Nový šampión Rast: Test F1 by byl mega cool a skvělou zkušeností

René Rast za volantem Audi RS5 DTM
René Rast za volantem Audi RS5 DTM, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
-haj , iMotorSport.cz 4. listopadu 2017 17:06
Sdílej:

Novopečený šampion DTM, René Rast, by si po úspěchu v DTM rád splnil svůj další sen, který by byl test s monopostem Formule 1. "Bylo by to mega cool!"

Jak všichni víme, René Rast si svými dobrými výkony v průběhu letošní sezony vyjel mistrovský titul v Deutsche Tourenwagen Masters. Teď by si 30letý jezdec rád ale splnil svůj další velký sen. "Snem každého závodního jezdce je jednou si vyzkoušet auto Formule 1. Je to už dlouho také mým snem," říká německý pilot pro 'Motorsport-Total.com'.

Rast je ale realistou a uvědomuje si, že místo v F1 je mimo dosah. Jeho cílem pro příští rok tak je obhajoba svého titulu, což je mistrovský kousek, který se naposledy povedl v roce 2009 Timu Scheiderovi. Formule 1 by jej ale samozřejmě zajímala "jen proto, abych se dozvěděl, jak se takové auto řídí. Ale ne s pozadím, že bych říkal: 'Chci testovat F1, abych ukázal, že můžu jezdit v F1'." 

Jen sen ale není nesplnitelný - někdejší šampióni DTM, Marco Wittmann, Pascal Wehrlein anebo Paul di Resta dostali odměnou za svoje úspěchy možnost testu v F1. Wehrlein pak v F1 skončil a dnes závodí za švýcarský tým Sauber. Paul di Resta se v F1 také na několik let dokázal uchytit, aktuálně je testovacím a rezervním pilotem Williamsu. Rast by si ale monopost F1 chtěl vyzkoušet jak se říká "just for fun". "Abych viděl, jak rychle to jezdí a jaký je to pocit. Víc bych opravdu nepotřeboval. Bylo by to mega cool a skvělou zkušeností, ale není to povinnost."

Pokud by to nemělo vyjít za doby jeho aktivní kariéry, ta by si Rast svůj sen rád pak splnil sám. "Jednou tu věc budu s jistotou pilotovat. Když se budu deset let dále dívat a přestanu s motorsportem, tak si řeknu: 'Chci pilotovat auto z toho roku'! Pak si ho na jeden den prostě pronajmu, to dnes už jde. Pak bych získal tyto zkušenosti. Ale mým cílem není jezdit příští rok v F1," zakončil Rast.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.