Lausitzring: Mortara vyhrál první závod s Mercedesem, Rast tvrdě havaroval

Mortara se po přestupu k Mercedesu konečně dočkal vítězství
Mortara se po přestupu k Mercedesu konečně dočkal vítězství, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
-haj , iMotorSport.cz 19. května 2018 22:54
Sdílej:

Edoardo Mortara po skvělém výkonu vyhrál sobotní závod DTM na Lausitzringu. Jezdec Mercedesu se dokázal během závodu krásně propracovat polem. Závod byl ovlivněn těžkou nehodou Reného Rasta s Audi.

Na trať vyjel hned po startu safety car, protože Nico Müller zůstal stát na startu, René Rast se mu jen těsně vyhnul, avšak za ním jedoucí Jamie Green již zareagovat nestačil. Audi tak hned v úvodních metrech přišlo o dvě auta. Po nehodě navíc na trati zůstalo spoustu úlomků, proto vyjel poprvé safety car a jezdci se jim vyhýbali přes boxy.

Po restartu zbývalo 4 minut do konce závodu, jenže hned v prvním ostrém kole narazil do Rasta zezadu Loic Duval v rychlé zatáčce číslo 5. Francouz lehce přistrčil v levotočivé zatáčce záď Němcova Audi, tento šťouchanec jej poslal do smyku. Audi RS5 DTM vyjelo bokem do trávy, ta jej vymrštila a auto udělalo kotrmelec bokem. Poté zbyl z vozu jenom vrak, ze kterého naštěstí Rast dokázal vystoupit nezraněn.

Během nehody se z vozu odtrhla střecha, jezdce tak plně ochránila rámová konstrukce uvnitř karoserie. Úřadující šampion DTM byl převezen do místní nemocnice, avšak nepociťoval žádné bolesti. Závod byl po této nehodě zastaven červenou vlajkou. Po odstranění vraku však do konce závodu zbylo už pouze 20 minut. 

I z tohoto důvodu zajela prakticky celá špička závodu, včetně vítěze kvalifikace Lucase Auera, do boxů ihned po restartu závodu. Jenomže tohle se ukázalo jako špatná strategie - z čela na trati zůstaly dva vozy, které na tom poté vydělaly. Jako první se před Auera dostal Timo Glock, jenomže oba pak předjel krásným předjížděcím manévrem v zatáčce číslo 1 Philipp Eng. 

Mortara, který startoval jako sedmý, využil tohoto souboje a zezadu se přibližoval čelu. O první místo si to pak rozdal po zastávkách v boxech přímo na trati s Philippem Engem. Před mladíka v barvách BMW se dostal poté i Timo Glock. Eng už ale nikoho dalšího nepustil a dojel si pro svoje první stupně vítězů v DTM. Za svými zády udržel Auera i Bruno Spenglera. 

Na šesté místo se nakonec dokázal vrátit Paul di Resta (v jeden okamžik vypadl z TOP10), za ním dojela navzájem bojující dvojice dřívějších mistrů DTM Pascal Wehrlein a Marco Wittmann. Paffett bral body za 9. místo, desátý byl Augusto Farfus, který startoval až jako 16. Nejlepší Audi byla až na 11. místě v rukou Mike Rockenfellera. 

Výsledky závodu: zde

Výsledky kvalifikace: zde

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.