René Rast dokázal sebrat letošní titul svým značkovým kolegům! O titul mistra DTM bojoval s Mattiasem Ekströmem, Jamie Greenem a Mikem Rockenfellerem. Rast projel cílem na druhém místě, tři vteřiny za Marco Wittmannem.
Celkově vyhrál titul o 3 body před Mattiasem Ekströmem, Jamie Green zaostal o 6 bodů a Mike Rockenfeller o 12 bodů. Rast byl mnohými před závodem pasován do role favorita, protože dokázal svoji Audi RS5 týmu Rosberg dostat do první řady. Ekström a Green se propadli z důvodu penalizací.
Závod René Rasta však nebyl zrovna jednoduchý, hned v první zatáčce jej vystrčil mimo trať Lucas Auer s Mercedesem. Rast se propadl na 5. místo. V pátém kole se dokázal René dostat před Mercedes Roberta Wickense. O čtyři kola později dojel a předjel Lucase Auera na dalším Mercedesu. Na vedoucí dvojici BMW - vítěze kvalifikace Blomqvista a Wittmanna - se dotáhl v době, když Wittmann uhnul do boxů.
Blomqvist zajel ke svým mechanikům o tři kola později, a tak se Rast dostal do čela závodu. Audi se rozhodlo nechat všechny čtyři uchazeče o titul na trati hodně dlouho, takže všichni čtyři jezdci stavěli až hluboce ve druhé polovině závodu.
Na nové sadě gum dokázal Wittmann jezdit o několik desetin rychlejší kola než Rast. Takže po zastávce se jezdec Audi vrátil několik sekund za BMW. Na výjezdu z boxů to navíc vypadalo, že by se před něj mohli dostat Blomqvist a Wickens, kteří spolu sváděli souboj. Ale zmíněná dvojice si spíše hleděla vlastního souboje a navíc Wickens vystrčil Blomqvista ve vlásence mimo trať.
Za to si vysloužil penalizaci průjezdu boxem, jezdec BMW musel na následky poškození odstoupit ze závodu. Další krizový moment pro Rasta přišel, když se v zatáčce 2 pokusil předjet Bruno Spenglera, který zastavoval enormně pozdě. Došlo ke kontaktu obou vozů, René se před Bruna dostal až na rovince před vlásenkou.
Rast pak sice Wittmanna stahoval, ale jeho titul závisel na tom, jak rychle a jak moc se dokáží Ekström a Green probojovat před jezdce, kteří stavěli u mechaniků dřív. Ekström v úvodu závodu narazil do zádi auta Greena, Brit tak začínal z posledního místa. Jenže Jamie se dokázal vrátit zpět a před zastávkami předjel také Ekströma.
Třetí místo vyjel Mike Rockenfeller, nejlepší Mercedes byl čtvrtý v rukou Garyho Paffetta. Skvělou stíhací jízdu dotáhl až na páté místo Jamie Green, když v posledním kole předjel Maxima Martina. Ale ani to mu na titul nestačilo. Sedmý byl Augusto Farfus před Mattiasem Ekströmem, poslední body získaly Mercedesy v rukou Mortary a Auera.
VÝSLEDKY NEDĚLNÍHO ZÁVODU: ZDE
KOMPLETNÍ VÝSLEDKY DTM 2017: ZDE
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?