Jak by mohl vypadat život Mattiase Ekströma pokonci jeho kariéry v DTM? Dle svých slov nemá motorsportu stále dost: "Já žiji pro sport!"
Jedna z největších otázek zimní pauzy je, jestli i v příští sezoně uvidíme Švéda Mattiase Ekströma v DTM nebo ne. To je otázka, kterou může zodpovědět asi jen sám Švéd. Faktem je, že vicemistr sezony 2017 má pro rok 2018 platnou smlouvu. Otázkou ale je, jestli ji dodrží. Sportovní šéf Audi, Dieter Gass, v to jednoznačně doufá. "Mattias má smlouvu pro příští rok a já si přeji, aby ji naplnil."
V roce 2017 měl pilot dost nabitý program. Jel totiž dva šampionáty - DTM a také se svým týmem MS v rallycrossu (WRX). V obou disciplínách 39letý pilot bojoval o titul. V obou ale nakonec skončil druhý. Příští rok mu bude už 40 let a sám přiznává, že některé věci pro něj už nejsou tak lehké jako před deseti lety. Aktuálně si prý nedokáže představit, že by závodil ještě v 50 letech.
"Možná, že přijedu domů a budu totálně unavený, odpočinu si a pak si řeknu: 'Pojď, ještě dáme 10 let!' Momentálně je pro mě tato myšlenka těžká, ale to se může rychle změnit," říká dvojnásobný mistr DTM a loňský vítěz WRX. Na druhou stranu, jednou konec přijít musí. Jak ale bude vypadat život Mattiase Ekströma po skončení profesionální závodní kariéry? Přestane se pak kompletně věnovat motorsportu?
"Šance, že začnu dělat něco jiného, je relativně malá. Asi si udělám menší pauzu a budu hrát více tennis, protože to jsem poslední dobou dělal až moc málo. Ale pak? Nic jiného neumím, kdybych měl být upřímný. Vím relativně dobře, jak funguje motorsport," říká Švéd.
Jeho další prací je šéfovat svému týmu v rallycrossu. Práce mimo kokpit jej, zdá se, také baví. "Před závodem rallycrossu ve Francii jsme byli testovat a si ten test rozdělil s Nicem Müllerem. Tehdy jsem pro něj byl dva dny hobby závodním inženýrem a musím říct, že mě to opravdu bavilo. Tehdy jsem si všiml, že motorsport mimo kokpit také může být zábavný," pokračuje pilot týmu Abt v DTM.
Jeho vášeň pro motorsport je tak velká, že si vůbec nedokáže představit, že by dělal něco jiného. "Tak hodně žiji pro sport, že dokáži stát a fandit. Samotného mě to překvapilo." Až ale nadejde čas a bude se muset jednou s DTM rozloučit, tak by to chtěl udělat v patřičném stylu, což je svým fanouškům dlužný. "Pěknou kariéru by měl člověk také ukončit určitým stylem. Že bych jen seděl doma, nic neříkal a najednou nebyl na startovní listině, to nechcete zažít."
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?