Ekström se přeci jen ukáže v DTM na úvodním závodu na Hockenheimu

Ekström, Mattias
Ekström, Mattias, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
-haj , iMotorSport.cz 24. dubna 2018 21:43
Sdílej:

Dvojnásobný mistr DTM, Mattias Ekström, sice během zimy ohlásil, že v DTM končí, ale na úvodním závodu roku na německém Hockenheimringu se do série jednorázově vrátí a odjede ještě jeden závod.

Mattias Ekström si přeci jen zajede ještě jeden závod v DTM. Švéd se přitom po sezoně 2017 poměrně překvapivě rozhodl ukončit kariéru v DTM s tím, že se bude v budoucnu věnovat MS v rallycrossu. Na úvodním závodu sezony 2018 se ale naposledy posadí za volant speciálu Audi pro DTM. 

"Žádné překvapení: Chybí mi to. Připravuji se na Hockenheim. Tam absolvuji opravdový rozlučkový závod," říká 39 letý Mattias Ekström, který ale pojede mimo soutěž a nebude mít nárok na zisk bodů. Jeho speciál pro tuto rozlučku bude vyveden ve speciálním Audi zbarvení. Švéd tak vlastně dohání to, co v roce 2017 nestihl, protože se rozhodl pro odchod z DTM až po skončení sezony. 

"Pravděpodobně rozdám o tomto víkendu víc autogramů, než jindy za celou sezonu. Ale to udělám rád. Je skvělé, že mi to Audi umožní. Po 17 skvělých letech bylo hrozně těžkým rozhodnutím dále nestartovat v DTM. Den oznámení [mého rozhodnutí] byl jedním z nejemotivnějších v mé kariéře. Jsem si jistý, že také na Hockenheimu budu mít několikrát husí kůži. Už se na to megalománsky těším," pokračuje Ekström.

Zajímavostí jistě také je, že Mattias bude na Hockenheimu startovat v barvách Red Bullu, který se oficiálně ze sponzorství DTM stáhl. Ekströma ale sponzoroval takřka celou kariéru v DTM. Zbarvení vozu pak bude doplněno dalšími zajímavými detaily odkazujícím na jeho kariéru v DTM. Nevýhodou Švéda bude, že na rozdíl od svých kolegů půjde do prvního závodního víkendu bez nějakých testů. Šéf Audi pro DTM, Dieter Gass, to ale jako velkou nevýhodu nevidí: "Mattias si na nové auto vždy zvykal rychle. Jsem si jistý, že při své rozlučce nepojede výletně. Bude se řídit svým mottem 'Go hard or go home'.

Myslím, že je to pro něj, DTM, fanoušky a samozřejmě i Audi skvělou věcí, že jej ještě jednou uvidíme na startu na úvodním závodu sezony na Hockenheimu. Byly tady nějaké překážky, ale umožnili jsme nasazení sedmé RS5 DTM." Na Hockenheimu tak na startu nebude 18 ale 19 speciálů DTM. 

Jen dodejme, že Ekström se řadí mezi nejúspěšnější piloty v historii DTM. Mezi lety 2001 až 2017 získal 23 vítězství, 20 pole positions, 18 nejrychlejších kol, 1 219 bodů a k tomu dva tituly mistra DTM. Po celou svoji kariéru zůstal věrný značce Audi.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.