René Rast ve druhém závodě na rakouském Red Bull Ringu získal vítězství poté, co v konečné fázi závodu potkaly technické problémy Jamieho Greena, který jel do té doby moc pěkný závod.
Green přitom před Rastem vedl celý závod, odstup se ale začal ke konci závodu snižovat. Vypadalo to však, že si Green svoje místo udrží, pak mu ale tři kola před cílem ve druhé zatáčce zůstal zaseknutý stupeň v převodovce. Pro Audi to ale nebyla žádná pohroma, když stupně vítězů stejně kompletně obsadili ingolstadští v následující sestavě - René Rast, Mike Rockenfeller a Nico Müller. Švýcar pustil v tabulce lépe postaveného Rasta před sebe na výjezdu ze zatáčky č. 4 v posledním kole.
Na trati byl vidět safety car, když Bruno Spegler trefil Lucase Auera. Kanaďan na BMW zkoušel vybrzdit v zatáčce číslo 2 Paula di Restu, avšak nezvládl M4 DTM dostatečně zastavit a do hodin poslal Auera, který bojoval / bojuje o titul. Rakušan sice nakonec dokázal vyhrabat z kačírku svůj poškozený Mercedes a dojet s ním do boxů, ale safety car už byl na trati.
Před výjezdem safety caru měli Green s Rastem již velký náskok na Müllera, Marco Wittmanna, Rockenfellera a vedoucího muže tabulky Mattiase Ekströma. Jenže ten se rozplynul a do cíle bývalo 8 kol. Jenže jak Wittmann tak Ekström ke konci závodu bojovali s opotřebením pneumatik (Ekström stavěl na konci 1. kola). Po restartu se Wittmann propadl níž, zatímco Ekström poskočil na okamžik na páté místo. Audi se ale obsazení kompletní pětky nedočkalo, Gary Paffett totiž následně Ekströma předjel.
Možná tak Paffett zabránil velké týmové režii, protože Audi by se mohla chtít pokusit dostat Ekströma až na první místo. Místo toho na Ekströma zaútočil Wittmann, dvojice spolu lehce kolidovala v zatáčce číslo 4. Ekström ale nakonec zůstal před jezdcem BMW.
Greenovi problémy jej srazily až mimo body, Paffett tedy bral body za 4. místo, za ním projel cílem Mattias Ekström před Marco Wittmannem a Timem Glockem. Body získal také Loic Duval, který těžil z pozdní zastávky v boxech, a TOP10 uzavřely dva Mercedesy Paula di Resty a Roberta Wickense. Kdyby býval vyhrál Green, dostal by se na dostřel pouhých 8 bodů za Mattiase Ekströma. Takto drží druhou průběžnou pozici René Rast, na čelo mu chybí 21 bodů.
VÝSLEDKY NEDĚLNÍHO ZÁVODU: ZDE
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.