Edoardo Mortara po skvělém výkonu vyhrál sobotní závod DTM na Lausitzringu. Jezdec Mercedesu se dokázal během závodu krásně propracovat polem. Závod byl ovlivněn těžkou nehodou Reného Rasta s Audi.
Na trať vyjel hned po startu safety car, protože Nico Müller zůstal stát na startu, René Rast se mu jen těsně vyhnul, avšak za ním jedoucí Jamie Green již zareagovat nestačil. Audi tak hned v úvodních metrech přišlo o dvě auta. Po nehodě navíc na trati zůstalo spoustu úlomků, proto vyjel poprvé safety car a jezdci se jim vyhýbali přes boxy.
Po restartu zbývalo 4 minut do konce závodu, jenže hned v prvním ostrém kole narazil do Rasta zezadu Loic Duval v rychlé zatáčce číslo 5. Francouz lehce přistrčil v levotočivé zatáčce záď Němcova Audi, tento šťouchanec jej poslal do smyku. Audi RS5 DTM vyjelo bokem do trávy, ta jej vymrštila a auto udělalo kotrmelec bokem. Poté zbyl z vozu jenom vrak, ze kterého naštěstí Rast dokázal vystoupit nezraněn.
Během nehody se z vozu odtrhla střecha, jezdce tak plně ochránila rámová konstrukce uvnitř karoserie. Úřadující šampion DTM byl převezen do místní nemocnice, avšak nepociťoval žádné bolesti. Závod byl po této nehodě zastaven červenou vlajkou. Po odstranění vraku však do konce závodu zbylo už pouze 20 minut.
I z tohoto důvodu zajela prakticky celá špička závodu, včetně vítěze kvalifikace Lucase Auera, do boxů ihned po restartu závodu. Jenomže tohle se ukázalo jako špatná strategie - z čela na trati zůstaly dva vozy, které na tom poté vydělaly. Jako první se před Auera dostal Timo Glock, jenomže oba pak předjel krásným předjížděcím manévrem v zatáčce číslo 1 Philipp Eng.
Mortara, který startoval jako sedmý, využil tohoto souboje a zezadu se přibližoval čelu. O první místo si to pak rozdal po zastávkách v boxech přímo na trati s Philippem Engem. Před mladíka v barvách BMW se dostal poté i Timo Glock. Eng už ale nikoho dalšího nepustil a dojel si pro svoje první stupně vítězů v DTM. Za svými zády udržel Auera i Bruno Spenglera.
Na šesté místo se nakonec dokázal vrátit Paul di Resta (v jeden okamžik vypadl z TOP10), za ním dojela navzájem bojující dvojice dřívějších mistrů DTM Pascal Wehrlein a Marco Wittmann. Paffett bral body za 9. místo, desátý byl Augusto Farfus, který startoval až jako 16. Nejlepší Audi byla až na 11. místě v rukou Mike Rockenfellera.
Výsledky závodu: zde
Výsledky kvalifikace: zde
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?