Zůstane Ekström v DTM? Co jiného by dělal? "Nic jiného neumím"

Mattias Ekström se letos stal vicemistrem
Mattias Ekström se letos stal vicemistrem, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
-haj , iMotorSport.cz 18. listopadu 2017 20:42
Sdílej:

Jak by mohl vypadat život Mattiase Ekströma pokonci jeho kariéry v DTM? Dle svých slov nemá motorsportu stále dost: "Já žiji pro sport!"

Jedna z největších otázek zimní pauzy je, jestli i v příští sezoně uvidíme Švéda Mattiase Ekströma v DTM nebo ne. To je otázka, kterou může zodpovědět asi jen sám Švéd. Faktem je, že vicemistr sezony 2017 má pro rok 2018 platnou smlouvu. Otázkou ale je, jestli ji dodrží. Sportovní šéf Audi, Dieter Gass, v to jednoznačně doufá. "Mattias má smlouvu pro příští rok a já si přeji, aby ji naplnil."

V roce 2017 měl pilot dost nabitý program. Jel totiž dva šampionáty - DTM a také se svým týmem MS v rallycrossu (WRX). V obou disciplínách 39letý pilot bojoval o titul. V obou ale nakonec skončil druhý. Příští rok mu bude už 40 let a sám přiznává, že některé věci pro něj už nejsou tak lehké jako před deseti lety. Aktuálně si prý nedokáže představit, že by závodil ještě v 50 letech. 

"Možná, že přijedu domů a budu totálně unavený, odpočinu si a pak si řeknu: 'Pojď, ještě dáme 10 let!' Momentálně je pro mě tato myšlenka těžká, ale to se může rychle změnit," říká dvojnásobný mistr DTM a loňský vítěz WRX. Na druhou stranu, jednou konec přijít musí. Jak ale bude vypadat život Mattiase Ekströma po skončení profesionální závodní kariéry? Přestane se pak kompletně věnovat motorsportu? 

"Šance, že začnu dělat něco jiného, je relativně malá. Asi si udělám menší pauzu a budu hrát více tennis, protože to jsem poslední dobou dělal až moc málo. Ale pak? Nic jiného neumím, kdybych měl být upřímný. Vím relativně dobře, jak funguje motorsport," říká Švéd.

Jeho další prací je šéfovat svému týmu v rallycrossu. Práce mimo kokpit jej, zdá se, také baví. "Před závodem rallycrossu ve Francii jsme byli testovat a si ten test rozdělil s Nicem Müllerem. Tehdy jsem pro něj byl dva dny hobby závodním inženýrem a musím říct, že mě to opravdu bavilo. Tehdy jsem si všiml, že motorsport mimo kokpit také může být zábavný," pokračuje pilot týmu Abt v DTM. 

Jeho vášeň pro motorsport je tak velká, že si vůbec nedokáže představit, že by dělal něco jiného. "Tak hodně žiji pro sport, že dokáži stát a fandit. Samotného mě to překvapilo." Až ale nadejde čas a bude se muset jednou s DTM rozloučit, tak by to chtěl udělat v patřičném stylu, což je svým fanouškům dlužný. "Pěknou kariéru by měl člověk také ukončit určitým stylem. Že bych jen seděl doma, nic neříkal a najednou nebyl na startovní listině, to nechcete zažít."

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.