Novopečený šampion DTM, René Rast, by si po úspěchu v DTM rád splnil svůj další sen, který by byl test s monopostem Formule 1. "Bylo by to mega cool!"
Jak všichni víme, René Rast si svými dobrými výkony v průběhu letošní sezony vyjel mistrovský titul v Deutsche Tourenwagen Masters. Teď by si 30letý jezdec rád ale splnil svůj další velký sen. "Snem každého závodního jezdce je jednou si vyzkoušet auto Formule 1. Je to už dlouho také mým snem," říká německý pilot pro 'Motorsport-Total.com'.
Rast je ale realistou a uvědomuje si, že místo v F1 je mimo dosah. Jeho cílem pro příští rok tak je obhajoba svého titulu, což je mistrovský kousek, který se naposledy povedl v roce 2009 Timu Scheiderovi. Formule 1 by jej ale samozřejmě zajímala "jen proto, abych se dozvěděl, jak se takové auto řídí. Ale ne s pozadím, že bych říkal: 'Chci testovat F1, abych ukázal, že můžu jezdit v F1'."
Jen sen ale není nesplnitelný - někdejší šampióni DTM, Marco Wittmann, Pascal Wehrlein anebo Paul di Resta dostali odměnou za svoje úspěchy možnost testu v F1. Wehrlein pak v F1 skončil a dnes závodí za švýcarský tým Sauber. Paul di Resta se v F1 také na několik let dokázal uchytit, aktuálně je testovacím a rezervním pilotem Williamsu. Rast by si ale monopost F1 chtěl vyzkoušet jak se říká "just for fun". "Abych viděl, jak rychle to jezdí a jaký je to pocit. Víc bych opravdu nepotřeboval. Bylo by to mega cool a skvělou zkušeností, ale není to povinnost."
Pokud by to nemělo vyjít za doby jeho aktivní kariéry, ta by si Rast svůj sen rád pak splnil sám. "Jednou tu věc budu s jistotou pilotovat. Když se budu deset let dále dívat a přestanu s motorsportem, tak si řeknu: 'Chci pilotovat auto z toho roku'! Pak si ho na jeden den prostě pronajmu, to dnes už jde. Pak bych získal tyto zkušenosti. Ale mým cílem není jezdit příští rok v F1," zakončil Rast.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?