Úřadující šampion DTM, René Rast, vyhrál se svoji Audi RS5 DTM i druhý víkendový závod na Nürburgringu a Audi si připsalo letošní třetí vítězství. Němec po startu uhájil svoji pozici oproti Paffettovi, který na něj útočil. Z vnějšku se navíc ještě přihnal z pátého místa startující Auer.
Rast vzájemný souboj s Rakušanem vyhrál a ujal se vedení právě před Auerem. Ten kroužil na druhém místě až do doby, než jej trefil Timo Glock. V důsledku zmíněného manévru se auerův Mercedes roztočil do hodin. Jezdec BMW si za to vysloužil penalizaci průjezdu boxovou uličkou, Auer se propadl na poslední místo.
Díky tomu se do role nejbližšího pronásledovatele Auera dostal Paffett. Gary, který do závodu šel v pozici lídra tabulky, zaznamenal nepovedenou zastávku v boxech. Pomalá práce mechaniků jej srazila do středu pole. Díky tomu se otevřel boj o pozici "nejlepšího ze zbytku světa".
Z něj vyšel vítězně Paul di Resta, který zastavil o kolo dříve než Bruno Spengler. Právě tato zastávka dala Skotovi výhodu a Kanaďana na studených pneumatikách předjel. Di Resta na čistém vzduchu dokázal zredukovat náskok Rasta na 5 vteřin a dojel druhý. Třetí příčku slavil dvojnásobný šampion DTM, Marco Wittmann, který též předjel Spenglera.
Paffettovi se povedlo díky stíhací jízdě získat páté místo, když stačil předjet ještě Joela Erikssona, na útok na Spenglera už mu nezbyl čas. Gary Paffett tak teď vede šampionát o 2 body před Paulem di Restou. Philipp Eng startoval druhý, když mu jen těsně unikla pole position, ale v závodu se propadl na sedmé místo.
Augusto Farfus na BMW byl osmý, deváté místo si odvezl Pascal Wehrlein. Němec byl během závodu dvakrát vyšetřován, ale pokaždé vyvázl bez penalizace. Poprvé to bylo za zkrácení šikany ve vzájemném souboji s Nico Müllerem. Za tento souboj navíc dostal napomenutí za vytlačení jiného vozu z trati.
Poslední bod si připsal Robin Frijns, který startoval až jako 17. Jeho strategie pozdní zastávky (zastavoval ve 26. ze 40 kol) mu ale vyšla. Edoardo Mortara se díky podobné strategii dostal z 18. na 11. místo.
VÝSLEDKY ZÁVODU: ZDE
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.