René Rast dokázal sebrat letošní titul svým značkovým kolegům! O titul mistra DTM bojoval s Mattiasem Ekströmem, Jamie Greenem a Mikem Rockenfellerem. Rast projel cílem na druhém místě, tři vteřiny za Marco Wittmannem.
Celkově vyhrál titul o 3 body před Mattiasem Ekströmem, Jamie Green zaostal o 6 bodů a Mike Rockenfeller o 12 bodů. Rast byl mnohými před závodem pasován do role favorita, protože dokázal svoji Audi RS5 týmu Rosberg dostat do první řady. Ekström a Green se propadli z důvodu penalizací.
Závod René Rasta však nebyl zrovna jednoduchý, hned v první zatáčce jej vystrčil mimo trať Lucas Auer s Mercedesem. Rast se propadl na 5. místo. V pátém kole se dokázal René dostat před Mercedes Roberta Wickense. O čtyři kola později dojel a předjel Lucase Auera na dalším Mercedesu. Na vedoucí dvojici BMW - vítěze kvalifikace Blomqvista a Wittmanna - se dotáhl v době, když Wittmann uhnul do boxů.
Blomqvist zajel ke svým mechanikům o tři kola později, a tak se Rast dostal do čela závodu. Audi se rozhodlo nechat všechny čtyři uchazeče o titul na trati hodně dlouho, takže všichni čtyři jezdci stavěli až hluboce ve druhé polovině závodu.
Na nové sadě gum dokázal Wittmann jezdit o několik desetin rychlejší kola než Rast. Takže po zastávce se jezdec Audi vrátil několik sekund za BMW. Na výjezdu z boxů to navíc vypadalo, že by se před něj mohli dostat Blomqvist a Wickens, kteří spolu sváděli souboj. Ale zmíněná dvojice si spíše hleděla vlastního souboje a navíc Wickens vystrčil Blomqvista ve vlásence mimo trať.
Za to si vysloužil penalizaci průjezdu boxem, jezdec BMW musel na následky poškození odstoupit ze závodu. Další krizový moment pro Rasta přišel, když se v zatáčce 2 pokusil předjet Bruno Spenglera, který zastavoval enormně pozdě. Došlo ke kontaktu obou vozů, René se před Bruna dostal až na rovince před vlásenkou.
Rast pak sice Wittmanna stahoval, ale jeho titul závisel na tom, jak rychle a jak moc se dokáží Ekström a Green probojovat před jezdce, kteří stavěli u mechaniků dřív. Ekström v úvodu závodu narazil do zádi auta Greena, Brit tak začínal z posledního místa. Jenže Jamie se dokázal vrátit zpět a před zastávkami předjel také Ekströma.
Třetí místo vyjel Mike Rockenfeller, nejlepší Mercedes byl čtvrtý v rukou Garyho Paffetta. Skvělou stíhací jízdu dotáhl až na páté místo Jamie Green, když v posledním kole předjel Maxima Martina. Ale ani to mu na titul nestačilo. Sedmý byl Augusto Farfus před Mattiasem Ekströmem, poslední body získaly Mercedesy v rukou Mortary a Auera.
VÝSLEDKY NEDĚLNÍHO ZÁVODU: ZDE
KOMPLETNÍ VÝSLEDKY DTM 2017: ZDE
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?