Edoardo Mortara po skvělém výkonu vyhrál sobotní závod DTM na Lausitzringu. Jezdec Mercedesu se dokázal během závodu krásně propracovat polem. Závod byl ovlivněn těžkou nehodou Reného Rasta s Audi.
Na trať vyjel hned po startu safety car, protože Nico Müller zůstal stát na startu, René Rast se mu jen těsně vyhnul, avšak za ním jedoucí Jamie Green již zareagovat nestačil. Audi tak hned v úvodních metrech přišlo o dvě auta. Po nehodě navíc na trati zůstalo spoustu úlomků, proto vyjel poprvé safety car a jezdci se jim vyhýbali přes boxy.
Po restartu zbývalo 4 minut do konce závodu, jenže hned v prvním ostrém kole narazil do Rasta zezadu Loic Duval v rychlé zatáčce číslo 5. Francouz lehce přistrčil v levotočivé zatáčce záď Němcova Audi, tento šťouchanec jej poslal do smyku. Audi RS5 DTM vyjelo bokem do trávy, ta jej vymrštila a auto udělalo kotrmelec bokem. Poté zbyl z vozu jenom vrak, ze kterého naštěstí Rast dokázal vystoupit nezraněn.
Během nehody se z vozu odtrhla střecha, jezdce tak plně ochránila rámová konstrukce uvnitř karoserie. Úřadující šampion DTM byl převezen do místní nemocnice, avšak nepociťoval žádné bolesti. Závod byl po této nehodě zastaven červenou vlajkou. Po odstranění vraku však do konce závodu zbylo už pouze 20 minut.
I z tohoto důvodu zajela prakticky celá špička závodu, včetně vítěze kvalifikace Lucase Auera, do boxů ihned po restartu závodu. Jenomže tohle se ukázalo jako špatná strategie - z čela na trati zůstaly dva vozy, které na tom poté vydělaly. Jako první se před Auera dostal Timo Glock, jenomže oba pak předjel krásným předjížděcím manévrem v zatáčce číslo 1 Philipp Eng.
Mortara, který startoval jako sedmý, využil tohoto souboje a zezadu se přibližoval čelu. O první místo si to pak rozdal po zastávkách v boxech přímo na trati s Philippem Engem. Před mladíka v barvách BMW se dostal poté i Timo Glock. Eng už ale nikoho dalšího nepustil a dojel si pro svoje první stupně vítězů v DTM. Za svými zády udržel Auera i Bruno Spenglera.
Na šesté místo se nakonec dokázal vrátit Paul di Resta (v jeden okamžik vypadl z TOP10), za ním dojela navzájem bojující dvojice dřívějších mistrů DTM Pascal Wehrlein a Marco Wittmann. Paffett bral body za 9. místo, desátý byl Augusto Farfus, který startoval až jako 16. Nejlepší Audi byla až na 11. místě v rukou Mike Rockenfellera.
Výsledky závodu: zde
Výsledky kvalifikace: zde
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?