O budoucnosti Sébastiena Ogiera se vedou debaty, zůstane ve WRC nebo odejde? Spekulantům na druhou variantu teď nahrává fakt, že si Francouz na konci září vyzkouší závod DTM.
O víkendu 22. - 23. září si pětinásobný mistr WRC vyzkouší v Rakousku na okruhu Spielberg závod DTM. Jezdec M-Sport Fordu usedne v Rakousku do Mercedesu C-Klasse Coupé DTM. V rámci přípravy absolvoval v tomto týdnu v Itálii dvoudenní test.
"Je to neskutečná zkušenost. Vyzkouším si DTM, které je pro mě naprosto odlišné. Čeká mě ale test, který mi umožní jet naplno. Beru to jako možnost, která mi otevře horizont v motorsportu, navíc při tom získám zkušenosti," líčí Sébastien Ogier. Vzhledem ke svým malým zkušenostem však neočekává, že by v Rakousku hrál "první housle".
"Nemám moc zkušeností se závody na okruzích, a když už tak jsem jezdil s GT vozy. DTM auto je ale podstatně rychlejší. Je jasné, že nemůžete čekat, že budete nejrychlejší. Čeká mě ve Spielbergu těžký víkend, kde je mým cílem držet se stabilních pilotů co možná nejvíc."
Šéf továrního týmu Mercedes, Ulrich Fritz, k tomu říká: "Sébastien je opravdový závodní jezdec. Svůj talent už ukázal ziskem spousty vítězství na asfaltu i šotolině, je to pětinásobný mistr WRC. Nepřekvapuje mě tedy, že teď chce vyzkoušet vůz DTM. Čeká ho debut na skvělém okruhu ve Spielbergu. Je vidět že nechce jezdit jenom vzadu, ale chce se měřit s ostatními jezdci."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?