René Rast ve druhém závodě na rakouském Red Bull Ringu získal vítězství poté, co v konečné fázi závodu potkaly technické problémy Jamieho Greena, který jel do té doby moc pěkný závod.
Green přitom před Rastem vedl celý závod, odstup se ale začal ke konci závodu snižovat. Vypadalo to však, že si Green svoje místo udrží, pak mu ale tři kola před cílem ve druhé zatáčce zůstal zaseknutý stupeň v převodovce. Pro Audi to ale nebyla žádná pohroma, když stupně vítězů stejně kompletně obsadili ingolstadští v následující sestavě - René Rast, Mike Rockenfeller a Nico Müller. Švýcar pustil v tabulce lépe postaveného Rasta před sebe na výjezdu ze zatáčky č. 4 v posledním kole.
Na trati byl vidět safety car, když Bruno Spegler trefil Lucase Auera. Kanaďan na BMW zkoušel vybrzdit v zatáčce číslo 2 Paula di Restu, avšak nezvládl M4 DTM dostatečně zastavit a do hodin poslal Auera, který bojoval / bojuje o titul. Rakušan sice nakonec dokázal vyhrabat z kačírku svůj poškozený Mercedes a dojet s ním do boxů, ale safety car už byl na trati.
Před výjezdem safety caru měli Green s Rastem již velký náskok na Müllera, Marco Wittmanna, Rockenfellera a vedoucího muže tabulky Mattiase Ekströma. Jenže ten se rozplynul a do cíle bývalo 8 kol. Jenže jak Wittmann tak Ekström ke konci závodu bojovali s opotřebením pneumatik (Ekström stavěl na konci 1. kola). Po restartu se Wittmann propadl níž, zatímco Ekström poskočil na okamžik na páté místo. Audi se ale obsazení kompletní pětky nedočkalo, Gary Paffett totiž následně Ekströma předjel.
Možná tak Paffett zabránil velké týmové režii, protože Audi by se mohla chtít pokusit dostat Ekströma až na první místo. Místo toho na Ekströma zaútočil Wittmann, dvojice spolu lehce kolidovala v zatáčce číslo 4. Ekström ale nakonec zůstal před jezdcem BMW.
Greenovi problémy jej srazily až mimo body, Paffett tedy bral body za 4. místo, za ním projel cílem Mattias Ekström před Marco Wittmannem a Timem Glockem. Body získal také Loic Duval, který těžil z pozdní zastávky v boxech, a TOP10 uzavřely dva Mercedesy Paula di Resty a Roberta Wickense. Kdyby býval vyhrál Green, dostal by se na dostřel pouhých 8 bodů za Mattiase Ekströma. Takto drží druhou průběžnou pozici René Rast, na čelo mu chybí 21 bodů.
VÝSLEDKY NEDĚLNÍHO ZÁVODU: ZDE
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?