Jak by mohl vypadat život Mattiase Ekströma pokonci jeho kariéry v DTM? Dle svých slov nemá motorsportu stále dost: "Já žiji pro sport!"
Jedna z největších otázek zimní pauzy je, jestli i v příští sezoně uvidíme Švéda Mattiase Ekströma v DTM nebo ne. To je otázka, kterou může zodpovědět asi jen sám Švéd. Faktem je, že vicemistr sezony 2017 má pro rok 2018 platnou smlouvu. Otázkou ale je, jestli ji dodrží. Sportovní šéf Audi, Dieter Gass, v to jednoznačně doufá. "Mattias má smlouvu pro příští rok a já si přeji, aby ji naplnil."
V roce 2017 měl pilot dost nabitý program. Jel totiž dva šampionáty - DTM a také se svým týmem MS v rallycrossu (WRX). V obou disciplínách 39letý pilot bojoval o titul. V obou ale nakonec skončil druhý. Příští rok mu bude už 40 let a sám přiznává, že některé věci pro něj už nejsou tak lehké jako před deseti lety. Aktuálně si prý nedokáže představit, že by závodil ještě v 50 letech.
"Možná, že přijedu domů a budu totálně unavený, odpočinu si a pak si řeknu: 'Pojď, ještě dáme 10 let!' Momentálně je pro mě tato myšlenka těžká, ale to se může rychle změnit," říká dvojnásobný mistr DTM a loňský vítěz WRX. Na druhou stranu, jednou konec přijít musí. Jak ale bude vypadat život Mattiase Ekströma po skončení profesionální závodní kariéry? Přestane se pak kompletně věnovat motorsportu?
"Šance, že začnu dělat něco jiného, je relativně malá. Asi si udělám menší pauzu a budu hrát více tennis, protože to jsem poslední dobou dělal až moc málo. Ale pak? Nic jiného neumím, kdybych měl být upřímný. Vím relativně dobře, jak funguje motorsport," říká Švéd.
Jeho další prací je šéfovat svému týmu v rallycrossu. Práce mimo kokpit jej, zdá se, také baví. "Před závodem rallycrossu ve Francii jsme byli testovat a si ten test rozdělil s Nicem Müllerem. Tehdy jsem pro něj byl dva dny hobby závodním inženýrem a musím říct, že mě to opravdu bavilo. Tehdy jsem si všiml, že motorsport mimo kokpit také může být zábavný," pokračuje pilot týmu Abt v DTM.
Jeho vášeň pro motorsport je tak velká, že si vůbec nedokáže představit, že by dělal něco jiného. "Tak hodně žiji pro sport, že dokáži stát a fandit. Samotného mě to překvapilo." Až ale nadejde čas a bude se muset jednou s DTM rozloučit, tak by to chtěl udělat v patřičném stylu, což je svým fanouškům dlužný. "Pěknou kariéru by měl člověk také ukončit určitým stylem. Že bych jen seděl doma, nic neříkal a najednou nebyl na startovní listině, to nechcete zažít."
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.