Šéf Mercedesu pro DTM, Ulrich Fritz, vyloučil, že po odchodu stuttgartské značky nasadí její vozy soukromé týmy.
S oznámením svého odchodu z DTM Mercedes všechny účastníky šampionátu a diváky překvapil. Mercedes odejde na konci sezony 2018, program v DTM nahradí Formuli E. Po odchodu továrního týmu navíc nebudou vozy s trojcípou hvězdou nasazeny privátními týmy, alespoň si to myslí Ulrich Fritz, šéf Mercedesu pro DTM.
"V principu lze tato auta nasadit v jakékoliv formě," přiznává Fritz. Jenže provozovat takto komplexní vozy v privátním týmu bylo velmi obtížné: "Aktuální koncept DTM nebo japonských GT neumožňuje, aby auta byla rozumně nasazována privátními týmy."
Navíc je potřeba vzít v úvahu plány na expanzi. Pozitivní signály konečně možné realizace spolupráce mezi DTM a japonskými GT však na rozhodnutí Mercedesu nic nemění: "Rozhodnutí Mercedesu již padlo," říká striktně Ulrich.
"Proto nevěřím, že by tato auta mohla ještě [po odchodu Mercedesu] v nějaké podobě jezdit. My chceme ale teď závodit ještě jednu skvělou sezonu. Navíc jsme zatím u všech jednání o budoucnosti DTM - není zde zřejmě žádný další tým, který by měl tolik zkušeností s DTM jako my. Dále bojujeme za budoucnost DTM, protože věříme, že to je skvělá série," zakončil Fritz.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.