Hvězda továrního týmu Audi, René Rast, dokázala vyhrát čtvrtý závod v řadě. Díky extrémně silnému závěru roku se Rast dostal do boje o titul a v závěrečném víkendu na Hockenheimu se pokusí napodobit loňský rok, kdy také silným závěrem vybojoval titul.
Zatímco sobotní vítězství se neslo v kontroverzním duchu díky týmové režii Audi, v neděli o něm nemohl nikdo pochybovat. René však potřeboval trošku součinnosti od značkového kolegy Nico Müllera, který se 13 kol před cílem v zatáčce číslo 3 nikterak nebránil. Sice nešlo o předjetí na první místo, protože v tuto chvíli ještě závod vedl týmový kolega Jamie Green. Po jeho pozdní zastávce ale čelo převzal René Rast.
Müller po celý zbytek závod červené Audi následoval jako stín a v posledním kole dokonce v zatáčkách 2 a 4 naznačil útok. Nikdo ale nepochyboval o tom, že na žádný seriózní útok nedojde. Gary Paffett startoval z pole position a ze začátku vedl. V třetím kole na něj ale v zatáčce 3 zaútočil Nico Müller a ze vzájemného souboje vyšel lépe Švýcar na Audi.
V této úvodní části závodu jezdil třetí Paul di Resta, který do závodu nastupoval jako nový lídr šampionát. Za ním byl Rast, na BMW jedoucí Joel Eriksson a Pascal Wehrlein. Mezi TOP6 byly ale jenom malé rozdíly. Wehrlein zajel jako první z vedoucí skupiny do boxů. Augusto Farfus musel zaparkovat do kačírku vedle trati svoje BMW po technických problémech, hrozby safety-caru využil k zastávce Rast.
Di Resta zastavil o kolo později, ale na studených pneumatikách se neubránil útoku Rasta, který jej zdolal po vnějšku v zatáčce číslo 3. Müller a Paffett zajel do boxů o další kolo později. Po návratu na trať Garyho Paffetta okamžitě René Rast předjel. Úřadující mistr světa se poté přiblížil k vedoucímu Müllerovi a došlo na očekávaný předjížděcí manévr.
Paffett zůstal před di Restou dvě kola po zastávkách, pak ale došlo k výměně pozic v zatáčce číslo 3. O čtyři kola později si ale Gary vzal svoji původní pozici zpět od Paula. Tento výsledek znamená, že před Hockenheimem ztrácí Paffett 4 body na Di Restu, Rast je pozadu o 30 bodů. Získat se dá v posledním závodním víkendu ještě 56 bodů.
Eriksson jezdil celý závod velmi pěkně a dokončil na pátém místě - byl nejlepším BMW. Za jeho zády proťal cílovou čáru Pascal Wehrlein. Timo Glock v závodu svedl dva souboje s jezdci Mercedesu - před zastávkami s Mortarou a po nich s Juncadellou. Souboj se Španělem rozhodla chyba jezdce Mercedesu, když probrzdil v nájezdu do zatáčky číslo 4 a skončil mimo trať.
Sedmé místo si nakonec připsal Glock před finišujícím Mikem Rockenfellerem. Poslední bodované pozice brali Philipp Eng a Mortara. Hostující Sébastien Ogier sváděl v první polovině závodu na chvostu pole souboj s Augusto Farfusem, který se mu podařilo před odstoupením Brazilce vyhrát.
VÝSLEDKY ZÁVODU: ZDE
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?