René Rast slaví sobotní vítězství na okruhu Nürburgring. Po tomto závodě se vrací do čela průběžného hodnocení Gary Paffett, když jej přebírá zpět od stájového kolegy, Paula di Resty.
Zásadní krok naproti tomuto vítězství učinil Rast už v prvním stintu, když tvrdě odrazil atak ze strany Garyho Paffetta, se kterým do závodu startoval společně z první řady, v nájezdu do první zatáčky. Pak si dokázal vybudovat několikavteřinový náskok na čele před jezdcem na Mercedesu a Bruno Spenglerem na BMW.
René Rast mohl navíc svůj náskok zvyšovat, když spolu Paffett a Spengler bojovali o pozici. Bruno nakonec Garyho předjel v nájezdu do první zatáčky ve 14. kole ze 40. O dvě kola později zamířil ke svým mechanikům Rast a Paffett jej následoval. Na trať se pak Rast vrátil před svým rivalem. Vedení si udržoval až do cíle, ve kterém měl náskok 0,8 vteřiny, ale už na Bruna Spenglera. Kanaďan zajel do boxů o dvě kola dříve než Brit a Němec a na trať se vrátil před Paffettem, který na něj chvíli dotíral, ale pak projel cílem s odstupem na třetí pozici.
I třetí místo mu ale stačilo na návrat do průběžného vedení v šampionátu před Paulem di Restou, který se roztočil ve 4. zatáčce poté, co zkusil neúspěšně zaútočit na Philippa Enga. Ten narazil do jeho Mercedesu z vnitřní strany a Skot se roztočil. Do té doby byl di Resta pátý, ale pak se propadl na jedenácté místo, ale pak musel ještě do boxů a nakonec cílem projel jako poslední. Eng byl 16., když za svůj manévr dostal trest průjezdu boxy.
Dlouho to vypadalo, že čtvrtý cílovou čáru protne Marco Wittmann, který se v úvodní fázi snažil dostat přes Lucase Auera. To se mu pak mohlo díky strategii v boxech. Těsně před koncem závodu jej ale předjel a body za čtvrté místo si připsal Timo Glock. Wittmann skončil nakonec tedy pátý. Glock v průběhu závodu svedl tvrdý souboj s Danielem Juncadellou. Do závodu přitom startoval ze 12. místa. Díky dobrému startu se posunul na devátou příčku, ale pak při pokusu o předjetí narazil do Juncadelly. Španěl se propadl na 15. příčku a Němec mohl se štěstím pokračovat na 8. pozici. Za svůj manévr byl Glock napomenut. I Juncadella se ale dočkal varování za podobný manévr na Glocka v prvním kole závodu.
Glock se pak propracoval až do vedení, když společně s Mike Rockenfellerem a Loïcem Duvalem zastavovali později než zbytek pole. Po své zastávce se Timo vrátil na šestém místě, ale propracoval se až na konečné čtvrté. Dokonce zkusil i zatlačit na čtvrtého Paffetta. Pátý byl Wittmann a šestý Rockenfeller, který zajel do boxů až jako předposlední.
Body za sedmé místo bral po nepovedeném startu Pascal Wehrlein . Osmý skončil Loïc Duval s Audi, který byl v boxech jako vůbec poslední ze všech. Bodovanou desítku uzavřel Augusto Farfus a Nico Müller.
Výsledky sobotního závodu naleznete: zde
Výsledky sobotní kvalifikace naleznete: zde
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.