Dvojnásobný mistr DTM se rozhodl s okamžitou platností stáhnout z německého mistrovství cestovních vozů. Švéd se bude soustředit už pouze na rallycross. 39 letý jezdec vyhrál v DTM tituly v roce 2004 a 2007. V roce 2016 se stal šampionem rallycrossu.
Přitom v zimě se hodně spekulovalo o budoucnosti ekströmova týmu v rallycrossu, když se rozhodl prodat svoje vozy Audi S1. Také týmoví kolegové, Toomas Heikkinen a Reinis Nitiss, z jeho týmu odešli. Během týdne ale Mattias Ekström oznámil, že po pěti letech kombinování DTM a RX se bude soustředit pouze na rallycross.
"Poměrně brzy během loňského roku jsem se rozhodl, že v roce 2018 už pojedu jenom jeden šampionát. Bojoval jsem v DTM vloni o titul, ale nevyšlo to. Druhé místo ale není špatné. Když jsem odjížděl z Hockenheimu, tak jsem si řekl, že se určitě vrátím zpět. To byla moje okamžitá reakce - chtěl jsem pokračovat v DTM.
Jenže jak plynuly týdny a měsíce, tak jsem začal uvažovat o tom, co chci dělat jako jezdec. Je mi jasné, že už nemám před sebou 20 let závodění. Hodně jsem o tom mluvil s přáteli, rodinou a šéfem Audi pro motorsport, Dieterem Gassem. Z nich vyplynulo, že se rozloučím s DTM a budu se soustředit na rallycross.
Je to zřejmě nejtěžší rozhodnutí v mém profesním životě. Moje srdce tlouklo tolik let pro DTM." Ekström přiznal, že touha trávit více času se svoji rodinou byla hlavním motorem rozhodnutí, nikoliv pokles zájmu o DTM, jehož budoucnost je po odchodu Mercedesu nejistá.
"Ani vteřinu jsem neuvažoval o tom, že bych přestal závodit. Ale také jsem cítil, že bych chtěl trávit více času doma se svoji rodinou," říká Mattias, který očekává nárůst podpory ze strany Audi v rallycrossu a dodává: "Stavíme nová auta. Nikdy jsem nebyl v žádném projektu tak hluboce zapojen, protože mám v týmu několik rolí."
My dodejme, že Ekström patřil vždy mezi výrazné postavy paddocku DTM. V cestovních vozech Audi jezdil 17 let, odjel 193 závodů a z nich vytěžil 23 vítězství a 2 mistrovské tituly. Tím se stal nejúspěšnějším jezdcem Audi v historii DTM. Mattias jel v DTM poprvé v roce 2001 ve voze Audi TT v tehdy ještě soukromém týmu ABT Sportsline. Od roku 2004 byl pak stálým členem továrního týmu Audi. Jeho nástupcem u Audi bude 26 letý Robin Frijns.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.