Mattias Ekström si v sobotu v Rakousku vyjel svoje letošní první vítězství, díky čemuž upevnil svoje průběžné vedení v šampionátu DTM. V Rakousku se přitom jede už předposlední závod sezony.
Švéd do závodu startoval z druhého místa, když vítězem kvalifikace byl jeho značkový kolega, Jamie Green. Greena přitom následoval skoro celý závod, když jej až pět kol před cílem poměrně hladce předjel na rovince před 3. zatáčkou. Ingolstadtská značka přitom na Red Bull Ringu dnes poměrně dominovala, když cílem projela formace tří speciálů RS5 DTM ve složení Mattias Ekström, Jamie Green a Nico Müller. Tento výsledek navíc přišel poté, co DTM upustilo od kontroverzního pravidla váhových handicapů.
Nejlepším ze zbytku pole byl Robert Wickens s Mercedesem, ten ale za nejlepší trojicí zaostal o přibližně čtvrt kola. Nadvláda Audi byla dokonce taková, že si čtyři kruhy mohly dovolit trochu pozměnit výsledek závodu tak, aby více nahrál Ekströmovi, který po dnešku jasně vede šampionát. Müller se napřed vůbec nebránil předjetí ze strany Ekströma ve druhém kole závodu. Pak se Nico dostal před Mattiase díky zastávce v boxech, ale opět jej bez jakýchkoliv problémů pustil.
Tou dobou byla v čele o asi 4,8 vteřiny Audi RS5 týmu Rosberg pilotovaná Jamiem Greenem. Brit zastavil o tři kola později než Švéd a po prvním kole na nových pneumatikách měl k dobru 4,6 vteřiny. Během čtyř kol ale dokázal Ekström odstup stáhnout na 1,2 vteřiny. Pak se odstup stále držel kolem 1,5 vteřiny až do doby, kdy se Green Ekströmem nechal předjet.
Čtvrté místo si připsal, jak jsme již psali, Robert Wickens, který předvedl moc pěkný závod. V prvním kole dokázal poskočit ze sedmé příčky až na čtvrtou. První stint závodu strávil tím, že odrážel útoky Marco Wittmanna na BMW M4 DTM a René Rasta na Audi RS5 DTM. Pak zajeli Wickens s Wittmannem společně do boxů, ale pořadí se neměnilo. Rast sice zastavil o něco později, což jej posunulo před oba konkurenty, ale díky studeným gumám nebyl schopen ustát jejich tlak a propadl se zpět.
Wickens si při strkanici trochu poškodil auto, ale dokázal dojet až do cíle. René Rast ztratil svoje šance na dobrý výsledek a pravděpodobně i titul kolizí s Maxime Martinem na BMW, když se po sjezdu z kopce ve 4. zatáčce, kde se BMW pokoušel překonat, roztočil. Wickense pak čekaly náročné momenty, když většinu druhého stintu musel za svými zády udržet hned několik protivníků (až 12!, tedy 3/4 startovního pole), to se mu povedlo a získal zasloužené čtvrté místo. Následovali jej Marco Wittmann, Maxime Martin, Mike Rockenfeller, Lucas Auer, Edoardo Mortara a Timo Glock. Rozestup v cíli mezi Wickensem a Glockem byl pouhé 4 vteřiny, mezi Wickensem na 4. místě a Tomem Blomqvistem na 16. příčce to bylo jen 11 vteřin!
Aktuálně tedy vede celkové pořadí se slušným náskokem Ekström, jeho nejbližším rivalem do dnešního závodu byl Lucas Auer, ten po dnešku a svém domácím závodě ale ztrácí už 31 bodů a je v tabulce třetí. Průběžně druhý je Jamie Green, jehož dnešní druhé místo posunulo v tabulce z páté příčky až na druhou (na Ekströma ale ztrácí 28 bodů).
Výsledky sobotního závodu naleznete zde.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.