Mattias Ekström si v sobotu v Rakousku vyjel svoje letošní první vítězství, díky čemuž upevnil svoje průběžné vedení v šampionátu DTM. V Rakousku se přitom jede už předposlední závod sezony.
Švéd do závodu startoval z druhého místa, když vítězem kvalifikace byl jeho značkový kolega, Jamie Green. Greena přitom následoval skoro celý závod, když jej až pět kol před cílem poměrně hladce předjel na rovince před 3. zatáčkou. Ingolstadtská značka přitom na Red Bull Ringu dnes poměrně dominovala, když cílem projela formace tří speciálů RS5 DTM ve složení Mattias Ekström, Jamie Green a Nico Müller. Tento výsledek navíc přišel poté, co DTM upustilo od kontroverzního pravidla váhových handicapů.
Nejlepším ze zbytku pole byl Robert Wickens s Mercedesem, ten ale za nejlepší trojicí zaostal o přibližně čtvrt kola. Nadvláda Audi byla dokonce taková, že si čtyři kruhy mohly dovolit trochu pozměnit výsledek závodu tak, aby více nahrál Ekströmovi, který po dnešku jasně vede šampionát. Müller se napřed vůbec nebránil předjetí ze strany Ekströma ve druhém kole závodu. Pak se Nico dostal před Mattiase díky zastávce v boxech, ale opět jej bez jakýchkoliv problémů pustil.
Tou dobou byla v čele o asi 4,8 vteřiny Audi RS5 týmu Rosberg pilotovaná Jamiem Greenem. Brit zastavil o tři kola později než Švéd a po prvním kole na nových pneumatikách měl k dobru 4,6 vteřiny. Během čtyř kol ale dokázal Ekström odstup stáhnout na 1,2 vteřiny. Pak se odstup stále držel kolem 1,5 vteřiny až do doby, kdy se Green Ekströmem nechal předjet.
Čtvrté místo si připsal, jak jsme již psali, Robert Wickens, který předvedl moc pěkný závod. V prvním kole dokázal poskočit ze sedmé příčky až na čtvrtou. První stint závodu strávil tím, že odrážel útoky Marco Wittmanna na BMW M4 DTM a René Rasta na Audi RS5 DTM. Pak zajeli Wickens s Wittmannem společně do boxů, ale pořadí se neměnilo. Rast sice zastavil o něco později, což jej posunulo před oba konkurenty, ale díky studeným gumám nebyl schopen ustát jejich tlak a propadl se zpět.
Wickens si při strkanici trochu poškodil auto, ale dokázal dojet až do cíle. René Rast ztratil svoje šance na dobrý výsledek a pravděpodobně i titul kolizí s Maxime Martinem na BMW, když se po sjezdu z kopce ve 4. zatáčce, kde se BMW pokoušel překonat, roztočil. Wickense pak čekaly náročné momenty, když většinu druhého stintu musel za svými zády udržet hned několik protivníků (až 12!, tedy 3/4 startovního pole), to se mu povedlo a získal zasloužené čtvrté místo. Následovali jej Marco Wittmann, Maxime Martin, Mike Rockenfeller, Lucas Auer, Edoardo Mortara a Timo Glock. Rozestup v cíli mezi Wickensem a Glockem byl pouhé 4 vteřiny, mezi Wickensem na 4. místě a Tomem Blomqvistem na 16. příčce to bylo jen 11 vteřin!
Aktuálně tedy vede celkové pořadí se slušným náskokem Ekström, jeho nejbližším rivalem do dnešního závodu byl Lucas Auer, ten po dnešku a svém domácím závodě ale ztrácí už 31 bodů a je v tabulce třetí. Průběžně druhý je Jamie Green, jehož dnešní druhé místo posunulo v tabulce z páté příčky až na druhou (na Ekströma ale ztrácí 28 bodů).
Výsledky sobotního závodu naleznete zde.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?