Dvojnásobný mistr DTM se rozhodl s okamžitou platností stáhnout z německého mistrovství cestovních vozů. Švéd se bude soustředit už pouze na rallycross. 39 letý jezdec vyhrál v DTM tituly v roce 2004 a 2007. V roce 2016 se stal šampionem rallycrossu.
Přitom v zimě se hodně spekulovalo o budoucnosti ekströmova týmu v rallycrossu, když se rozhodl prodat svoje vozy Audi S1. Také týmoví kolegové, Toomas Heikkinen a Reinis Nitiss, z jeho týmu odešli. Během týdne ale Mattias Ekström oznámil, že po pěti letech kombinování DTM a RX se bude soustředit pouze na rallycross.
"Poměrně brzy během loňského roku jsem se rozhodl, že v roce 2018 už pojedu jenom jeden šampionát. Bojoval jsem v DTM vloni o titul, ale nevyšlo to. Druhé místo ale není špatné. Když jsem odjížděl z Hockenheimu, tak jsem si řekl, že se určitě vrátím zpět. To byla moje okamžitá reakce - chtěl jsem pokračovat v DTM.
Jenže jak plynuly týdny a měsíce, tak jsem začal uvažovat o tom, co chci dělat jako jezdec. Je mi jasné, že už nemám před sebou 20 let závodění. Hodně jsem o tom mluvil s přáteli, rodinou a šéfem Audi pro motorsport, Dieterem Gassem. Z nich vyplynulo, že se rozloučím s DTM a budu se soustředit na rallycross.
Je to zřejmě nejtěžší rozhodnutí v mém profesním životě. Moje srdce tlouklo tolik let pro DTM." Ekström přiznal, že touha trávit více času se svoji rodinou byla hlavním motorem rozhodnutí, nikoliv pokles zájmu o DTM, jehož budoucnost je po odchodu Mercedesu nejistá.
"Ani vteřinu jsem neuvažoval o tom, že bych přestal závodit. Ale také jsem cítil, že bych chtěl trávit více času doma se svoji rodinou," říká Mattias, který očekává nárůst podpory ze strany Audi v rallycrossu a dodává: "Stavíme nová auta. Nikdy jsem nebyl v žádném projektu tak hluboce zapojen, protože mám v týmu několik rolí."
My dodejme, že Ekström patřil vždy mezi výrazné postavy paddocku DTM. V cestovních vozech Audi jezdil 17 let, odjel 193 závodů a z nich vytěžil 23 vítězství a 2 mistrovské tituly. Tím se stal nejúspěšnějším jezdcem Audi v historii DTM. Mattias jel v DTM poprvé v roce 2001 ve voze Audi TT v tehdy ještě soukromém týmu ABT Sportsline. Od roku 2004 byl pak stálým členem továrního týmu Audi. Jeho nástupcem u Audi bude 26 letý Robin Frijns.
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.