Dvojnásobný mistr DTM se rozhodl s okamžitou platností stáhnout z německého mistrovství cestovních vozů. Švéd se bude soustředit už pouze na rallycross. 39 letý jezdec vyhrál v DTM tituly v roce 2004 a 2007. V roce 2016 se stal šampionem rallycrossu.
Přitom v zimě se hodně spekulovalo o budoucnosti ekströmova týmu v rallycrossu, když se rozhodl prodat svoje vozy Audi S1. Také týmoví kolegové, Toomas Heikkinen a Reinis Nitiss, z jeho týmu odešli. Během týdne ale Mattias Ekström oznámil, že po pěti letech kombinování DTM a RX se bude soustředit pouze na rallycross.
"Poměrně brzy během loňského roku jsem se rozhodl, že v roce 2018 už pojedu jenom jeden šampionát. Bojoval jsem v DTM vloni o titul, ale nevyšlo to. Druhé místo ale není špatné. Když jsem odjížděl z Hockenheimu, tak jsem si řekl, že se určitě vrátím zpět. To byla moje okamžitá reakce - chtěl jsem pokračovat v DTM.
Jenže jak plynuly týdny a měsíce, tak jsem začal uvažovat o tom, co chci dělat jako jezdec. Je mi jasné, že už nemám před sebou 20 let závodění. Hodně jsem o tom mluvil s přáteli, rodinou a šéfem Audi pro motorsport, Dieterem Gassem. Z nich vyplynulo, že se rozloučím s DTM a budu se soustředit na rallycross.
Je to zřejmě nejtěžší rozhodnutí v mém profesním životě. Moje srdce tlouklo tolik let pro DTM." Ekström přiznal, že touha trávit více času se svoji rodinou byla hlavním motorem rozhodnutí, nikoliv pokles zájmu o DTM, jehož budoucnost je po odchodu Mercedesu nejistá.
"Ani vteřinu jsem neuvažoval o tom, že bych přestal závodit. Ale také jsem cítil, že bych chtěl trávit více času doma se svoji rodinou," říká Mattias, který očekává nárůst podpory ze strany Audi v rallycrossu a dodává: "Stavíme nová auta. Nikdy jsem nebyl v žádném projektu tak hluboce zapojen, protože mám v týmu několik rolí."
My dodejme, že Ekström patřil vždy mezi výrazné postavy paddocku DTM. V cestovních vozech Audi jezdil 17 let, odjel 193 závodů a z nich vytěžil 23 vítězství a 2 mistrovské tituly. Tím se stal nejúspěšnějším jezdcem Audi v historii DTM. Mattias jel v DTM poprvé v roce 2001 ve voze Audi TT v tehdy ještě soukromém týmu ABT Sportsline. Od roku 2004 byl pak stálým členem továrního týmu Audi. Jeho nástupcem u Audi bude 26 letý Robin Frijns.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?