René Rast slaví sobotní vítězství na okruhu Nürburgring. Po tomto závodě se vrací do čela průběžného hodnocení Gary Paffett, když jej přebírá zpět od stájového kolegy, Paula di Resty.
Zásadní krok naproti tomuto vítězství učinil Rast už v prvním stintu, když tvrdě odrazil atak ze strany Garyho Paffetta, se kterým do závodu startoval společně z první řady, v nájezdu do první zatáčky. Pak si dokázal vybudovat několikavteřinový náskok na čele před jezdcem na Mercedesu a Bruno Spenglerem na BMW.
René Rast mohl navíc svůj náskok zvyšovat, když spolu Paffett a Spengler bojovali o pozici. Bruno nakonec Garyho předjel v nájezdu do první zatáčky ve 14. kole ze 40. O dvě kola později zamířil ke svým mechanikům Rast a Paffett jej následoval. Na trať se pak Rast vrátil před svým rivalem. Vedení si udržoval až do cíle, ve kterém měl náskok 0,8 vteřiny, ale už na Bruna Spenglera. Kanaďan zajel do boxů o dvě kola dříve než Brit a Němec a na trať se vrátil před Paffettem, který na něj chvíli dotíral, ale pak projel cílem s odstupem na třetí pozici.
I třetí místo mu ale stačilo na návrat do průběžného vedení v šampionátu před Paulem di Restou, který se roztočil ve 4. zatáčce poté, co zkusil neúspěšně zaútočit na Philippa Enga. Ten narazil do jeho Mercedesu z vnitřní strany a Skot se roztočil. Do té doby byl di Resta pátý, ale pak se propadl na jedenácté místo, ale pak musel ještě do boxů a nakonec cílem projel jako poslední. Eng byl 16., když za svůj manévr dostal trest průjezdu boxy.
Dlouho to vypadalo, že čtvrtý cílovou čáru protne Marco Wittmann, který se v úvodní fázi snažil dostat přes Lucase Auera. To se mu pak mohlo díky strategii v boxech. Těsně před koncem závodu jej ale předjel a body za čtvrté místo si připsal Timo Glock. Wittmann skončil nakonec tedy pátý. Glock v průběhu závodu svedl tvrdý souboj s Danielem Juncadellou. Do závodu přitom startoval ze 12. místa. Díky dobrému startu se posunul na devátou příčku, ale pak při pokusu o předjetí narazil do Juncadelly. Španěl se propadl na 15. příčku a Němec mohl se štěstím pokračovat na 8. pozici. Za svůj manévr byl Glock napomenut. I Juncadella se ale dočkal varování za podobný manévr na Glocka v prvním kole závodu.
Glock se pak propracoval až do vedení, když společně s Mike Rockenfellerem a Loïcem Duvalem zastavovali později než zbytek pole. Po své zastávce se Timo vrátil na šestém místě, ale propracoval se až na konečné čtvrté. Dokonce zkusil i zatlačit na čtvrtého Paffetta. Pátý byl Wittmann a šestý Rockenfeller, který zajel do boxů až jako předposlední.
Body za sedmé místo bral po nepovedeném startu Pascal Wehrlein . Osmý skončil Loïc Duval s Audi, který byl v boxech jako vůbec poslední ze všech. Bodovanou desítku uzavřel Augusto Farfus a Nico Müller.
Výsledky sobotního závodu naleznete: zde
Výsledky sobotní kvalifikace naleznete: zde
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?