Úřadující šampion DTM, René Rast, vyhrál se svoji Audi RS5 DTM i druhý víkendový závod na Nürburgringu a Audi si připsalo letošní třetí vítězství. Němec po startu uhájil svoji pozici oproti Paffettovi, který na něj útočil. Z vnějšku se navíc ještě přihnal z pátého místa startující Auer.
Rast vzájemný souboj s Rakušanem vyhrál a ujal se vedení právě před Auerem. Ten kroužil na druhém místě až do doby, než jej trefil Timo Glock. V důsledku zmíněného manévru se auerův Mercedes roztočil do hodin. Jezdec BMW si za to vysloužil penalizaci průjezdu boxovou uličkou, Auer se propadl na poslední místo.
Díky tomu se do role nejbližšího pronásledovatele Auera dostal Paffett. Gary, který do závodu šel v pozici lídra tabulky, zaznamenal nepovedenou zastávku v boxech. Pomalá práce mechaniků jej srazila do středu pole. Díky tomu se otevřel boj o pozici "nejlepšího ze zbytku světa".
Z něj vyšel vítězně Paul di Resta, který zastavil o kolo dříve než Bruno Spengler. Právě tato zastávka dala Skotovi výhodu a Kanaďana na studených pneumatikách předjel. Di Resta na čistém vzduchu dokázal zredukovat náskok Rasta na 5 vteřin a dojel druhý. Třetí příčku slavil dvojnásobný šampion DTM, Marco Wittmann, který též předjel Spenglera.
Paffettovi se povedlo díky stíhací jízdě získat páté místo, když stačil předjet ještě Joela Erikssona, na útok na Spenglera už mu nezbyl čas. Gary Paffett tak teď vede šampionát o 2 body před Paulem di Restou. Philipp Eng startoval druhý, když mu jen těsně unikla pole position, ale v závodu se propadl na sedmé místo.
Augusto Farfus na BMW byl osmý, deváté místo si odvezl Pascal Wehrlein. Němec byl během závodu dvakrát vyšetřován, ale pokaždé vyvázl bez penalizace. Poprvé to bylo za zkrácení šikany ve vzájemném souboji s Nico Müllerem. Za tento souboj navíc dostal napomenutí za vytlačení jiného vozu z trati.
Poslední bod si připsal Robin Frijns, který startoval až jako 17. Jeho strategie pozdní zastávky (zastavoval ve 26. ze 40 kol) mu ale vyšla. Edoardo Mortara se díky podobné strategii dostal z 18. na 11. místo.
VÝSLEDKY ZÁVODU: ZDE
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?