Dvojnásobný mistr DTM, Mattias Ekström, sice během zimy ohlásil, že v DTM končí, ale na úvodním závodu roku na německém Hockenheimringu se do série jednorázově vrátí a odjede ještě jeden závod.
Mattias Ekström si přeci jen zajede ještě jeden závod v DTM. Švéd se přitom po sezoně 2017 poměrně překvapivě rozhodl ukončit kariéru v DTM s tím, že se bude v budoucnu věnovat MS v rallycrossu. Na úvodním závodu sezony 2018 se ale naposledy posadí za volant speciálu Audi pro DTM.
"Žádné překvapení: Chybí mi to. Připravuji se na Hockenheim. Tam absolvuji opravdový rozlučkový závod," říká 39 letý Mattias Ekström, který ale pojede mimo soutěž a nebude mít nárok na zisk bodů. Jeho speciál pro tuto rozlučku bude vyveden ve speciálním Audi zbarvení. Švéd tak vlastně dohání to, co v roce 2017 nestihl, protože se rozhodl pro odchod z DTM až po skončení sezony.
"Pravděpodobně rozdám o tomto víkendu víc autogramů, než jindy za celou sezonu. Ale to udělám rád. Je skvělé, že mi to Audi umožní. Po 17 skvělých letech bylo hrozně těžkým rozhodnutím dále nestartovat v DTM. Den oznámení [mého rozhodnutí] byl jedním z nejemotivnějších v mé kariéře. Jsem si jistý, že také na Hockenheimu budu mít několikrát husí kůži. Už se na to megalománsky těším," pokračuje Ekström.
Zajímavostí jistě také je, že Mattias bude na Hockenheimu startovat v barvách Red Bullu, který se oficiálně ze sponzorství DTM stáhl. Ekströma ale sponzoroval takřka celou kariéru v DTM. Zbarvení vozu pak bude doplněno dalšími zajímavými detaily odkazujícím na jeho kariéru v DTM. Nevýhodou Švéda bude, že na rozdíl od svých kolegů půjde do prvního závodního víkendu bez nějakých testů. Šéf Audi pro DTM, Dieter Gass, to ale jako velkou nevýhodu nevidí: "Mattias si na nové auto vždy zvykal rychle. Jsem si jistý, že při své rozlučce nepojede výletně. Bude se řídit svým mottem 'Go hard or go home'.
Myslím, že je to pro něj, DTM, fanoušky a samozřejmě i Audi skvělou věcí, že jej ještě jednou uvidíme na startu na úvodním závodu sezony na Hockenheimu. Byly tady nějaké překážky, ale umožnili jsme nasazení sedmé RS5 DTM." Na Hockenheimu tak na startu nebude 18 ale 19 speciálů DTM.
Jen dodejme, že Ekström se řadí mezi nejúspěšnější piloty v historii DTM. Mezi lety 2001 až 2017 získal 23 vítězství, 20 pole positions, 18 nejrychlejších kol, 1 219 bodů a k tomu dva tituly mistra DTM. Po celou svoji kariéru zůstal věrný značce Audi.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.