředitel ITR, která DTM pořádá. Před sezonou se bude konat 4 denní test na Lausitzringu.

Kalendář DTM 2019:Hockenheim (3. - 5. května)Zolder (17. - 19. května)Misano (7. - 9. června) Norisring (5. - 7. července) Assen (19. - 21. července) Brands Hatch (10. - 11. srpna) Lausitzring (23. - 25. srpna) Nürburgring (13. - 15. září)Hockenheim (4. - 6. října)

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.