Nürburgring: Rast si připisuje sobotní vítězství

Rast, Rene
Rast, Rene, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
-haj , iMotorSport.cz 8. září 2018 23:11
Sdílej:

René Rast slaví sobotní vítězství na okruhu Nürburgring. Po tomto závodě se vrací do čela průběžného hodnocení Gary Paffett, když jej přebírá zpět od stájového kolegy, Paula di Resty.

Zásadní krok naproti tomuto vítězství učinil Rast už v prvním stintu, když tvrdě odrazil atak ze strany Garyho Paffetta, se kterým do závodu startoval společně z první řady, v nájezdu do první zatáčky. Pak si dokázal vybudovat několikavteřinový náskok na čele před jezdcem na Mercedesu a Bruno Spenglerem na BMW. 

René Rast mohl navíc svůj náskok zvyšovat, když spolu Paffett a Spengler bojovali o pozici. Bruno nakonec Garyho předjel v nájezdu do první zatáčky ve 14. kole ze 40. O dvě kola později zamířil ke svým mechanikům Rast a Paffett jej následoval. Na trať se pak Rast vrátil před svým rivalem. Vedení si udržoval až do cíle, ve kterém měl náskok 0,8 vteřiny, ale už na Bruna Spenglera. Kanaďan zajel do boxů o dvě kola dříve než Brit a Němec a na trať se vrátil před Paffettem, který na něj chvíli dotíral, ale pak projel cílem s odstupem na třetí pozici. 

I třetí místo mu ale stačilo na návrat do průběžného vedení v šampionátu před Paulem di Restou, který se roztočil ve 4. zatáčce poté, co zkusil neúspěšně zaútočit na Philippa Enga. Ten narazil do jeho Mercedesu z vnitřní strany a Skot se roztočil. Do té doby byl di Resta pátý, ale pak se propadl na jedenácté místo, ale pak musel ještě do boxů a nakonec cílem projel jako poslední. Eng byl 16., když za svůj manévr dostal trest průjezdu boxy. 

Dlouho to vypadalo, že čtvrtý cílovou čáru protne Marco Wittmann, který se v úvodní fázi snažil dostat přes Lucase Auera. To se mu pak mohlo díky strategii v boxech. Těsně před koncem závodu jej ale předjel a body za čtvrté místo si připsal Timo Glock. Wittmann skončil nakonec tedy pátý. Glock v průběhu závodu svedl tvrdý souboj s Danielem Juncadellou. Do závodu přitom startoval ze 12. místa. Díky dobrému startu se posunul na devátou příčku, ale pak při pokusu o předjetí narazil do Juncadelly. Španěl se propadl na 15. příčku a Němec mohl se štěstím pokračovat na 8. pozici. Za svůj manévr byl Glock napomenut. I Juncadella se ale dočkal varování za podobný manévr na Glocka v prvním kole závodu. 

Glock se pak propracoval až do vedení, když společně s Mike Rockenfellerem a Loïcem Duvalem zastavovali později než zbytek pole. Po své zastávce se Timo vrátil na šestém místě, ale propracoval se až na konečné čtvrté. Dokonce zkusil i zatlačit na čtvrtého Paffetta. Pátý byl Wittmann a šestý Rockenfeller, který zajel do boxů až jako předposlední. 

Body za sedmé místo bral po nepovedeném startu Pascal Wehrlein . Osmý skončil Loïc Duval s Audi, který byl v boxech jako vůbec poslední ze všech. Bodovanou desítku uzavřel Augusto Farfus a Nico Müller. 

Výsledky sobotního závodu naleznete: zde

Výsledky sobotní kvalifikace naleznete: zde

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.