Dvojnásobný mistr DTM, Mattias Ekström, sice během zimy ohlásil, že v DTM končí, ale na úvodním závodu roku na německém Hockenheimringu se do série jednorázově vrátí a odjede ještě jeden závod.
Mattias Ekström si přeci jen zajede ještě jeden závod v DTM. Švéd se přitom po sezoně 2017 poměrně překvapivě rozhodl ukončit kariéru v DTM s tím, že se bude v budoucnu věnovat MS v rallycrossu. Na úvodním závodu sezony 2018 se ale naposledy posadí za volant speciálu Audi pro DTM.
"Žádné překvapení: Chybí mi to. Připravuji se na Hockenheim. Tam absolvuji opravdový rozlučkový závod," říká 39 letý Mattias Ekström, který ale pojede mimo soutěž a nebude mít nárok na zisk bodů. Jeho speciál pro tuto rozlučku bude vyveden ve speciálním Audi zbarvení. Švéd tak vlastně dohání to, co v roce 2017 nestihl, protože se rozhodl pro odchod z DTM až po skončení sezony.
"Pravděpodobně rozdám o tomto víkendu víc autogramů, než jindy za celou sezonu. Ale to udělám rád. Je skvělé, že mi to Audi umožní. Po 17 skvělých letech bylo hrozně těžkým rozhodnutím dále nestartovat v DTM. Den oznámení [mého rozhodnutí] byl jedním z nejemotivnějších v mé kariéře. Jsem si jistý, že také na Hockenheimu budu mít několikrát husí kůži. Už se na to megalománsky těším," pokračuje Ekström.
Zajímavostí jistě také je, že Mattias bude na Hockenheimu startovat v barvách Red Bullu, který se oficiálně ze sponzorství DTM stáhl. Ekströma ale sponzoroval takřka celou kariéru v DTM. Zbarvení vozu pak bude doplněno dalšími zajímavými detaily odkazujícím na jeho kariéru v DTM. Nevýhodou Švéda bude, že na rozdíl od svých kolegů půjde do prvního závodního víkendu bez nějakých testů. Šéf Audi pro DTM, Dieter Gass, to ale jako velkou nevýhodu nevidí: "Mattias si na nové auto vždy zvykal rychle. Jsem si jistý, že při své rozlučce nepojede výletně. Bude se řídit svým mottem 'Go hard or go home'.
Myslím, že je to pro něj, DTM, fanoušky a samozřejmě i Audi skvělou věcí, že jej ještě jednou uvidíme na startu na úvodním závodu sezony na Hockenheimu. Byly tady nějaké překážky, ale umožnili jsme nasazení sedmé RS5 DTM." Na Hockenheimu tak na startu nebude 18 ale 19 speciálů DTM.
Jen dodejme, že Ekström se řadí mezi nejúspěšnější piloty v historii DTM. Mezi lety 2001 až 2017 získal 23 vítězství, 20 pole positions, 18 nejrychlejších kol, 1 219 bodů a k tomu dva tituly mistra DTM. Po celou svoji kariéru zůstal věrný značce Audi.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?