Nový šampión Rast: Test F1 by byl mega cool a skvělou zkušeností

René Rast za volantem Audi RS5 DTM
René Rast za volantem Audi RS5 DTM, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
-haj , iMotorSport.cz 4. listopadu 2017 17:06
Sdílej:

Novopečený šampion DTM, René Rast, by si po úspěchu v DTM rád splnil svůj další sen, který by byl test s monopostem Formule 1. "Bylo by to mega cool!"

Jak všichni víme, René Rast si svými dobrými výkony v průběhu letošní sezony vyjel mistrovský titul v Deutsche Tourenwagen Masters. Teď by si 30letý jezdec rád ale splnil svůj další velký sen. "Snem každého závodního jezdce je jednou si vyzkoušet auto Formule 1. Je to už dlouho také mým snem," říká německý pilot pro 'Motorsport-Total.com'.

Rast je ale realistou a uvědomuje si, že místo v F1 je mimo dosah. Jeho cílem pro příští rok tak je obhajoba svého titulu, což je mistrovský kousek, který se naposledy povedl v roce 2009 Timu Scheiderovi. Formule 1 by jej ale samozřejmě zajímala "jen proto, abych se dozvěděl, jak se takové auto řídí. Ale ne s pozadím, že bych říkal: 'Chci testovat F1, abych ukázal, že můžu jezdit v F1'." 

Jen sen ale není nesplnitelný - někdejší šampióni DTM, Marco Wittmann, Pascal Wehrlein anebo Paul di Resta dostali odměnou za svoje úspěchy možnost testu v F1. Wehrlein pak v F1 skončil a dnes závodí za švýcarský tým Sauber. Paul di Resta se v F1 také na několik let dokázal uchytit, aktuálně je testovacím a rezervním pilotem Williamsu. Rast by si ale monopost F1 chtěl vyzkoušet jak se říká "just for fun". "Abych viděl, jak rychle to jezdí a jaký je to pocit. Víc bych opravdu nepotřeboval. Bylo by to mega cool a skvělou zkušeností, ale není to povinnost."

Pokud by to nemělo vyjít za doby jeho aktivní kariéry, ta by si Rast svůj sen rád pak splnil sám. "Jednou tu věc budu s jistotou pilotovat. Když se budu deset let dále dívat a přestanu s motorsportem, tak si řeknu: 'Chci pilotovat auto z toho roku'! Pak si ho na jeden den prostě pronajmu, to dnes už jde. Pak bych získal tyto zkušenosti. Ale mým cílem není jezdit příští rok v F1," zakončil Rast.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?