Novopečený šampion DTM, René Rast, by si po úspěchu v DTM rád splnil svůj další sen, který by byl test s monopostem Formule 1. "Bylo by to mega cool!"
Jak všichni víme, René Rast si svými dobrými výkony v průběhu letošní sezony vyjel mistrovský titul v Deutsche Tourenwagen Masters. Teď by si 30letý jezdec rád ale splnil svůj další velký sen. "Snem každého závodního jezdce je jednou si vyzkoušet auto Formule 1. Je to už dlouho také mým snem," říká německý pilot pro 'Motorsport-Total.com'.
Rast je ale realistou a uvědomuje si, že místo v F1 je mimo dosah. Jeho cílem pro příští rok tak je obhajoba svého titulu, což je mistrovský kousek, který se naposledy povedl v roce 2009 Timu Scheiderovi. Formule 1 by jej ale samozřejmě zajímala "jen proto, abych se dozvěděl, jak se takové auto řídí. Ale ne s pozadím, že bych říkal: 'Chci testovat F1, abych ukázal, že můžu jezdit v F1'."
Jen sen ale není nesplnitelný - někdejší šampióni DTM, Marco Wittmann, Pascal Wehrlein anebo Paul di Resta dostali odměnou za svoje úspěchy možnost testu v F1. Wehrlein pak v F1 skončil a dnes závodí za švýcarský tým Sauber. Paul di Resta se v F1 také na několik let dokázal uchytit, aktuálně je testovacím a rezervním pilotem Williamsu. Rast by si ale monopost F1 chtěl vyzkoušet jak se říká "just for fun". "Abych viděl, jak rychle to jezdí a jaký je to pocit. Víc bych opravdu nepotřeboval. Bylo by to mega cool a skvělou zkušeností, ale není to povinnost."
Pokud by to nemělo vyjít za doby jeho aktivní kariéry, ta by si Rast svůj sen rád pak splnil sám. "Jednou tu věc budu s jistotou pilotovat. Když se budu deset let dále dívat a přestanu s motorsportem, tak si řeknu: 'Chci pilotovat auto z toho roku'! Pak si ho na jeden den prostě pronajmu, to dnes už jde. Pak bych získal tyto zkušenosti. Ale mým cílem není jezdit příští rok v F1," zakončil Rast.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.