Edoardo Mortara po skvělém výkonu vyhrál sobotní závod DTM na Lausitzringu. Jezdec Mercedesu se dokázal během závodu krásně propracovat polem. Závod byl ovlivněn těžkou nehodou Reného Rasta s Audi.
Na trať vyjel hned po startu safety car, protože Nico Müller zůstal stát na startu, René Rast se mu jen těsně vyhnul, avšak za ním jedoucí Jamie Green již zareagovat nestačil. Audi tak hned v úvodních metrech přišlo o dvě auta. Po nehodě navíc na trati zůstalo spoustu úlomků, proto vyjel poprvé safety car a jezdci se jim vyhýbali přes boxy.
Po restartu zbývalo 4 minut do konce závodu, jenže hned v prvním ostrém kole narazil do Rasta zezadu Loic Duval v rychlé zatáčce číslo 5. Francouz lehce přistrčil v levotočivé zatáčce záď Němcova Audi, tento šťouchanec jej poslal do smyku. Audi RS5 DTM vyjelo bokem do trávy, ta jej vymrštila a auto udělalo kotrmelec bokem. Poté zbyl z vozu jenom vrak, ze kterého naštěstí Rast dokázal vystoupit nezraněn.
Během nehody se z vozu odtrhla střecha, jezdce tak plně ochránila rámová konstrukce uvnitř karoserie. Úřadující šampion DTM byl převezen do místní nemocnice, avšak nepociťoval žádné bolesti. Závod byl po této nehodě zastaven červenou vlajkou. Po odstranění vraku však do konce závodu zbylo už pouze 20 minut.
I z tohoto důvodu zajela prakticky celá špička závodu, včetně vítěze kvalifikace Lucase Auera, do boxů ihned po restartu závodu. Jenomže tohle se ukázalo jako špatná strategie - z čela na trati zůstaly dva vozy, které na tom poté vydělaly. Jako první se před Auera dostal Timo Glock, jenomže oba pak předjel krásným předjížděcím manévrem v zatáčce číslo 1 Philipp Eng.
Mortara, který startoval jako sedmý, využil tohoto souboje a zezadu se přibližoval čelu. O první místo si to pak rozdal po zastávkách v boxech přímo na trati s Philippem Engem. Před mladíka v barvách BMW se dostal poté i Timo Glock. Eng už ale nikoho dalšího nepustil a dojel si pro svoje první stupně vítězů v DTM. Za svými zády udržel Auera i Bruno Spenglera.
Na šesté místo se nakonec dokázal vrátit Paul di Resta (v jeden okamžik vypadl z TOP10), za ním dojela navzájem bojující dvojice dřívějších mistrů DTM Pascal Wehrlein a Marco Wittmann. Paffett bral body za 9. místo, desátý byl Augusto Farfus, který startoval až jako 16. Nejlepší Audi byla až na 11. místě v rukou Mike Rockenfellera.
Výsledky závodu: zde
Výsledky kvalifikace: zde
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.