Legenda DTM, Mattias Ekström, končí kariéru v této sérii

Ekström byl na trati vždy tvrdým soupeřem
Ekström byl na trati vždy tvrdým soupeřem, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
-haj , iMotorSport.cz 2. února 2018 23:24
Sdílej:

Dvojnásobný mistr DTM se rozhodl s okamžitou platností stáhnout z německého mistrovství cestovních vozů. Švéd se bude soustředit už pouze na rallycross. 39 letý jezdec vyhrál v DTM tituly v roce 2004 a 2007. V roce 2016 se stal šampionem rallycrossu.

Přitom v zimě se hodně spekulovalo o budoucnosti ekströmova týmu v rallycrossu, když se rozhodl prodat svoje vozy Audi S1. Také týmoví kolegové, Toomas Heikkinen a Reinis Nitiss, z jeho týmu odešli. Během týdne ale Mattias Ekström oznámil, že po pěti letech kombinování DTM a RX se bude soustředit pouze na rallycross.

"Poměrně brzy během loňského roku jsem se rozhodl, že v roce 2018 už pojedu jenom jeden šampionát. Bojoval jsem v DTM vloni o titul, ale nevyšlo to. Druhé místo ale není špatné. Když jsem odjížděl z Hockenheimu, tak jsem si řekl, že se určitě vrátím zpět. To byla moje okamžitá reakce - chtěl jsem pokračovat v DTM.

Jenže jak plynuly týdny a měsíce, tak jsem začal uvažovat o tom, co chci dělat jako jezdec. Je mi jasné, že už nemám před sebou 20 let závodění. Hodně jsem o tom mluvil s přáteli, rodinou a šéfem Audi pro motorsport, Dieterem Gassem. Z nich vyplynulo, že se rozloučím s DTM a budu se soustředit na rallycross. 

Je to zřejmě nejtěžší rozhodnutí v mém profesním životě. Moje srdce tlouklo tolik let pro DTM." Ekström přiznal, že touha trávit více času se svoji rodinou byla hlavním motorem rozhodnutí, nikoliv pokles zájmu o DTM, jehož budoucnost je po odchodu Mercedesu nejistá.

"Ani vteřinu jsem neuvažoval o tom, že bych přestal závodit. Ale také jsem cítil, že bych chtěl trávit více času doma se svoji rodinou," říká Mattias, který očekává nárůst podpory ze strany Audi v rallycrossu a dodává: "Stavíme nová auta. Nikdy jsem nebyl v žádném projektu tak hluboce zapojen, protože mám v týmu několik rolí." 

My dodejme, že Ekström patřil vždy mezi výrazné postavy paddocku DTM. V cestovních vozech Audi jezdil 17 let, odjel 193 závodů a z nich vytěžil 23 vítězství a 2 mistrovské tituly. Tím se stal nejúspěšnějším jezdcem Audi v historii DTM. Mattias jel v DTM poprvé v roce 2001 ve voze Audi TT v tehdy ještě soukromém týmu ABT Sportsline. Od roku 2004 byl pak stálým členem továrního týmu Audi. Jeho nástupcem u Audi bude 26 letý Robin Frijns. 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.