René Rast dokázal sebrat letošní titul svým značkovým kolegům! O titul mistra DTM bojoval s Mattiasem Ekströmem, Jamie Greenem a Mikem Rockenfellerem. Rast projel cílem na druhém místě, tři vteřiny za Marco Wittmannem.
Celkově vyhrál titul o 3 body před Mattiasem Ekströmem, Jamie Green zaostal o 6 bodů a Mike Rockenfeller o 12 bodů. Rast byl mnohými před závodem pasován do role favorita, protože dokázal svoji Audi RS5 týmu Rosberg dostat do první řady. Ekström a Green se propadli z důvodu penalizací.
Závod René Rasta však nebyl zrovna jednoduchý, hned v první zatáčce jej vystrčil mimo trať Lucas Auer s Mercedesem. Rast se propadl na 5. místo. V pátém kole se dokázal René dostat před Mercedes Roberta Wickense. O čtyři kola později dojel a předjel Lucase Auera na dalším Mercedesu. Na vedoucí dvojici BMW - vítěze kvalifikace Blomqvista a Wittmanna - se dotáhl v době, když Wittmann uhnul do boxů.
Blomqvist zajel ke svým mechanikům o tři kola později, a tak se Rast dostal do čela závodu. Audi se rozhodlo nechat všechny čtyři uchazeče o titul na trati hodně dlouho, takže všichni čtyři jezdci stavěli až hluboce ve druhé polovině závodu.
Na nové sadě gum dokázal Wittmann jezdit o několik desetin rychlejší kola než Rast. Takže po zastávce se jezdec Audi vrátil několik sekund za BMW. Na výjezdu z boxů to navíc vypadalo, že by se před něj mohli dostat Blomqvist a Wickens, kteří spolu sváděli souboj. Ale zmíněná dvojice si spíše hleděla vlastního souboje a navíc Wickens vystrčil Blomqvista ve vlásence mimo trať.
Za to si vysloužil penalizaci průjezdu boxem, jezdec BMW musel na následky poškození odstoupit ze závodu. Další krizový moment pro Rasta přišel, když se v zatáčce 2 pokusil předjet Bruno Spenglera, který zastavoval enormně pozdě. Došlo ke kontaktu obou vozů, René se před Bruna dostal až na rovince před vlásenkou.
Rast pak sice Wittmanna stahoval, ale jeho titul závisel na tom, jak rychle a jak moc se dokáží Ekström a Green probojovat před jezdce, kteří stavěli u mechaniků dřív. Ekström v úvodu závodu narazil do zádi auta Greena, Brit tak začínal z posledního místa. Jenže Jamie se dokázal vrátit zpět a před zastávkami předjel také Ekströma.
Třetí místo vyjel Mike Rockenfeller, nejlepší Mercedes byl čtvrtý v rukou Garyho Paffetta. Skvělou stíhací jízdu dotáhl až na páté místo Jamie Green, když v posledním kole předjel Maxima Martina. Ale ani to mu na titul nestačilo. Sedmý byl Augusto Farfus před Mattiasem Ekströmem, poslední body získaly Mercedesy v rukou Mortary a Auera.
VÝSLEDKY NEDĚLNÍHO ZÁVODU: ZDE
KOMPLETNÍ VÝSLEDKY DTM 2017: ZDE
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.