Dvojnásobný mistr DTM, Mattias Ekström, sice během zimy ohlásil, že v DTM končí, ale na úvodním závodu roku na německém Hockenheimringu se do série jednorázově vrátí a odjede ještě jeden závod.
Mattias Ekström si přeci jen zajede ještě jeden závod v DTM. Švéd se přitom po sezoně 2017 poměrně překvapivě rozhodl ukončit kariéru v DTM s tím, že se bude v budoucnu věnovat MS v rallycrossu. Na úvodním závodu sezony 2018 se ale naposledy posadí za volant speciálu Audi pro DTM.
"Žádné překvapení: Chybí mi to. Připravuji se na Hockenheim. Tam absolvuji opravdový rozlučkový závod," říká 39 letý Mattias Ekström, který ale pojede mimo soutěž a nebude mít nárok na zisk bodů. Jeho speciál pro tuto rozlučku bude vyveden ve speciálním Audi zbarvení. Švéd tak vlastně dohání to, co v roce 2017 nestihl, protože se rozhodl pro odchod z DTM až po skončení sezony.
"Pravděpodobně rozdám o tomto víkendu víc autogramů, než jindy za celou sezonu. Ale to udělám rád. Je skvělé, že mi to Audi umožní. Po 17 skvělých letech bylo hrozně těžkým rozhodnutím dále nestartovat v DTM. Den oznámení [mého rozhodnutí] byl jedním z nejemotivnějších v mé kariéře. Jsem si jistý, že také na Hockenheimu budu mít několikrát husí kůži. Už se na to megalománsky těším," pokračuje Ekström.
Zajímavostí jistě také je, že Mattias bude na Hockenheimu startovat v barvách Red Bullu, který se oficiálně ze sponzorství DTM stáhl. Ekströma ale sponzoroval takřka celou kariéru v DTM. Zbarvení vozu pak bude doplněno dalšími zajímavými detaily odkazujícím na jeho kariéru v DTM. Nevýhodou Švéda bude, že na rozdíl od svých kolegů půjde do prvního závodního víkendu bez nějakých testů. Šéf Audi pro DTM, Dieter Gass, to ale jako velkou nevýhodu nevidí: "Mattias si na nové auto vždy zvykal rychle. Jsem si jistý, že při své rozlučce nepojede výletně. Bude se řídit svým mottem 'Go hard or go home'.
Myslím, že je to pro něj, DTM, fanoušky a samozřejmě i Audi skvělou věcí, že jej ještě jednou uvidíme na startu na úvodním závodu sezony na Hockenheimu. Byly tady nějaké překážky, ale umožnili jsme nasazení sedmé RS5 DTM." Na Hockenheimu tak na startu nebude 18 ale 19 speciálů DTM.
Jen dodejme, že Ekström se řadí mezi nejúspěšnější piloty v historii DTM. Mezi lety 2001 až 2017 získal 23 vítězství, 20 pole positions, 18 nejrychlejších kol, 1 219 bodů a k tomu dva tituly mistra DTM. Po celou svoji kariéru zůstal věrný značce Audi.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?