René Rast dokázal sebrat letošní titul svým značkovým kolegům! O titul mistra DTM bojoval s Mattiasem Ekströmem, Jamie Greenem a Mikem Rockenfellerem. Rast projel cílem na druhém místě, tři vteřiny za Marco Wittmannem.
Celkově vyhrál titul o 3 body před Mattiasem Ekströmem, Jamie Green zaostal o 6 bodů a Mike Rockenfeller o 12 bodů. Rast byl mnohými před závodem pasován do role favorita, protože dokázal svoji Audi RS5 týmu Rosberg dostat do první řady. Ekström a Green se propadli z důvodu penalizací.
Závod René Rasta však nebyl zrovna jednoduchý, hned v první zatáčce jej vystrčil mimo trať Lucas Auer s Mercedesem. Rast se propadl na 5. místo. V pátém kole se dokázal René dostat před Mercedes Roberta Wickense. O čtyři kola později dojel a předjel Lucase Auera na dalším Mercedesu. Na vedoucí dvojici BMW - vítěze kvalifikace Blomqvista a Wittmanna - se dotáhl v době, když Wittmann uhnul do boxů.
Blomqvist zajel ke svým mechanikům o tři kola později, a tak se Rast dostal do čela závodu. Audi se rozhodlo nechat všechny čtyři uchazeče o titul na trati hodně dlouho, takže všichni čtyři jezdci stavěli až hluboce ve druhé polovině závodu.
Na nové sadě gum dokázal Wittmann jezdit o několik desetin rychlejší kola než Rast. Takže po zastávce se jezdec Audi vrátil několik sekund za BMW. Na výjezdu z boxů to navíc vypadalo, že by se před něj mohli dostat Blomqvist a Wickens, kteří spolu sváděli souboj. Ale zmíněná dvojice si spíše hleděla vlastního souboje a navíc Wickens vystrčil Blomqvista ve vlásence mimo trať.
Za to si vysloužil penalizaci průjezdu boxem, jezdec BMW musel na následky poškození odstoupit ze závodu. Další krizový moment pro Rasta přišel, když se v zatáčce 2 pokusil předjet Bruno Spenglera, který zastavoval enormně pozdě. Došlo ke kontaktu obou vozů, René se před Bruna dostal až na rovince před vlásenkou.
Rast pak sice Wittmanna stahoval, ale jeho titul závisel na tom, jak rychle a jak moc se dokáží Ekström a Green probojovat před jezdce, kteří stavěli u mechaniků dřív. Ekström v úvodu závodu narazil do zádi auta Greena, Brit tak začínal z posledního místa. Jenže Jamie se dokázal vrátit zpět a před zastávkami předjel také Ekströma.
Třetí místo vyjel Mike Rockenfeller, nejlepší Mercedes byl čtvrtý v rukou Garyho Paffetta. Skvělou stíhací jízdu dotáhl až na páté místo Jamie Green, když v posledním kole předjel Maxima Martina. Ale ani to mu na titul nestačilo. Sedmý byl Augusto Farfus před Mattiasem Ekströmem, poslední body získaly Mercedesy v rukou Mortary a Auera.
VÝSLEDKY NEDĚLNÍHO ZÁVODU: ZDE
KOMPLETNÍ VÝSLEDKY DTM 2017: ZDE
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?