Hvězda továrního týmu Audi, René Rast, dokázala vyhrát čtvrtý závod v řadě. Díky extrémně silnému závěru roku se Rast dostal do boje o titul a v závěrečném víkendu na Hockenheimu se pokusí napodobit loňský rok, kdy také silným závěrem vybojoval titul.
Zatímco sobotní vítězství se neslo v kontroverzním duchu díky týmové režii Audi, v neděli o něm nemohl nikdo pochybovat. René však potřeboval trošku součinnosti od značkového kolegy Nico Müllera, který se 13 kol před cílem v zatáčce číslo 3 nikterak nebránil. Sice nešlo o předjetí na první místo, protože v tuto chvíli ještě závod vedl týmový kolega Jamie Green. Po jeho pozdní zastávce ale čelo převzal René Rast.
Müller po celý zbytek závod červené Audi následoval jako stín a v posledním kole dokonce v zatáčkách 2 a 4 naznačil útok. Nikdo ale nepochyboval o tom, že na žádný seriózní útok nedojde. Gary Paffett startoval z pole position a ze začátku vedl. V třetím kole na něj ale v zatáčce 3 zaútočil Nico Müller a ze vzájemného souboje vyšel lépe Švýcar na Audi.
V této úvodní části závodu jezdil třetí Paul di Resta, který do závodu nastupoval jako nový lídr šampionát. Za ním byl Rast, na BMW jedoucí Joel Eriksson a Pascal Wehrlein. Mezi TOP6 byly ale jenom malé rozdíly. Wehrlein zajel jako první z vedoucí skupiny do boxů. Augusto Farfus musel zaparkovat do kačírku vedle trati svoje BMW po technických problémech, hrozby safety-caru využil k zastávce Rast.
Di Resta zastavil o kolo později, ale na studených pneumatikách se neubránil útoku Rasta, který jej zdolal po vnějšku v zatáčce číslo 3. Müller a Paffett zajel do boxů o další kolo později. Po návratu na trať Garyho Paffetta okamžitě René Rast předjel. Úřadující mistr světa se poté přiblížil k vedoucímu Müllerovi a došlo na očekávaný předjížděcí manévr.
Paffett zůstal před di Restou dvě kola po zastávkách, pak ale došlo k výměně pozic v zatáčce číslo 3. O čtyři kola později si ale Gary vzal svoji původní pozici zpět od Paula. Tento výsledek znamená, že před Hockenheimem ztrácí Paffett 4 body na Di Restu, Rast je pozadu o 30 bodů. Získat se dá v posledním závodním víkendu ještě 56 bodů.
Eriksson jezdil celý závod velmi pěkně a dokončil na pátém místě - byl nejlepším BMW. Za jeho zády proťal cílovou čáru Pascal Wehrlein. Timo Glock v závodu svedl dva souboje s jezdci Mercedesu - před zastávkami s Mortarou a po nich s Juncadellou. Souboj se Španělem rozhodla chyba jezdce Mercedesu, když probrzdil v nájezdu do zatáčky číslo 4 a skončil mimo trať.
Sedmé místo si nakonec připsal Glock před finišujícím Mikem Rockenfellerem. Poslední bodované pozice brali Philipp Eng a Mortara. Hostující Sébastien Ogier sváděl v první polovině závodu na chvostu pole souboj s Augusto Farfusem, který se mu podařilo před odstoupením Brazilce vyhrát.
VÝSLEDKY ZÁVODU: ZDE
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?