Mattias Ekström si v sobotu v Rakousku vyjel svoje letošní první vítězství, díky čemuž upevnil svoje průběžné vedení v šampionátu DTM. V Rakousku se přitom jede už předposlední závod sezony.
Švéd do závodu startoval z druhého místa, když vítězem kvalifikace byl jeho značkový kolega, Jamie Green. Greena přitom následoval skoro celý závod, když jej až pět kol před cílem poměrně hladce předjel na rovince před 3. zatáčkou. Ingolstadtská značka přitom na Red Bull Ringu dnes poměrně dominovala, když cílem projela formace tří speciálů RS5 DTM ve složení Mattias Ekström, Jamie Green a Nico Müller. Tento výsledek navíc přišel poté, co DTM upustilo od kontroverzního pravidla váhových handicapů.
Nejlepším ze zbytku pole byl Robert Wickens s Mercedesem, ten ale za nejlepší trojicí zaostal o přibližně čtvrt kola. Nadvláda Audi byla dokonce taková, že si čtyři kruhy mohly dovolit trochu pozměnit výsledek závodu tak, aby více nahrál Ekströmovi, který po dnešku jasně vede šampionát. Müller se napřed vůbec nebránil předjetí ze strany Ekströma ve druhém kole závodu. Pak se Nico dostal před Mattiase díky zastávce v boxech, ale opět jej bez jakýchkoliv problémů pustil.
Tou dobou byla v čele o asi 4,8 vteřiny Audi RS5 týmu Rosberg pilotovaná Jamiem Greenem. Brit zastavil o tři kola později než Švéd a po prvním kole na nových pneumatikách měl k dobru 4,6 vteřiny. Během čtyř kol ale dokázal Ekström odstup stáhnout na 1,2 vteřiny. Pak se odstup stále držel kolem 1,5 vteřiny až do doby, kdy se Green Ekströmem nechal předjet.
Čtvrté místo si připsal, jak jsme již psali, Robert Wickens, který předvedl moc pěkný závod. V prvním kole dokázal poskočit ze sedmé příčky až na čtvrtou. První stint závodu strávil tím, že odrážel útoky Marco Wittmanna na BMW M4 DTM a René Rasta na Audi RS5 DTM. Pak zajeli Wickens s Wittmannem společně do boxů, ale pořadí se neměnilo. Rast sice zastavil o něco později, což jej posunulo před oba konkurenty, ale díky studeným gumám nebyl schopen ustát jejich tlak a propadl se zpět.
Wickens si při strkanici trochu poškodil auto, ale dokázal dojet až do cíle. René Rast ztratil svoje šance na dobrý výsledek a pravděpodobně i titul kolizí s Maxime Martinem na BMW, když se po sjezdu z kopce ve 4. zatáčce, kde se BMW pokoušel překonat, roztočil. Wickense pak čekaly náročné momenty, když většinu druhého stintu musel za svými zády udržet hned několik protivníků (až 12!, tedy 3/4 startovního pole), to se mu povedlo a získal zasloužené čtvrté místo. Následovali jej Marco Wittmann, Maxime Martin, Mike Rockenfeller, Lucas Auer, Edoardo Mortara a Timo Glock. Rozestup v cíli mezi Wickensem a Glockem byl pouhé 4 vteřiny, mezi Wickensem na 4. místě a Tomem Blomqvistem na 16. příčce to bylo jen 11 vteřin!
Aktuálně tedy vede celkové pořadí se slušným náskokem Ekström, jeho nejbližším rivalem do dnešního závodu byl Lucas Auer, ten po dnešku a svém domácím závodě ale ztrácí už 31 bodů a je v tabulce třetí. Průběžně druhý je Jamie Green, jehož dnešní druhé místo posunulo v tabulce z páté příčky až na druhou (na Ekströma ale ztrácí 28 bodů).
Výsledky sobotního závodu naleznete zde.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.