René Rast slaví sobotní vítězství na okruhu Nürburgring. Po tomto závodě se vrací do čela průběžného hodnocení Gary Paffett, když jej přebírá zpět od stájového kolegy, Paula di Resty.
Zásadní krok naproti tomuto vítězství učinil Rast už v prvním stintu, když tvrdě odrazil atak ze strany Garyho Paffetta, se kterým do závodu startoval společně z první řady, v nájezdu do první zatáčky. Pak si dokázal vybudovat několikavteřinový náskok na čele před jezdcem na Mercedesu a Bruno Spenglerem na BMW.
René Rast mohl navíc svůj náskok zvyšovat, když spolu Paffett a Spengler bojovali o pozici. Bruno nakonec Garyho předjel v nájezdu do první zatáčky ve 14. kole ze 40. O dvě kola později zamířil ke svým mechanikům Rast a Paffett jej následoval. Na trať se pak Rast vrátil před svým rivalem. Vedení si udržoval až do cíle, ve kterém měl náskok 0,8 vteřiny, ale už na Bruna Spenglera. Kanaďan zajel do boxů o dvě kola dříve než Brit a Němec a na trať se vrátil před Paffettem, který na něj chvíli dotíral, ale pak projel cílem s odstupem na třetí pozici.
I třetí místo mu ale stačilo na návrat do průběžného vedení v šampionátu před Paulem di Restou, který se roztočil ve 4. zatáčce poté, co zkusil neúspěšně zaútočit na Philippa Enga. Ten narazil do jeho Mercedesu z vnitřní strany a Skot se roztočil. Do té doby byl di Resta pátý, ale pak se propadl na jedenácté místo, ale pak musel ještě do boxů a nakonec cílem projel jako poslední. Eng byl 16., když za svůj manévr dostal trest průjezdu boxy.
Dlouho to vypadalo, že čtvrtý cílovou čáru protne Marco Wittmann, který se v úvodní fázi snažil dostat přes Lucase Auera. To se mu pak mohlo díky strategii v boxech. Těsně před koncem závodu jej ale předjel a body za čtvrté místo si připsal Timo Glock. Wittmann skončil nakonec tedy pátý. Glock v průběhu závodu svedl tvrdý souboj s Danielem Juncadellou. Do závodu přitom startoval ze 12. místa. Díky dobrému startu se posunul na devátou příčku, ale pak při pokusu o předjetí narazil do Juncadelly. Španěl se propadl na 15. příčku a Němec mohl se štěstím pokračovat na 8. pozici. Za svůj manévr byl Glock napomenut. I Juncadella se ale dočkal varování za podobný manévr na Glocka v prvním kole závodu.
Glock se pak propracoval až do vedení, když společně s Mike Rockenfellerem a Loïcem Duvalem zastavovali později než zbytek pole. Po své zastávce se Timo vrátil na šestém místě, ale propracoval se až na konečné čtvrté. Dokonce zkusil i zatlačit na čtvrtého Paffetta. Pátý byl Wittmann a šestý Rockenfeller, který zajel do boxů až jako předposlední.
Body za sedmé místo bral po nepovedeném startu Pascal Wehrlein . Osmý skončil Loïc Duval s Audi, který byl v boxech jako vůbec poslední ze všech. Bodovanou desítku uzavřel Augusto Farfus a Nico Müller.
Výsledky sobotního závodu naleznete: zde
Výsledky sobotní kvalifikace naleznete: zde
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.