René Rast ve druhém závodě na rakouském Red Bull Ringu získal vítězství poté, co v konečné fázi závodu potkaly technické problémy Jamieho Greena, který jel do té doby moc pěkný závod.
Green přitom před Rastem vedl celý závod, odstup se ale začal ke konci závodu snižovat. Vypadalo to však, že si Green svoje místo udrží, pak mu ale tři kola před cílem ve druhé zatáčce zůstal zaseknutý stupeň v převodovce. Pro Audi to ale nebyla žádná pohroma, když stupně vítězů stejně kompletně obsadili ingolstadští v následující sestavě - René Rast, Mike Rockenfeller a Nico Müller. Švýcar pustil v tabulce lépe postaveného Rasta před sebe na výjezdu ze zatáčky č. 4 v posledním kole.
Na trati byl vidět safety car, když Bruno Spegler trefil Lucase Auera. Kanaďan na BMW zkoušel vybrzdit v zatáčce číslo 2 Paula di Restu, avšak nezvládl M4 DTM dostatečně zastavit a do hodin poslal Auera, který bojoval / bojuje o titul. Rakušan sice nakonec dokázal vyhrabat z kačírku svůj poškozený Mercedes a dojet s ním do boxů, ale safety car už byl na trati.
Před výjezdem safety caru měli Green s Rastem již velký náskok na Müllera, Marco Wittmanna, Rockenfellera a vedoucího muže tabulky Mattiase Ekströma. Jenže ten se rozplynul a do cíle bývalo 8 kol. Jenže jak Wittmann tak Ekström ke konci závodu bojovali s opotřebením pneumatik (Ekström stavěl na konci 1. kola). Po restartu se Wittmann propadl níž, zatímco Ekström poskočil na okamžik na páté místo. Audi se ale obsazení kompletní pětky nedočkalo, Gary Paffett totiž následně Ekströma předjel.
Možná tak Paffett zabránil velké týmové režii, protože Audi by se mohla chtít pokusit dostat Ekströma až na první místo. Místo toho na Ekströma zaútočil Wittmann, dvojice spolu lehce kolidovala v zatáčce číslo 4. Ekström ale nakonec zůstal před jezdcem BMW.
Greenovi problémy jej srazily až mimo body, Paffett tedy bral body za 4. místo, za ním projel cílem Mattias Ekström před Marco Wittmannem a Timem Glockem. Body získal také Loic Duval, který těžil z pozdní zastávky v boxech, a TOP10 uzavřely dva Mercedesy Paula di Resty a Roberta Wickense. Kdyby býval vyhrál Green, dostal by se na dostřel pouhých 8 bodů za Mattiase Ekströma. Takto drží druhou průběžnou pozici René Rast, na čelo mu chybí 21 bodů.
VÝSLEDKY NEDĚLNÍHO ZÁVODU: ZDE
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.