Edoardo Mortara po skvělém výkonu vyhrál sobotní závod DTM na Lausitzringu. Jezdec Mercedesu se dokázal během závodu krásně propracovat polem. Závod byl ovlivněn těžkou nehodou Reného Rasta s Audi.
Na trať vyjel hned po startu safety car, protože Nico Müller zůstal stát na startu, René Rast se mu jen těsně vyhnul, avšak za ním jedoucí Jamie Green již zareagovat nestačil. Audi tak hned v úvodních metrech přišlo o dvě auta. Po nehodě navíc na trati zůstalo spoustu úlomků, proto vyjel poprvé safety car a jezdci se jim vyhýbali přes boxy.
Po restartu zbývalo 4 minut do konce závodu, jenže hned v prvním ostrém kole narazil do Rasta zezadu Loic Duval v rychlé zatáčce číslo 5. Francouz lehce přistrčil v levotočivé zatáčce záď Němcova Audi, tento šťouchanec jej poslal do smyku. Audi RS5 DTM vyjelo bokem do trávy, ta jej vymrštila a auto udělalo kotrmelec bokem. Poté zbyl z vozu jenom vrak, ze kterého naštěstí Rast dokázal vystoupit nezraněn.
Během nehody se z vozu odtrhla střecha, jezdce tak plně ochránila rámová konstrukce uvnitř karoserie. Úřadující šampion DTM byl převezen do místní nemocnice, avšak nepociťoval žádné bolesti. Závod byl po této nehodě zastaven červenou vlajkou. Po odstranění vraku však do konce závodu zbylo už pouze 20 minut.
I z tohoto důvodu zajela prakticky celá špička závodu, včetně vítěze kvalifikace Lucase Auera, do boxů ihned po restartu závodu. Jenomže tohle se ukázalo jako špatná strategie - z čela na trati zůstaly dva vozy, které na tom poté vydělaly. Jako první se před Auera dostal Timo Glock, jenomže oba pak předjel krásným předjížděcím manévrem v zatáčce číslo 1 Philipp Eng.
Mortara, který startoval jako sedmý, využil tohoto souboje a zezadu se přibližoval čelu. O první místo si to pak rozdal po zastávkách v boxech přímo na trati s Philippem Engem. Před mladíka v barvách BMW se dostal poté i Timo Glock. Eng už ale nikoho dalšího nepustil a dojel si pro svoje první stupně vítězů v DTM. Za svými zády udržel Auera i Bruno Spenglera.
Na šesté místo se nakonec dokázal vrátit Paul di Resta (v jeden okamžik vypadl z TOP10), za ním dojela navzájem bojující dvojice dřívějších mistrů DTM Pascal Wehrlein a Marco Wittmann. Paffett bral body za 9. místo, desátý byl Augusto Farfus, který startoval až jako 16. Nejlepší Audi byla až na 11. místě v rukou Mike Rockenfellera.
Výsledky závodu: zde
Výsledky kvalifikace: zde
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.