Dvojnásobný mistr DTM se rozhodl s okamžitou platností stáhnout z německého mistrovství cestovních vozů. Švéd se bude soustředit už pouze na rallycross. 39 letý jezdec vyhrál v DTM tituly v roce 2004 a 2007. V roce 2016 se stal šampionem rallycrossu.
Přitom v zimě se hodně spekulovalo o budoucnosti ekströmova týmu v rallycrossu, když se rozhodl prodat svoje vozy Audi S1. Také týmoví kolegové, Toomas Heikkinen a Reinis Nitiss, z jeho týmu odešli. Během týdne ale Mattias Ekström oznámil, že po pěti letech kombinování DTM a RX se bude soustředit pouze na rallycross.
"Poměrně brzy během loňského roku jsem se rozhodl, že v roce 2018 už pojedu jenom jeden šampionát. Bojoval jsem v DTM vloni o titul, ale nevyšlo to. Druhé místo ale není špatné. Když jsem odjížděl z Hockenheimu, tak jsem si řekl, že se určitě vrátím zpět. To byla moje okamžitá reakce - chtěl jsem pokračovat v DTM.
Jenže jak plynuly týdny a měsíce, tak jsem začal uvažovat o tom, co chci dělat jako jezdec. Je mi jasné, že už nemám před sebou 20 let závodění. Hodně jsem o tom mluvil s přáteli, rodinou a šéfem Audi pro motorsport, Dieterem Gassem. Z nich vyplynulo, že se rozloučím s DTM a budu se soustředit na rallycross.
Je to zřejmě nejtěžší rozhodnutí v mém profesním životě. Moje srdce tlouklo tolik let pro DTM." Ekström přiznal, že touha trávit více času se svoji rodinou byla hlavním motorem rozhodnutí, nikoliv pokles zájmu o DTM, jehož budoucnost je po odchodu Mercedesu nejistá.
"Ani vteřinu jsem neuvažoval o tom, že bych přestal závodit. Ale také jsem cítil, že bych chtěl trávit více času doma se svoji rodinou," říká Mattias, který očekává nárůst podpory ze strany Audi v rallycrossu a dodává: "Stavíme nová auta. Nikdy jsem nebyl v žádném projektu tak hluboce zapojen, protože mám v týmu několik rolí."
My dodejme, že Ekström patřil vždy mezi výrazné postavy paddocku DTM. V cestovních vozech Audi jezdil 17 let, odjel 193 závodů a z nich vytěžil 23 vítězství a 2 mistrovské tituly. Tím se stal nejúspěšnějším jezdcem Audi v historii DTM. Mattias jel v DTM poprvé v roce 2001 ve voze Audi TT v tehdy ještě soukromém týmu ABT Sportsline. Od roku 2004 byl pak stálým členem továrního týmu Audi. Jeho nástupcem u Audi bude 26 letý Robin Frijns.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.