Hvězda továrního týmu Audi, René Rast, dokázala vyhrát čtvrtý závod v řadě. Díky extrémně silnému závěru roku se Rast dostal do boje o titul a v závěrečném víkendu na Hockenheimu se pokusí napodobit loňský rok, kdy také silným závěrem vybojoval titul.
Zatímco sobotní vítězství se neslo v kontroverzním duchu díky týmové režii Audi, v neděli o něm nemohl nikdo pochybovat. René však potřeboval trošku součinnosti od značkového kolegy Nico Müllera, který se 13 kol před cílem v zatáčce číslo 3 nikterak nebránil. Sice nešlo o předjetí na první místo, protože v tuto chvíli ještě závod vedl týmový kolega Jamie Green. Po jeho pozdní zastávce ale čelo převzal René Rast.
Müller po celý zbytek závod červené Audi následoval jako stín a v posledním kole dokonce v zatáčkách 2 a 4 naznačil útok. Nikdo ale nepochyboval o tom, že na žádný seriózní útok nedojde. Gary Paffett startoval z pole position a ze začátku vedl. V třetím kole na něj ale v zatáčce 3 zaútočil Nico Müller a ze vzájemného souboje vyšel lépe Švýcar na Audi.
V této úvodní části závodu jezdil třetí Paul di Resta, který do závodu nastupoval jako nový lídr šampionát. Za ním byl Rast, na BMW jedoucí Joel Eriksson a Pascal Wehrlein. Mezi TOP6 byly ale jenom malé rozdíly. Wehrlein zajel jako první z vedoucí skupiny do boxů. Augusto Farfus musel zaparkovat do kačírku vedle trati svoje BMW po technických problémech, hrozby safety-caru využil k zastávce Rast.
Di Resta zastavil o kolo později, ale na studených pneumatikách se neubránil útoku Rasta, který jej zdolal po vnějšku v zatáčce číslo 3. Müller a Paffett zajel do boxů o další kolo později. Po návratu na trať Garyho Paffetta okamžitě René Rast předjel. Úřadující mistr světa se poté přiblížil k vedoucímu Müllerovi a došlo na očekávaný předjížděcí manévr.
Paffett zůstal před di Restou dvě kola po zastávkách, pak ale došlo k výměně pozic v zatáčce číslo 3. O čtyři kola později si ale Gary vzal svoji původní pozici zpět od Paula. Tento výsledek znamená, že před Hockenheimem ztrácí Paffett 4 body na Di Restu, Rast je pozadu o 30 bodů. Získat se dá v posledním závodním víkendu ještě 56 bodů.
Eriksson jezdil celý závod velmi pěkně a dokončil na pátém místě - byl nejlepším BMW. Za jeho zády proťal cílovou čáru Pascal Wehrlein. Timo Glock v závodu svedl dva souboje s jezdci Mercedesu - před zastávkami s Mortarou a po nich s Juncadellou. Souboj se Španělem rozhodla chyba jezdce Mercedesu, když probrzdil v nájezdu do zatáčky číslo 4 a skončil mimo trať.
Sedmé místo si nakonec připsal Glock před finišujícím Mikem Rockenfellerem. Poslední bodované pozice brali Philipp Eng a Mortara. Hostující Sébastien Ogier sváděl v první polovině závodu na chvostu pole souboj s Augusto Farfusem, který se mu podařilo před odstoupením Brazilce vyhrát.
VÝSLEDKY ZÁVODU: ZDE
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.