Jak by mohl vypadat život Mattiase Ekströma pokonci jeho kariéry v DTM? Dle svých slov nemá motorsportu stále dost: "Já žiji pro sport!"
Jedna z největších otázek zimní pauzy je, jestli i v příští sezoně uvidíme Švéda Mattiase Ekströma v DTM nebo ne. To je otázka, kterou může zodpovědět asi jen sám Švéd. Faktem je, že vicemistr sezony 2017 má pro rok 2018 platnou smlouvu. Otázkou ale je, jestli ji dodrží. Sportovní šéf Audi, Dieter Gass, v to jednoznačně doufá. "Mattias má smlouvu pro příští rok a já si přeji, aby ji naplnil."
V roce 2017 měl pilot dost nabitý program. Jel totiž dva šampionáty - DTM a také se svým týmem MS v rallycrossu (WRX). V obou disciplínách 39letý pilot bojoval o titul. V obou ale nakonec skončil druhý. Příští rok mu bude už 40 let a sám přiznává, že některé věci pro něj už nejsou tak lehké jako před deseti lety. Aktuálně si prý nedokáže představit, že by závodil ještě v 50 letech.
"Možná, že přijedu domů a budu totálně unavený, odpočinu si a pak si řeknu: 'Pojď, ještě dáme 10 let!' Momentálně je pro mě tato myšlenka těžká, ale to se může rychle změnit," říká dvojnásobný mistr DTM a loňský vítěz WRX. Na druhou stranu, jednou konec přijít musí. Jak ale bude vypadat život Mattiase Ekströma po skončení profesionální závodní kariéry? Přestane se pak kompletně věnovat motorsportu?
"Šance, že začnu dělat něco jiného, je relativně malá. Asi si udělám menší pauzu a budu hrát více tennis, protože to jsem poslední dobou dělal až moc málo. Ale pak? Nic jiného neumím, kdybych měl být upřímný. Vím relativně dobře, jak funguje motorsport," říká Švéd.
Jeho další prací je šéfovat svému týmu v rallycrossu. Práce mimo kokpit jej, zdá se, také baví. "Před závodem rallycrossu ve Francii jsme byli testovat a si ten test rozdělil s Nicem Müllerem. Tehdy jsem pro něj byl dva dny hobby závodním inženýrem a musím říct, že mě to opravdu bavilo. Tehdy jsem si všiml, že motorsport mimo kokpit také může být zábavný," pokračuje pilot týmu Abt v DTM.
Jeho vášeň pro motorsport je tak velká, že si vůbec nedokáže představit, že by dělal něco jiného. "Tak hodně žiji pro sport, že dokáži stát a fandit. Samotného mě to překvapilo." Až ale nadejde čas a bude se muset jednou s DTM rozloučit, tak by to chtěl udělat v patřičném stylu, což je svým fanouškům dlužný. "Pěknou kariéru by měl člověk také ukončit určitým stylem. Že bych jen seděl doma, nic neříkal a najednou nebyl na startovní listině, to nechcete zažít."
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?