Red Bull Ring: Rast vítězí po čtvrté v řadě, stává se rekordmanem DTM a bojuje o titul

Rast, Rene
Rast, Rene, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
-haj , iMotorSport.cz 23. září 2018 20:29
Sdílej:

Hvězda továrního týmu Audi, René Rast, dokázala vyhrát čtvrtý závod v řadě. Díky extrémně silnému závěru roku se Rast dostal do boje o titul a v závěrečném víkendu na Hockenheimu se pokusí napodobit loňský rok, kdy také silným závěrem vybojoval titul.

Zatímco sobotní vítězství se neslo v kontroverzním duchu díky týmové režii Audi, v neděli o něm nemohl nikdo pochybovat. René však potřeboval trošku součinnosti od značkového kolegy Nico Müllera, který se 13 kol před cílem v zatáčce číslo 3 nikterak nebránil. Sice nešlo o předjetí na první místo, protože v tuto chvíli ještě závod vedl týmový kolega Jamie Green. Po jeho pozdní zastávce ale čelo převzal René Rast.

Müller po celý zbytek závod červené Audi následoval jako stín a v posledním kole dokonce v zatáčkách 2 a 4 naznačil útok. Nikdo ale nepochyboval o tom, že na žádný seriózní útok nedojde. Gary Paffett startoval z pole position a ze začátku vedl. V třetím kole na něj ale v zatáčce 3 zaútočil Nico Müller a ze vzájemného souboje vyšel lépe Švýcar na Audi. 

V této úvodní části závodu jezdil třetí Paul di Resta, který do závodu nastupoval jako nový lídr šampionát. Za ním byl Rast, na BMW jedoucí Joel Eriksson a Pascal Wehrlein. Mezi TOP6 byly ale jenom malé rozdíly. Wehrlein zajel jako první z vedoucí skupiny do boxů. Augusto Farfus musel zaparkovat do kačírku vedle trati svoje BMW po technických problémech, hrozby safety-caru využil k zastávce Rast.

Di Resta zastavil o kolo později, ale na studených pneumatikách se neubránil útoku Rasta, který jej zdolal po vnějšku v zatáčce číslo 3. Müller a Paffett zajel do boxů o další kolo později. Po návratu na trať Garyho Paffetta okamžitě René Rast předjel. Úřadující mistr světa se poté přiblížil k vedoucímu Müllerovi a došlo na očekávaný předjížděcí manévr.

Paffett zůstal před di Restou dvě kola po zastávkách, pak ale došlo k výměně pozic v zatáčce číslo 3. O čtyři kola později si ale Gary vzal svoji původní pozici zpět od Paula. Tento výsledek znamená, že před Hockenheimem ztrácí Paffett 4 body na Di Restu, Rast je pozadu o 30 bodů. Získat se dá v posledním závodním víkendu ještě 56 bodů.

Eriksson jezdil celý závod velmi pěkně a dokončil na pátém místě - byl nejlepším BMW. Za jeho zády proťal cílovou čáru Pascal Wehrlein. Timo Glock v závodu svedl dva souboje s jezdci Mercedesu - před zastávkami s Mortarou a po nich s Juncadellou. Souboj se Španělem rozhodla chyba jezdce Mercedesu, když probrzdil v nájezdu do zatáčky číslo 4 a skončil mimo trať. 

Sedmé místo si nakonec připsal Glock před finišujícím Mikem Rockenfellerem. Poslední bodované pozice brali Philipp Eng a Mortara. Hostující Sébastien Ogier sváděl v první polovině závodu na chvostu pole souboj s Augusto Farfusem, který se mu podařilo před odstoupením Brazilce vyhrát.

VÝSLEDKY ZÁVODU: ZDE

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.